Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden May 8 '15

Hej alle. Jeg har i går skrevet til Martin Moos der har tjekket baglandet......." Indtil videre har de ikke nogen holdning til det andet end det Jeromo har meldt ud."

De forventer at have et reelt svar inden for et par uger....

Jeg skal nok holde jer orienteret når der er skred i sagen 

Busimiss
Busimiss May 9 '15
Som I kan se tidligere i tråden, så fik jeg en mundtlig bekræftelse på, at det er 4 service- når man selv ønsker det. Vi har indgået aftalen, så den tager jeg lige med Tesla/Mikkel på mandag.
lysmanden
lysmanden May 9 '15
Hellere på skrift end mundtlig...... Selvom begge ting er lige gældende..
Det er bare de færreste der kan huske hvad der er blevet sagt
Busimiss
Busimiss May 9 '15
@lysmanden, det er jeg klar over. Jeg jeg skal nok opdatere her, når jeg har en afklaring.
Klaus_
Klaus_ May 9 '15
Jeg fik oplyst forleden at det ligger hos "legal" lige nu. Jeg tænker det betyder deres advokater skal have omskrevet/oversat aftalen til det nye, på dansk? Han gættede på det var klar sidst på måneden.
Nordmanden
Nordmanden May 16 '15
Jeg er bosat i Oslo, og hos Tesla forhandleren her, får jeg også bekræftet at serice hver 20.000 km, ikke er påkrævet. Jeg kan tage det som jeg vil. Så længe jeg kommer ind med bilen når den selv spørger om det i forbindelse med fejl etc. <br />
Dog skal der byttes bremsevæske på et eller andet tidspunkt. <br />
Dette har heller ikke indvirkning på garanti.
Forummets indlæg er redigeret af Nordmanden May 16 '15
Bianco
Bianco May 16 '15
Citat fra Nordmanden Dog skal der byttes bremsevæske på et eller andet tidspunkt

Jævnfør Tesla, så skal der skiftes bremsevæske hvert andet år. Samme som alle andre biler, for at sikre at der ikke er (kondens?)vand i, som vil kunne koge og gøre bremserne effektløse.

Michael
Michael May 17 '15
Jeg har fået på skrift, email, at jeg selv kan bestemme hvornår de fire service skal laves, det behøver ikke være indenfor fire år. min serviceaftale er fra slutningen af 2013.
120281
120281 May 18 '15

Interessant med det ikke behøver at være inden for 4 år. Så har man ikke mange KM pr. år kan man måske overveje at bruge det hvert andet år.

Tesla Kastrup bekræftede det lige, spurgte når jeg alligevel sad herude.

KimT
KimT Jul 8 '15

Jeg tror ikke de ved hvad det betyder. Jeg har fået følgende svar fra Århus, da jeg spurgte om det ikke var lavet om til klippekort : 

"men det er stadigvæk med 4 klip inden for 4 år eller 80.000km. Du bestemmer bare selv hvornår du vil give din Model S service."

Så ud fra dette udsagn skal man have bilen til service 1 gang hvert år, med mindre man kører under 20.000km pr. år. Så kan man vente ind til man runder 20.000km siden sidste service. Ikke meget klippekort i det.

Under mytesla står der stadig "Service i 4 år - op til 80.000km"

Clausr
Clausr Jul 8 '15
Jeg fik samme svar fra Tesla Århus, som KimT
Klaus_
Klaus_ Jul 8 '15

Jeg fik at vide den nye serviceaftale ikke ville være begrænset af km eller årstal. Hvis man skal bruge sine klip indenfor 4 år, er det jo i praksis stadig "hvert år" man skal til service. 

Men sidst jeg forhørte mig, for et par uger siden, lå aftalen stadig hos advokaterne - for at blive omskrevet til dansk, tænker jeg, så jeg har endnu ikke betalt for min serviceaftale da jeg vil have det rigtigt på skrift først.

PeterE
PeterE Aug 4 '15

Tesla er en ny organisation, og vi må acceptere at de bliver klogere på fx deres serviceaftaler og så får det korrigeret, så de bedst muligt matcher kundernes behov. Og jeg forstår det nu stadigvæk ikke helt og skal til at bestille, så hjælp mig lige. 

Jeg kører ca 40000km/år, og vil det sige at jeg skal til service 2 gange om året eller bare en? Uanset hvad skal kan det sagtens betale sig at købe det her 'klippekort' og ikke betale 6000 per gang.

Peter

KimT
KimT Aug 4 '15

Iflg Århus er ordningen stadig : "det er stadigvæk med 4 klip inden for 4 år eller 80.000km". Så dvs. hvis du kører 40.000km pr. år skal du bare have den til service 1 gang om året.

Men det er bare ikke hvad de har meldt ud i USA.

Der er nævnt her i forum'et at det er billigere at køre til Norge og få den serviceret. 

RobertJ
RobertJ Aug 4 '15

Der er nogle ting der er smart at få lavet med de korrekte intervaller.

F.eks.

bremsevæske - 2år
Batterikølevæske - 4 år

pga. nedbrud af korrosionsbeskyttende midler i disse væsker.

Mit service 2 er stemplet ved 50tkm, uden brok. forventer heller ingen brok til service 3 når jeg aflevere den med 80tkm på tælleren.

- R

Hookmaker
Hookmaker Aug 4 '15

Enig med RobertJ, rigtig mange Tesla ejere kører i perioder deres bil som "performance" bil, og det dummeste man kan gøre på en performance bil er at undlade at servicere/kontrollere vitale dele og få skiftet væskerne der har direkte indflydelse på håndteringen af bilen.

hbtesla
hbtesla Aug 4 '15

Hej

Jeg har fået på skrift at mine 4 services kan bruges uafhængigt af km. Jeg fik min bil 24/7-15 og fik dette på skrift da jeg ellers ikke føler at have nytte af services. Jeg køre snildt 40000 årligt. Service hver halve år er dyrt, sælgeren hos Tesla har også sagt at det er fint med en gang årligt.

Jeg har fået bilen i Kirstinehøj

nicom
nicom Aug 4 '15
De (tesla service cph)sagde til mig at jeg snildt kunne vente 3 År før jeg kører bilen til den første service.
Forummets indlæg er redigeret af nicom Aug 4 '15
Bianco
Bianco Aug 4 '15

Bremsevædske bør checkes for vandindhold, eller skiftes, hvert andet år. Det skriver Tesla også selv i deres servicebeskrivelser. Alt andet service er kosmetisk.

DeaconWP
DeaconWP Aug 4 '15

I indlæg 27 er vedhæftet et service skema. Der er udover soltaget som skal smøres, kun udskiftning af vædsker hvert andet år.

Alt andet er visuel inspektion, eller funktions afprøvning.

Vædskerne er alders bestemte, smøringen af soltaget er alders bestemt.

Jeg ville uden problemer køre to hele kalenderår mellem mine service, selvom der så ville være 40 til 50.000 km mellem hvert eftersyn. Enhver billigere mekaniker kan uden problemer lave en visuel inspektion af bremserne hvert år, til en meget billigere penge. Endda adskillelse og rensning kan laves for under 1.500 kroner.

Så hvert andet år, passer med garantien, så opdages alt evt opstået lige ved eftersynet inden 8 års fødselsdagen.

Ja, så køb service aftalen, og brug den hvert andet år.

HIlsen Deacon, Nærig Jyde, Flymekaniker, Teknisk indsigt, Med undervognsbehandling.

PS. Man kan se oppe i soltagets kanter, hvor det skal smøres, så det kan man sagtens selv gøre, eller få sin uafhængige mekaniker, f. eks Autoskadestuen til. Det vil ikke koste 5.000 kr for det.

PPS: Nå jo, et nyt batteri i keyfob hvert år. Et batteri til 20 kr for 5 styk i Rema 1000.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 4 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »