Loading...
dk

Transport af cykel med Model S | Tesla Forum

Michael
Michael Dec 17 '13

Er der nogen der har erfaringer med at transportere cykel(er) med sin Model S.

Da der ikke er mulighed for at sætte trækkrog på, er dertilindrettede cykelholdere udeukket.

Så findes der diverse modeller, der spændes fast på bagklappen. Hvilken model passer mon til Model S? Nogen erfaringer fra andre biler med sådanne cykelholdere.

Hvis man har glastag, kan tagbøjler med cykelholder monteres. Nogen der har kendskab til modeller, der passer til Model S?

Sidste mulighed er så at smide cyklen ind bagi. Er der mon plads til dette?

kajakaj
kajakaj Dec 17 '13

Hej Michael. Der kan kun monteres tagbøjler, hvis man har valgt glastag. Sælgeren fortalte at Tesla ikke sælger tagbøjler, men henviste til Thule. Hvis man vælger den danske Thule.dk kommer Tesla S ikke frem som valgmulighed, men det gør den på US-versionen herunder. Desværre har de ikke bøjler klar endnu. Håber de har det inden sommer, så kajakken kan komme med i skærgården.

http://www.thule.com/fitguide/Default.aspx?language=en-us&market=us

supergaard
supergaard Dec 17 '13

Så tilfældigvis en på den norske facebook lægge et billede op af hans bil i en P-kælder, hvor en Tesla ved siden af havde skiboks - det fik folk til at gå helt amok for at få navnet på producenten :)

http://www.yakima.com/fit/Information (hvis man vælger tesla, pano roof) kan man vælge mellem kajakbærer, cykelholder, skiholder og tagboks.

kajakaj
kajakaj Dec 17 '13

Tak for det Lasse - så er ferien reddet.

Niels
Niels Dec 17 '13

Netop krog er også en af de få ting jeg savner rigtig meget - ville så gerne være 100% EV, men så kan man ikke transportere haveaffald på andre måde end inden for i sin fine Model S :(

Desværre går det nok en rum tid endnu inden rigtig træk krog er en mulighed for EV biler.

Du kan dog godt bestille en trækkrog i USA til din Model S, den kan monteres usynlig, og kan monteres direkte i originale skruer.

Se mere her (bl.a. video)

http://torkliftcentral.com/ecohitch/tesla/ecohitch_tesla_model_s.php

Da model S ikke må have krog jvf. registerings attest har jeg tjekket med FDM, og det er fuldt lovligt i DK at montere en krog som kun anvendes til cykel anhænger. De anbefaler at krogen udformes så det ikke umiddelbart er muligt at bruge normalt anhænger træk - men det giver sig selv da US udgaven kommer med en US type krog som vi ikke anvender i EU.

giv lyd hvis det er noget som kunne være aktuelt for dig - jeg vil ikke afvise at vi måske kunne lave noget fælles køb - den koster i US 410 US$ - dvs. lige under 2500 kr dertil moms, told og transport.

ud over selve krogen skal man også have et velegnet cykel stativ til krogen - med US krog pris ca. 300 US$ eller svarende til 1800 kr + moms, told og transport.

Alt i alt vil jeg anslå at et komplet sæt koster ca. 7500 dkr med det hele +/-

Vær dog opmærksom på at cykler bag på bilen vil give mindre rækkevide - specielt på motorvej.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 17 '13
Kiefer
Kiefer Dec 17 '13

Hej.

 

Model X skulle eftersigende komme med krog., så det ligger ikke langt ude i fremtiden inden vi ser en EV med trækkrog :-)

 

/Martin

Michael
Michael Dec 25 '13

Hej Kajakaj

Tak for link til Thule´s US side. Jeg synes bare ikke det virker når man forsøger at bruge deres fit-guide for Tesla MS.

Jeg er interesseret i at finde en cykelholder fra Thule, der kan monteres på bagklappen, men har stadig ikke kunne finde ud af præcis hvilken model, der passer. Har være nede og spørge i T Hansen, de kunne ikke hjælpe.

kajakaj
kajakaj Dec 25 '13

Hej Michael. Thule har ingen løsninger til Tesla endnu, men der er gjort klar til det på hjemmeside (US), så det må snart være på vej. Er også bekræftet af Tesla DK at Thule kommer med løsninger til Teslaen.

Jgilberg
Jgilberg Dec 26 '13

Thule har sagt de kommer med en løsning til Tesla i feb/mars.

Michael
Michael Jan 26 '14

Jeg har været ude og købe en Thule cykelholder, model Freeway 968, som man spænder bag på bagsmækken. Dem passer perfekt til Tesla Model S, og kan holde op til 3 cykler.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3158405631&n=-1351314250&pn=-1327300457

Man spænder den fast ved hjælp af remme med beslag på. Beslagene sættes rundt om kanten af bagsmækken, så remmene kan strammes op. Beslag er coated med gummi/plast, så de ikke ridser.

Hvis man ikke bryder sig om at bruge disse beslag, kan man købe nogle længere remme, og så lade remmene gå hele veje rundt om bagsmækken på indersiden. Bagsmækken kan stadig nemt lukkes.

PS. Det er en god ide at sno remmene udvendigt nogle omgange, da de ellers står og viberer (larmer), når man kører.

JF
JF Jan 26 '14

@Michael, har du evt. mod på at ligge et par billeder ind, så vi kan se, hvordan det ser ud med cykelholderen på? 

På forhånd tak.

/Jess

Michael
Michael Jan 27 '14
Her er et snestormsfoto.
Håber det kan bruges.
JF
JF Jan 28 '14

Tak for billede Michael. Bliver stativet siddende når du åbner bagklappen? (Altså uden cykler tænker jeg)

Michael
Michael Feb 1 '14
Her kommer flere fotos af Thule Freeway 968.
Som det ses kan man nemt åbne bagklappen med stativet på.
Man kan have op til tre cykler med.
kajakaj
kajakaj Feb 1 '14

Hej Michael. Tak for rigtigt gode billeder, især at man kan se præcist hvordan det er fastspændt.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Feb 1 '14
Kiefer
Kiefer Feb 1 '14

Hej, 

 

Er den egentlig lovlig uden en rød nummerplade, din nummerplade er jo helt dækket til af stativ og cykel?

 

/Martin

JF
JF Feb 2 '14

Mange tak Michael for billederne. Det ser ud som om det virker OK.

Jeg er dog fortsat lidt hooked på at montere en krog som Niels henviste til i et tidligere indlæg. Er der nogen som har købt og monteret den?

http://torkliftcentral.com/ecohitch/tesla/ecohitch_tesla_model_s.php

/Jess

Michael
Michael Feb 2 '14
Hej Kiefer
Nej, det er ikke lovligt med tildækket nummerplade, der skal en ekstra nummerplade til, som sættes i en holder. En ekstra nummer koster ikke meget at bestille.
Michael
Michael Feb 2 '14
Hej JF
Ja, jeg ville også rigtig gerne have en sådan krog, men Tesla DK siger at garantien bortfalder, hvis den monteres.
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky