Loading...
dk

Service plan = 4 x service når du vil ! | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

Kan man ikke få at vide hvem hos Kirstinehøj der giver den gode serviceaftale? 

Fra Århus har jeg i dag fået meldingen:
"Serviceaftalen er som du skriver en klippekorts ordning som gælder i 4 år. Dvs. du betaler for 4 service, men du bestemmer selv hvornår du bruger dem, dog udløber aftalen efter 4 år.".

Jeg vil derfor meget gerne i kontakt med en person der kan sælge den rigtige klippekortsaftale....

Hookmaker
Hookmaker Oct 27 '15

Vi har spurgt Tesla i over et år om det her nu, der sker ikke en bjælde. Men bare vent, efter 1/1 har de MEGET mere tid til at tage sig af service end af salg...;-) 

Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

Ikke helt et år endnu, men siden april :)

Det mest irriterende er at det er forskelligt hvem man spørger.... serviceaftalen er ikke prisen værd for mig, hvis den skal bruges indenfor 4 år. Hvis 6 år, kan jeg leve med det, men ideelt set 8 år.

Thor
Thor Oct 27 '15

Peder fra Kirstinehøj, har netop bekræftet følgende: Servicepakken med 4x service skal ikke bruges hvert år. Men pakken gælder kun til og med 80.000km. Derfor kan du sagtens bruge den 5 år, hvis du kører 15.000 om året. Han ville endvidere gerne bekræfte det på skrift.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 27 '15

Det er da vist helt nyt! Mig bekendt har der aldrig været tale om begrænsninger i km.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 27 '15
DeaconWP
DeaconWP Oct 27 '15

Det oprindelige har altid lydt, at det var ved 20.000 km, hvert år. Så det må være smuttet for dg

Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15

Thor, det lyder også mærkeligt. Jeg har som skrevet fået at vide i dag, at der er ingen km begrænsning...  kan du måske få selve dokumentet (altså serviceaftalen) tilsendt på mail?  Så kan vi se om det er den gamle version som de stadig sender ud, eller om det er en ny, omskrevet version...

SimonHN
SimonHN Oct 27 '15
Har fået af vide fra Aarhus at jeg godt må køre over 20.000 km. De 4 service skal bare bruges inden for 4 år.

Men de anbefaler stadig service ved 20.000 km eller 1 gang årligt.

Mon ikke det er fordi der er så lang ventetid. Jeg kan først få min bil til service til Februar. Om 2.000 km rammer jeg de 20.000 km. Så har bare fået en tid til service i Marts. Så tager jeg bare en årlig service.

Det gør nok heller ikke det store at køre lidt over intervallerne i en elbil. :)
Thor
Thor Oct 27 '15
Citat fra Klaus_

Thor, det lyder også mærkeligt. Jeg har som skrevet fået at vide i dag, at der er ingen km begrænsning...  kan du måske få selve dokumentet (altså serviceaftalen) tilsendt på mail?  Så kan vi se om det er den gamle version som de stadig sender ud, eller om det er en ny, omskrevet version...

Det er lidt mærkeligt, at der ikke er en klar politik på det område.

Næste gang jeg taler med ham, så vil jeg gerne prøve at spørge ind til det.

Hookmaker
Hookmaker Oct 27 '15
@klaus_, jo et år nu!
Men Ken har for længe siden fået en mail fra toppen i tesla US og det er 4 rene klip uden begrænsninger! Det er bare aldrig kommet på andet papir endnu!
Klaus_
Klaus_ Oct 27 '15
Denne tråd er fra april og artiklen der linkes til er fra marts, så derfor jeg tænker det er mindre end et år? Men uanset hvad, er der gået alt for lang tid med ingenting. <br /><br />
<br /><br />
Jeg sendte nogle skærmbilleder fra denne tråd til Århus men det ændrede ikke noget. Min lunte blev så opbrugt og jeg ringede til Mikkel fra Kirstinehøj som også bekræftede det var ubegrænset km og år. Han har lovet at informere Århus om det. Jeg håber der snart sker noget positivt så.<br /><br />
<br /><br />
Med den mængde bøvl der er FØR køb (om det er max 4 år eller ej), skal jeg ikke risikere at stå om 4 år og forklare servicecenteret at "jeg ved godt der står max 4 år i aftalen, men nogen sagde for 4 år siden at den gælder længere tid" - så jeg køber ikke før nogen med en teslamotors e-mail adresse har bekræftet det overfor mig :)
Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Oct 27 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 27 '15

