Loading...
dk

Nogen der har erfaring med at installere Satellit-overvågning jf TopDanmark krav? | Tesla Forum

Lborch
Lborch Jun 29 '15
@Autoskadestuen Gælder det også Defa-gps'er, som min assurandør vil have i?
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jun 30 '15

Hej Lborch

Ja, vi har også samarbejde med Avant, som udbyder DEFA. Prisen er den samme for montering/tracker. Skal blot have besked en uges tid inden, så jeg kan nå at bestille hjem, da vi ikke lagerfører DEFA.

 

Mvh 

Autoskadestuen

Villemoes
Villemoes Jun 30 '15
@HKM..den virker fint, men er ikke lige så præcis som Teslas egen.
..men jeg gik kun efter prisen..
Lborch
Lborch Jun 30 '15
@Autoskadestuen Perfekt - så snart jeg får en dato fra Kirstinehøj giver jeg et ring.
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jun 30 '15

Hej Lborch

Det er en aftale:-)

 

Mvh

Autoskadestuen

Kaspar
Kaspar Jun 30 '15

@Autoskadestuen: Hvis man nu selv kommer med en tracker, hvor meget skal I så have for installationen?

Appel
Appel Mar 17 '16
Citat fra Jesperbang

AE: jeg har min P85D i Alm Brand. og de har godkendt pr mail at den GPS overvågning der sidder i Tesla fra standard er god nok, o forhold til deres krav.


Gammel tråd, men jeg prøver alligevel. Du har en mail fra Alm. Brand vedr. deres accept af Teslas egen GPS overvågning. Jeg kæmper med dem lige nu ang. netop det. De vil have en af dem godkendt GPS tracker, en af de dyre forstås. Kunne du evt. sende mig en kopi af omtalte mail, som jeg fluks sender videre til Alm. Brand. Der må da gælde samme regler for alle deres kunder...
malmbergthomsen
malmbergthomsen Mar 17 '16

Jeg har forhørt mig hos adskillige selskaber ligesom jer, da jeg står for at handle Tesla.

Mig bekendt så var købstædernes forsikring det eneste sted der ikke stillede krav til det. Dog krav om helkunde.

Jeg arbejder selv hos Topdanmark, og der er en helt klart forklaring på hvad vi kræver i forhold til DEFA.


DEFA Finder Link (til iPhone og Android-telefoner)
Har kunden en iPhone eller Android-telefon kan kunden vælge DEFA Finder Link til 3.000 kr. inklusiv batteri back-up og moms. Dertil kommer en monteringspris. DEFA Finder Link leveres med simkort isat, og kunden skal betale 525 kr. om året for abonnement og 250 kr. i oprettelsesgebyr.

DEFA Tracking DT20
Har kunden IKKE en iPhone eller Android-telefon skal kunden købe DEFA DT20 til 3.595 kr. inklusiv batteri back-up og moms. Dertil kommer en monteringspris. DEFA DT20 leveres med simkort isat, og kunden skal betale 395 kr. om året for abonnement og 199 kr. i oprettelsesgebyr. Kunden skal derudover selv betale for evt. trafik (sms-beskeder) når bilen bliver tracket.


Nu bliver der godt nok spurgt konkret til DEFA men Topdanmark godkender også følgende systemer.


  • Autolog SPT-100 og VT-10 (firmaet har skiftet navn til Ecofleet og derfor godkender vi også Ecofleet VT-10)
  • Autotracking AT1
  • CarBug (udgået)
  • CobraConnex 2113, 2210 og 2215
  • Cobra NavTrak ADR
  • DEFA Finder Link (kan ikke anvendes til motorcykel)
  • DEFA Tracking DT-20 (udgået)
  • DIIMS satellite
  • EasyTrack I og E
  • Ecofleet SPT-100 og VT-10 (firmaet hed tidligere Autolog)
  • Eutotracker ET-4000
  • GlobalFinder
  • GuardOne
  • LommyPro og -Safe
  • M-tec ME 301 (udgået)
  • Porsche VTA og VTS
  • PositionGuard
  • Queclink GV65 Plus
  • Sateye
  • Sirius
  • SkyhostTracker Q50
  • S-Track 30, 40, 55, us65 og us300
  • TrackMe TM20
  • Trackunit ME 301
  • TrippleTrack TT10
  • UniqTracking UT20
  • Volvo On Call
  • PeterE
    PeterE Mar 18 '16
    Jeg har sagt det før, og jeg kommer nok til at sige det igen - hvorfor holde fast i et forsikringsselskab som fastholde et krav om GPS-tracker?
    Niels
    Niels Mar 18 '16
    GPS tracker er vel ikke noget dårligt. - i mit tilfælde kunne jeg få en 1000 kr/år billigere forsikring ved at vælge et forsikrings selskab som ville have GPS tracker. at jeg så skal bruge 1000 kr/år på trackeren gør så at det økonomisk går lige op.


    hvorfor er det en ulæmpe at have en GPS sporings enhed monteret ? mit forsikrings selskab har ikke adgang til data, dem kan de kun få igennem mig.

    PeterE
    PeterE Apr 8 '16
    Gammel tråd, lidt ny info ift Niels' sidste spørgsmål. 


    Niels, det er desværre ikke korrekt - dit forsikringsselskab har adgang hvis der sker en ulykke - sådan er det fx med Alkas boks. De ringer op fra deres overvågning hvis det ser ud til at du har en skade. Rart? Bestemt! Men adgangen, ja - den har de da. Det er muligvis noget andet med de 'almindelige' GPS trackere. 

    JSH
    JSH Sep 11 '16
    Efter min, begrænsede viden, er der kun stjålet 2 Teslaere på verdensplan, og alle med original nøgle i bilen
    koden
    koden Sep 14 '16

    Hvad endte det første tyveri med. Nogen der ved det?

    Bokazoit
    Bokazoit Mar 1 '17
    Hvad skulle ligge til grund for GPS tracker? 

    Bilen kan spores via app og Tesla kan spore den og papirerne på ejer forholdet er ligeledes på plads. Virker mere som et forsøg på fraskrivelse i tilfælde af ulykke.

    Mener ikke vores selskab kræver GPS tracker
    Bokazoit
    Bokazoit Mar 1 '17
    Hvad skulle ligge til grund for GPS tracker? 

    Bilen kan spores via app og Tesla kan spore den og papirerne på ejer forholdet er ligeledes på plads. Virker mere som et forsøg på fraskrivelse i tilfælde af ulykke.

    Mener ikke vores selskab kræver GPS tracker
    ODE90D
    ODE90D Mar 2 '17

    Jeg forstår ikke man vil lade sit forsikringsselskab følge ens færden på den måde. Man skal være naiv hvis man tror de ikke vil bruge det imod én eller anden måde på et tidspunkt.

    Klaus_
    Klaus_ Mar 2 '17

    @Bokazoit, "mobile access" kan slåes FRA via skærmen, så kan du ikke spore den længere. Tesla kan måske. 

     

    @ODE90D, enig! Men mange har sikkert ikke et valg, hvis de vil have forsikret til bare nogenlunde rimelige priser.

    PeterE
    PeterE Mar 3 '17

    @ODE90D, tjah du har en pointe - du overser dog et element, fx er denne 'stygge overvågning' også tilknyttet en døgnbemandet overvågning som reagerer med det samme hvis du fx er involveret i en ulykke. Det synes jeg egentlig er meget rart. Selvom jeg også er lunken generelt ift overvågning af 3.part.

    Lauer
    Lauer Mar 3 '17

    Hvis man bruger alarmfunktionen i Linkmytesla, så kan remote access ikke slås fra uden man har en kode. Har snakket med et par forsikringsselskaber omkring at godkende Linkmytesla istedet for dyre GPS trackere.

    Sider: « 1 2 3 4 »