Loading...
dk

21" sommerdæk | Tesla Forum

KS
KS Mar 1 '15

@AFH: Dæksiderne er stivere desto højere loadindex. 102/103 load index er vist for 19" dæk, og da siderne er lidt højere skal de kunne tage lidt mere pres - dels pga det mere gummi, dels pga den større flade som luften presser på fra indersiden vil jeg formode.

 

Selvom siderne kan tage mere vægt, så giver den forøgede højde et lidt blødere dæk at køre på, og lidt mindre støj i kabinen.

AFH
AFH Mar 2 '15

@KenSeitzberg:
Det giver god mening. Jeg må vist bare erkende at dækstørrelsen må blive 245/35/21, selvom jeg ikke synes det er verdens bredeste dæk til en så stor bil.

Jeg har kigget lidt på Michelin's hjemmeside og synes ikke de tilbyder Pilot Sport 2 til Tesla, men derimod et dæk der hedder Pilot Super Sport. Alternativet er Conti Sport Contact 5 eller evt. Conti Sport Contact 5 P. Hvad er jeres erfaringer?
 

KS
KS Mar 2 '15
@afh:
Jeg har bestemt været glad for PS2. De har været holdbare, og er fornuftigt i lydniveauet.
AFH
AFH Mar 2 '15

@KenSeitzberg:
Er PS2 også dem de kalder Super Sport?

KS
KS Mar 2 '15
Nix 2 forskellige dæk. Har ikke kørt på super sport, det er nyt at de er tilgængeligt i "vores" dimensioner
Tesla_guru
Tesla_guru Mar 3 '15
De Michelin sommerdæk der bliver nævnt 265/35R21 koster 2300 kr stk. Er der nogen der har fundet dem billigere?

http://www.goodgrip.dk/...cerunner_productfeed
KS
KS Mar 3 '15

Med hensyn til priser, så var Tesla yderst konkurrencedygtige på prisen på vinterdæk. Har du hørt dem?

Tesla_guru
Tesla_guru Mar 3 '15
Og er det ikke nu man bør købe vinterdæk :)
lysmanden
lysmanden Mar 16 '15
Er der nogle der har en p85d altså den med 4 hjuls træk der selv har erfaring med 21 og 22 ". Syntes jeg kan læse mig til forskellige holdninger til hvad der er godt eller skidt? Især det med samme størrelse for og bag. Dimmensionerne gør vel også en forskel især om den rammer på skærm kanterne
Tesla_guru
Tesla_guru Apr 7 '15

Hejsa. Jeg har netop bestil sommersutter til bilen i Tyskland. Jeg har sparet omkring 700kr. (på 2 dæk) i forhold til billigste pris i DK på Michelin Pilot Sport 2 265/35/21

Samlet pris for 2 dæk incl fragt og udenlandsk bankoverførelse er 4.313,64 

Jeg fandt denne tyske forretning som sender til Danmark
http://www.e-tyre.de/reifensuche.php

Billigst fundet i DK er Weelshop.dk, såfremt man ikke kan lide at bestille i udlandet :)

 

Jeg fik et tilbud hos SDS.dk på 1.600,- for at skifte rundet på vinter og sommer fælge samt påsætning og afbalancering af de 4 nye sommerdæk(alt i alt 8 afmonteringer og påsætning.

Er der nogen der ved om det kan gøres billigere på Sjælland?

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Apr 7 '15
Louise
Louise Apr 8 '15
Hjæææælp
Jeg skal købe sommerdæk til min S85. Jeg er så meget i tvivl om jeg skal købe 19" eller 20"? Jeg ved 100% at jeg ikke vil have 21", da 1 jeg er kvinde, jeg kører med garanti på kantstenen ;) 2, kan ikke se ideen med en helt lydløs bil og så kører på så lave dæk der giver volsomt meget mere støj end feks 19".
Hvad skal dæk størrelsen hedde hvis jeg henholdsvis vælger 19" eller 20"?
Jeg tænker enten Antrasit grå fælge eller normale alu fælge. Kan I anbefale nogle fede fælge?
Mht. Ventiler, hvor skal jeg købe dem henne og kan jeg bare få min mekaniker til at samle de 3 ting?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Louise
gw
gw Apr 8 '15
Hej Louise <br />
<br />
https://tsportline.com/product/tst/<br />
<br />
De er superflotte synes jeg, og overvejer dem til vinterffælge når jeg kommer så langt. <br />
http://wheelsshop.dk Har dem i dk

Du kan finde videoklip med dem på youtube, hvis du vil se lidt nærmere på dem. Mht ventiler ... Pas
Forummets indlæg er redigeret af gw Apr 8 '15
tusla
tusla Apr 8 '15

Hvis du med ventiler mener TPMS sensorer til at overvåge dæktryk, kan de købes hos Tesla. Jeg har for et stykke tid siden fået opgivet prisen til 1535 DKK for 4 styk sensorer til de nye modeller, men kender ikke prisen på sensorer til de "gamle" modeller

KS
KS Apr 8 '15

Pas nu på når i køber dæk i det hele taget. Læg mærke til DOT mærkningen. Denne fortæller hvornår dækkene er produceret. Der sker det med dæk - at over tid, så bliver gummiet hårdt. Dermed er køreegenskaberne nedsat, og gamle dæk på en TMS'er er ikke en go' ide. De står simpelthem ikke ordentligt fast på vejen.

Har været ganske uheldig - og måtte returnere en del dæk til tyskland, da nogle af de dæk de ligger inde med er "over dato"

Hookmaker
Hookmaker Apr 8 '15

Men hvor gamle må devære, på nogle står der jo DOT 2006 - det er 9 år og de sælges!

Sider: « 1 2