Jeg har mail som bekræftelse fra Kasper Fisher hos kristinehøj

"Det er korrekt at serviceaftalen er 4 ”klip” nu. Så du kan bruge dem når du har lyst. Du sparer 5000kr ved at tage serviceaftalen."

Arnehald
Arnehald Oct 27 '15
Kan man bruge sine 4 klip i serviceaftalen på begge sine Tesla'er?
kajakaj
kajakaj Oct 27 '15

Nej. Serviceaftalen følger den enkelte bil og ikke ejeren - også ved et evt. salg.

Mugge
Mugge Nov 18 '15

Sidste nyt vedr, serviceaftalen:

Har idag snakket med Århus, hvor de telefonisk har bekræftiget at serviceaftalen IKKE bliver ændret

Så serviceaftalen er som den altid har været (80.000km/4år )

T3S7A
T3S7A Nov 18 '15

Det er jo helt i vejret. hvad så med alle os andre, som har fået andet at vide? Det er efterhånden en Joke.

Det kan i hvert fald ikke betale sig at købe en service aftale.

Klaus_
Klaus_ Nov 18 '15

Og jeg fik telefonisk at vide fra Kirstinehøj at den netop var 4 klip, med ubegrænset kilometer og år, men da jeg så bad om at få det på skrift gik der et par uger hvorefter jeg fik mail om at de stadig venter på svar oppe fra ...  via telefonen sagde de at alle dem der havde købt ville være på klippekort-ordningen, selv dem der købte for et år siden, men nu lyder det jo til at de ikke er det alligevel.

Er der nogen der kender priserne på service i Norge/Sverige/Hamborg?  Så vil jeg da overveje at køre de steder hen i stedet hvis det kan svare sig.  Serviceaftalen begrænset af 80.000 km / 4 år, vil bogstavelig talt være penge ud af vinduet med mit kørselsbehov.

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Nov 18 '15
Thor
Thor Nov 18 '15

@Klaus

Jeg bad også om at få det på skrift - jeg hørte ikke fra dem. Man skal absolut ikke tage noget for gode vare, hvis man ikke har det på skrift. Jeg har endvidere fået af vide, at uoriginale fælge + hjul ikke er et problem. SD fyren, Marc, sagde derimod at de under ingen omstændigheder røre uoriginale fælge + hjul. Det bad jeg så om at få på skrift - heller intet hørt endnu.

KimT
KimT Nov 18 '15

Jeg har netop ikke købt en serviceaftale endnu pga. dette lille "issue". Der er åbenbart forskel på hvad man har fået at vide i Jylland og Kbh. i denne sag. Så det hele tiden har været.

For mig er en serviceaftale ikke det store værd når jeg nu på 10 uger har kørt 10.000km. Så ville det nemlig betyder at jeg skal have den til service ca. hver 5. måned.

Så må man nok sige at driftsomk. for en elbil begynder at tage overhånd når man ved at de stort set ikke laver noget på bilen.

Franz
Franz Nov 18 '15

Jeg syntes heller ikke serviceplanen virker attraktiv. 1. år bliver der kun udskiftet viskerblade og batteri i keyfob og ellers er resten inspektion. Så hver 2. andet år kan man måske nøjes med. Og hvis der er noget der ikke virker ordentligt er der vel garantien

Er der nogen der ved, hvad et service check koster uden serviceftale, er der stort og lille service?

Her er en oversigt over hvad der bliver lavet. Det må vel være det samme i danmark.

http://d2odvx3v4cbpyu.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/10/Tesla-Model-S-Service-Checklist.pdf

Forummets indlæg er redigeret af Franz Nov 18 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »