Loading...
dk

S85 - Ny vs. Brugt? | Tesla Forum

Mwn
Mwn Mar 7 '15

Puha, så er jeg mere rolig. Men kan det passe at det ikke var tilfældet tidligere?

Bollemaelk
Bollemaelk Mar 10 '15

Hej alle.

En ny mulig fremtidig Tesla ejer her.

Et hurtigt spørgsmål mht. Black Diamond arrangementet: Kan man tage til arrangementet uden at tilmelde sig, eller er tilmelding obligatorisk?
Jeg tænker mht. at snakke med folk, sidde i bilerne osv.

Prøveturen er jeg ikke så interesseret i, da jeg har det skidt med sådan noget som rutschebaner.

Mvh Bollemaelk

FrederikC
FrederikC Mar 10 '15

Du kan godt bare møde op, også er der mulighed for at se og røre mens bilerne ikke er ude og køre.

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Bollemaelk: Ellers er det jo bare at tage ind til nærmeste Tesla salgskontor i enten Århus eller København, er kan du altid gå lgie ind fra gaden og sætte dig i bilen for at se om det er noget for dig. Og så ellers eventuelt bestille en prøvetur derinde. Så er der også mere fred og ro til at snakke med sælger og kigge på bilen. Jeg kan godt forestille mig at de events er lidt hektiske.

/Martin

Junior
Junior Mar 11 '15
Citat fra Kiefer

Bollemaelk: Ellers er det jo bare at tage ind til nærmeste Tesla salgskontor i enten Århus eller København, er kan du altid gå lgie ind fra gaden og sætte dig i bilen for at se om det er noget for dig. Og så ellers eventuelt bestille en prøvetur derinde. Så er der også mere fred og ro til at snakke med sælger og kigge på bilen. Jeg kan godt forestille mig at de events er lidt hektiske.

/Martin

Ja, du skal bare springe ud i det Bollemælk!! Jeg bestilte min Tesla ud af det blå, en dag jeg kørte i Bredgade, som jeg så ofte gør, hvor Tesla som bekendt har et lille men fint showroom. Denne dag holdte der en model uden for, så jeg valgte at parkere bag den og gik ind i butikken for at kigge nærmere. Måtte lige opsnuse om der var noget nyt om den berygtede "D" jeg havde hørt så meget om, nu jeg alligevel var i området og havde tid til overs. Efter en lille snak, så fik jeg sgu bestilt sådan en, som jeg venter med læææææængsel på!!

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Larsendk: Jeg gjorde det en anelse anderledes, bestilte klikkede afslut bestilling og tog derefter ind i Bredgave for at prøve og sidde i bilen. Ca, 1 måned efter bestilling var der mulighed for at prøvekøre en Tesla i Århus. Bilen blev næsten godkendt af konen, men det er jo heller ikke hende der kører i den til hverdag :-)

Her nu 11,5 måneder og 52.000km senere, er bilen stadig ikke godkendt af konen...

/Martin

Junior
Junior Mar 11 '15
Citat fra Kiefer

Larsendk: Jeg gjorde det en anelse anderledes, bestilte klikkede afslut bestilling og tog derefter ind i Bredgave for at prøve og sidde i bilen. Ca, 1 måned efter bestilling var der mulighed for at prøvekøre en Tesla i Århus. Bilen blev næsten godkendt af konen, men det er jo heller ikke hende der kører i den til hverdag :-)

Her nu 11,5 måneder og 52.000km senere, er bilen stadig ikke godkendt af konen...

/Martin

Jeg havde siddet i bilen og kørt i den før min bestilling. Var faktisk ude i den tyske pressebil, som Tesla på Kirstinehøj havde oppe i efteråret 2013. Men da bilen var så ny og jeg kun havde hørt ganske lidt om den, så tøvede jeg lidt med at købe en den gang.


Efterfølgende har jeg også haft en P85 Performance Plus til låns, som både jeg og kæresten fandt ganske sjov og underholdende. Med undtagelse af den ene gang, hvor vi var nødsaget til at tøffe med 80-85 km/t. på motorvejen fra Kbh til Slagelse, da vi ingen strøm havde på og superchargerne endnu ikke var fremme herhjemme. Vi kom dog sikkert frem og fik den opladt natten over, så jeg kunne køre retur dagen efter.

Herhjemme er bilen mere end godkendt af kæresten, men hun har dog sagt, at hun gerne overtager min R8, så snart Tesla'en kommer. Faktisk er hun allerede godt igang med det projekt!!
Ergo håber og regner jeg med, at jeg vil kunne have P85D'eren for mig selv, når den kommer og så må jeg lade hende tøffe rundt i den mere upraktiske bil, ind til vi evt. ser en ny roadster version.c¨,)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 11 '15
Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Larsendk: Min hustru er ikke til små biler, så hun har bestilt sig en model X i stedet. Den mener hun er til voksne mennesker og ikke det småtteri som en Tesla nu engang er, hvad angår indstigningshøjde  :-)

Så jeg tror bestemt ikke en R8 ville blive godkendt herhjemme, jeg prøvede i 2010 at overtale hende til en MB CLS, men vi endte med en MB S i stedet. Det var først da den stod til udskiftning i 2013 at jeg første gang hørte om en Model S, og det var via en artikel i Politiken om en minister der havde fået en, min tanke var at kunne en radikal køre i en sådan, ja så måtte jeg også kunne. jeg ærgrede mig da gul og blå da jeg bestilte, at jeg ikke havde hørt om den før september 2013 og lærte at den havde været undervejs siden 2009.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 11 '15
Junior
Junior Mar 11 '15
Citat fra Kiefer

Larsendk: Min hustru er ikke til små biler, så hun har bestilt sig en model X i stedet. Den mener hun er til voksne mennesker og ikke det småtteri som en Tesla nu engang er, hvad angår indstigningshøjde  :-)

Så jeg tror bestemt ikke en R8 ville blive godkendt herhjemme, jeg prøvede i 2010 at overtale hende til en MB CLS, men vi endte med en MB S i stedet. Det var først da den stod til udskiftning i 2013 at jeg første gang hørte om en Model S, og det var via en artikel i Politiken om en minister der havde fået en, min tanke var at kunne en radikal køre i en sådan, ja så måtte jeg også kunne. jeg ærgrede mig da gul og blå da jeg bestilte, at jeg ikke havde hørt om den før september 2013 og lærte at den havde været undervejs siden 2009.

/Martin

Jeg er glad for, at jeg ikke købte en Tesla i 2009. Dengang var jeg 20 år gammel, det havde endt katastrofalt, sådan som jeg kørte i mine unge år! c¨,) Den gang havde jeg en Mini Cooper Clubman med en 1,6 liters benzinmotor og det var mere end rigeligt til en ung knøs som jeg. Med 3-400 heste under hjelmen havde jeg nok ikke været helt mobil i dag ;)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 11 '15
Bollemaelk
Bollemaelk Mar 11 '15
Citat fra Kiefer

Bollemaelk: Ellers er det jo bare at tage ind til nærmeste Tesla salgskontor i enten Århus eller København, er kan du altid gå lgie ind fra gaden og sætte dig i bilen for at se om det er noget for dig. Og så ellers eventuelt bestille en prøvetur derinde. Så er der også mere fred og ro til at snakke med sælger og kigge på bilen. Jeg kan godt forestille mig at de events er lidt hektiske.

/Martin

Kiefer: Det har jeg også gerne ville, men grundet mit arbejde har det ikke været en mulighed (Og at jeg ikke sætter en fod i Københavnstrup hvis jeg kan undgå det). Men nu er butikken i Århus jo åbnet. Så mangler jeg bare at de har åbent lørdag.
Så indtil da må jeg benytte mig af andre muligheder.

 

Citat fra larsendk

Ja, du skal bare springe ud i det Bollemælk!! Jeg bestilte min Tesla ud af det blå, en dag jeg kørte i Bredgade, som jeg så ofte gør, hvor Tesla som bekendt har et lille men fint showroom. Denne dag holdte der en model uden for, så jeg valgte at parkere bag den og gik ind i butikken for at kigge nærmere. Måtte lige opsnuse om der var noget nyt om den berygtede "D" jeg havde hørt så meget om, nu jeg alligevel var i området og havde tid til overs. Efter en lille snak, så fik jeg sgu bestilt sådan en, som jeg venter med læææææængsel på!!

Bare springe ud i det, hehe. Jeg skal først liiige have noget kapital på plads, for bæstet jeg har samlet på hjemmesiden er alligevel på ca 750.000,- (det er NOGET mere end en årsløn for mig).

Tanken om en brugt har også strejfet mig, men så skal det være senere, når dem med TACC, autopilot osv er "gamle" modeller.

Junior
Junior Mar 11 '15
Citat fra Bollemaelk

Bare springe ud i det, hehe. Jeg skal først liiige have noget kapital på plads, for bæstet jeg har samlet på hjemmesiden er alligevel på ca 750.000,- (det er NOGET mere end en årsløn for mig).

Tanken om en brugt har også strejfet mig, men så skal det være senere, når dem med TACC, autopilot osv er "gamle" modeller.

Det kræver naturligvis lidt kapital, det har du ret i. Omvendt finder du bestemt ikke andet i det prisleje, der kan matche bilens performance :) Du kan naturligvis også vente på en brugt med det nye HW men pas nu på med at vente for længe, for så kommer der endnu en HW nyhed og så vil man have den og det hele kører i en ond cirkel. Det er lige som med elektronik produkter ;)

Sider: « 1 2