Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

Jeg har et svar fra Jerome (VP Service).

Jeg har ikke aftalt med ham at jeg vil videregive det, så det har jeg ikke tænkt mig at gøre.

Men her skriver han sort på hvidt at man har købt 4 klip som kan bruges når man vil og ikke inden for en km grænse.

Hvilket også er det jeg skriver i den første post i denne tråd.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Aug 10 '15
KimT
KimT Aug 10 '15
Du har nævnt det tidligere. Det er bare ikke information der er givet videre. Så det kan du vel skrive til ham
FrederikC
FrederikC Aug 10 '15

Kommunikation internt i Tesla fungere vidst ikke super godt...

Men info (inkl. mailen fra Jerome) er ihvertfald sendt til Mikkel Klokholm (Tesla Kastrup)

Knudsen
Knudsen Aug 28 '15

Noget nyt i sagen...? Er der kommet officielle udmeldinger fra Tesla vedr. serviceaftale...?

Klaus_
Klaus_ Aug 28 '15

Jeg har ikke hørt noget endnu. Men har en aftale hos dem i næste uge, så tænkte jeg at spørge der. Så er der gået 1 måned mere siden sidste gang jeg rykkede. 

jeppe
jeppe Aug 28 '15

Jeg har fået at vide, på mail, fra Morten i Aarhus, at det er 4 klip, som skal bruges endten inden 80.000km eller inden 4 år.

Klaus_
Klaus_ Aug 28 '15

@jeppe, så er det ikke en klippekortsordning i den forstand. Så er den jo fuldstændig som den gamle aftale, hvor man skulle til service for hver 20.000 km eller 1 år. Der var begrænsningen også enten 80.000 km eller 4 år. 

Men samme Morten skrev til mig i maj at den nye aftale ikke er begrænset af km eller årstal.  Hvilket også passer med hvad FrederikC nævner han har fået fra Jerome (VP Service).

Knudsen
Knudsen Aug 28 '15

@jeppe: Det er godt nok en underlig udmelding, siden de jo godt er klar over at der er ændringer på vej... Det du har fået pr. mail er jo reelt nøjagtig den gamle aftale... Så morten siger jo, at den gamle aftale bliver til... ja, den gamle aftale... Syntes det er underligt...!

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Aug 28 '15
jeppe
jeppe Aug 28 '15

Han skriver ellers specifikt at det er en klippekorts ordning, men også at den skal bruges inden 4 år, eller de 80.000 km... 

Jeg har en følelse af at det er svært at få bare de mindste informationer ud af dem derude i Aarhus. Og der kan godt gå en uge i mellem svar på mail, hvis der da kommer svar.

Kiefer
Kiefer Aug 28 '15

Tag lige fat i Marius Iversen derude, det er den nye servicechef og få ham til at verificere om det er det ene eller det andet. 

De gange jeg har skrevet til ham, har han svaret på alle tider af døgnet...

/Martin

Mugge
Mugge Aug 28 '15
Snakkede med Marius 20/8, ifølge ham er det stadig uafklaret hvad ny aftale indebærer
Grasberg
Grasberg Aug 28 '15

Jeg har lige fået sådan et spørgeskema om hvordan det er at være model S ejer (jeg fik min 85 RWD i juli). I kommetarene har jeg skrevet, at det, Tesla kunne forbedre, var at være mere konsistente i deres meldinger til forbrugerne (=os). Jeg brugte netop sagen omkring forvirrende udmeldinger om betingerlser i Serviceaftalen som eksempel.

lysmanden
lysmanden Aug 28 '15
Talte med Martin Moos igår og han bekræftede at service aftale med 4 klip er uden tidsbegrænsning
Clausr
Clausr Aug 28 '15
@lysmanden, kan du ikke få det på skrift. I Århus er service inden 4 år eller op til 80.000km

Claus
Klaus_
Klaus_ Aug 29 '15

Vil også meget gerne se noget på skrift. Især hvis ham Martin er tilpas højt oppe i systemet?

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Aug 29 '15
Juhloz
Juhloz Sep 4 '15

Er der en der kommet nærmere en forklaring på de forskellige udmeldinger ??

Jeg kører ca. 35tkm i året og derfor vil en begrænsning på 80tkm på de 4 service gøre, at det ikke ville være lige så aktuel for mig, som hvis jeg kunne planlægge på årlig service i stedet.

Afhentede min bil i går og her var udmeldinger i Århus meget klar - 4 år eller op til 80tkm., men fik tilgengæld fortalt af sælger inden jeg endelig bestilte bilen, at der var fri kilometer, så er egentlig lidt skuffet over den nye udmelding.

DeaconWP
DeaconWP Sep 4 '15

1.år 35.000 km, så et service til 6.000 kr.

2. år 70,000 km, service til 6.000 kr.

3. år 105.000 km service til 6.000 kr

4. år 140.000 km, service til 6.000 kr.

24.000 kr for 140.000 km = 0,171 kr/km

Med kontrakt bliver det kun 19.000 for 80.000 km = 0,2375 kr/km.

Ved km 140.000 vil du med servicekontrakten have betalt 33.250 kr for service i stedet for de 4 x 6.000 kr.

Så, spring kontrakten over, og lave et årligt service til fuld pris.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 4 '15
The_Stig
The_Stig Sep 4 '15
Citat fra DeaconWP

1.år 35.000 km, så et service til 6.000 kr.

2. år 70,000 km, service til 6.000 kr.

3. år 105.000 km service til 6.000 kr

4. år 140.000 km, service til 6.000 kr.

24.000 kr for 140.000 km = 0,171 kr/km

Med kontrakt bliver det kun 19.000 for 80.000 km = 0,2375 kr/km.

Ved km 140.000 vil du med servicekontrakten have betalt 33.250 kr for service i stedet for de 4 x 6.000 kr.

Så, spring kontrakten over, og lave et årligt service til fuld pris.

@DeaconWP - det forudsætter at priserne på service ikke stiger i 4 år - den usikkerhed er elimineret ved at tegne aftalen
FrederikC
FrederikC Sep 4 '15
Næste problem er at med 2 mdrs ventetid på service kan man alligevel ikke overholde tiderne.
Juhloz
Juhloz Sep 4 '15

Det der irritere mig er at jeg ved bestilling fik oplyst, at der ikke var kilometerbegrænsning på, men at de 20tkm mellem hvert service var noget Tesla rådede til. Hvorvidt jeg valgte at gøre det årligt eller på kilometer, var dog op til mig selv. Derfor var serviceaftalen på daværrende tidspunkt en rigtig god ide... Med fast kilometerbegrænsning, ser jeg det pludselig ikke som en optimal løsning.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »