Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Sep 4 '15

Nej, det har du helt ret i Juhloz.

Når du kører så meget, skal du bare købe et årligt eftersyn.

Hvert år grundet bremserne, og smøring af soltag. Hvert andet år grundet bremsevædske.

Kan du selv lige smøre soltaget, og få en eller anden mekaniker til at kigge på bremsernes rengøring og smøring, kan det hvert andet år gøres billigere end de 6.000 kr.

Men det store "hvert andet år" eftersyn vil jeg sende til Tesla.

Og Ja, der er ikke styr på, hvad det reelt er de sælger.

Der er jo mange kokke, der mener noget, uden at have det på skrift.

Klaus_
Klaus_ Sep 5 '15

Ifølge Marius fra Århus ville der snart komme noget ud på mail til os (ved så ikke helt hvem "os" egentlig er), omkring den nye serviceaftale. 

Jeg har stadig ikke betalt for min serviceaftale, hvilket jeg aftalte med dem at jeg først gjorde når den nye aftale kom ud på skrift. Netop fordi jeg ikke umiddelbart er interesseret i aftalen i sin nuværende form, men meget gerne vil have en som ikke har begrænsning på 4 år eller 80.000 km. Der må skam gerne være en form for begrænsning, men den nuværende synes jeg er for lav.

Mugge
Mugge Sep 18 '15

Ifølge Tesla Århus i dag, så kommer det endelige serviceaftale koncept i næste uge 

Klaus_
Klaus_ Sep 18 '15

Det lyder godt Mugge.  

T3S7A
T3S7A Sep 24 '15

Noget nyt på den front? 

Klaus_
Klaus_ Sep 24 '15

I mandags fik jeg at vide der snart ville komme noget ud om klippekortsordningen. 

ClausP
ClausP Sep 30 '15

Jeg har nu fået på mail, fra Tesla danmark, at serviceordning nu er et klippekort.

----

Hej Claus,

Jeg bekræfter at det er lavet om til en klippekorts ordning. Så du behøver ikke bruge dem indenfor 4 år eller 80.000 km. 

---

VH
VH Sep 30 '15

Hvordan kan det være at der er så stor forskel på den danske og norske Service ordning. Kan man købe den norske ordning til en dansk bil?

Serviceplaner

Forskuddsbetaling for serviceplan er den mest økonomisk gunstige måten å vedlikeholde din Model S.

Fem års forhåndsbetalt service, kr. 17.750
Én inspeksjon per år, opp til 10 0.000 kilometer 
Åtte års forhåndsbetalt service, kr. 28400 
Én inspeksjon per år, inntil 160.000 kilometer 
Kjøp på nettet

Teslas Ranger Service kan være tilgjengelig i ditt område. Service starter ved kr 1 000 per besøk og øker basert på avstanden fra nærmeste Tesla-servicesenter .

Hilbert
Hilbert Sep 30 '15

VH: Det er Teslas tak til Norge pga. landets/regeringens positive holdning/incitamenter til elbiler.

Nu må vi se om vi kan fortjene noget lignende fremover - det ser dog lidt sort ud. 

Klaus_
Klaus_ Sep 30 '15

Jeg vil være tilfreds bare jeg kan få den klippekortsordning som jeg blev stillet udsigt for mange måneder siden. Mon der kommer en fællesmail ud til os alle, som Marius (Århus) snakkede om?

T3S7A
T3S7A Oct 1 '15

De modsiger så hele tiden sig selv. Talte med Tesla Service center Århus i dag. Fik at vide at det er 20.000km eller 1 gang om året servicepakken gælder. Jeg henviste at andre har fået andet at vide, men servicemedarbejderen holdt fast at der ikke var kommet nogle ændringer fra Tesla, og det fortsat er 4 gange 20.000km, eller 1 gange 4 år, hvad end der kommer først. Så kører man 60.000km om året, så ryger der 3 klip - dvs. det kan slet ikke svare sig at købe service pakken. 

DeaconWP
DeaconWP Oct 1 '15

Nogen skriver med hinanden. Andre snakker med hinanden. Dem der udveksler viden på skrift, har som regel mere styr på tingene, end dem der udveksler viden oralt. Nå nej, verbalt.

Jeg opfatter indlæg nr 87 som noget ClausP har kopieret ud fra en mail, og klistret ind i det indlæg. Så i min optik er det mere pålideligt, end det at en Aarhusiansk Tesla Service medarbejder siger, at der ikke er kommet nogen ændringer fra Tesla.

Der er mange fejlkilder i det: Er han gået glip af viden? Er den mail ikke nået ind på hans konto? Har ham der har undersøgt sagen, og givet skriftligt svar til ClausP, ikke sendt samme svar til Aarhus afdelingen?

Så hvad med om de der er interesseret i at have "beviser" overfor dem man snakker med, bare sender ClausP en privat besked om han vil videresende den mail til "fælles glæde og fornøjelse"?

Så kan der nok ikke tærskes mere langhalm på det.

hhs
hhs Oct 1 '15

T3S7A, hvis man max kører 20.000 km pr. år er køb af servicepakken vel ok. Nogen der ved om man kan vælge længere interval end 1 år hvis man f.eks. kun kører 15.000 km pr. år ?

DeaconWP
DeaconWP Oct 2 '15

hhs: Ja, det ved ClausP. Han ved, at du må tage de fire klip når du vil. Bed ham sende en kopi af den mail han har fra Tesla.

hhs
hhs Oct 2 '15

Tesla Aarhus har oplyst at der er tale om en klippeordning med 4 klip til fri anvendelse. Man anbefaler service pr. 20.000 km /1år.  I løbet af næste uge har de lovet mig at der vil foreligge nærmere detaljer om serviceaftalens indhold.

Kiefer
Kiefer Oct 2 '15

Og jeg har i dag fået en rykker fa Tesla, jeg havde ganske simpelt overset, at de har faktureret for bremser da jeg fik lavet serviceeftersyn, jeg ser desværre først mailen efter lukketid i dag, så jeg har ikke kunnet nå at reagere på den overfor Mette i dag. Men går godt nok stærkt ud fra at de laver en kreditnota til mig på mandag.

For som de skriver på deres hjemmeside:

Includes

• Annual inspection (or every 20,000 kilometres)
  • Replacement parts like brake pads and windshield wipers (excluding tires)
  • System monitoring 
  • Remote diagnostics
  • Software updates
  • New features

Regningen for bremserne lyder på 4500,- inkl moms. Udover det gav jeg 6000,- inkl moms for serviceeftersynet...

/Martin

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 2 '15

Ja det må da være en fejl...

Juhloz
Juhloz Oct 10 '15

#hhs : Har du hørt noget nyt fra Århus omkring serviceaftalen ??

Klaus_
Klaus_ Oct 10 '15

@Juhloz, i mandags fik jeg at vide den stadig var under udarbejdelse men at der kommer afklaring "slut denne uge/start næste uge". Så jeg håber da at høre noget i næste uge.

Klaus_
Klaus_ Oct 10 '15

@Juhloz, i mandags fik jeg at vide den stadig var under udarbejdelse men at der kommer afklaring "slut denne uge/start næste uge". Så jeg håber da at høre noget i næste uge.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »