Loading...
dk

Skift af hjul - nu for lavt dæktryk | Tesla Forum

JL
JL Apr 7 '15

Har en P85 med gamle sensorer. Jeg skiftede til sommerhjul i weekenden (fra 19" til 21") - da jeg skulle skifte fandt jeg ud af, jeg der er 245 foran og 265 bag, så tænker det er et sæt fælge fra en P85+. Anyways - jeg har resettet sensorer, valgt 21" og det virker sådan set fint. Nu siger den at der er for lavt dæktryk. Jeg har fyldt 38 i foran og 40 bag (Googlede jeg mig til) og har kontrolleret 2 gange. Hvad gør jeg forkert?

Tak,

Jacob

MrCoffee
MrCoffee Apr 7 '15
Fik at vide af Tesla at de skal have 42 psi for og bag ved ikke om det hjælper.
Hilbert
Hilbert Apr 7 '15

Dæktrykstabellen skulle være påklistret dørstolpen i førersiden.

Min siger 45 psi for og bag. Det må vel gælde std. 19" hjul og dæk som monteret fra fabrik.

FDM anbefaler iøvrigt et par psi højere for vinterdæk.

Mit dækslid efter 12.000 km ser meget fint og ensartet ud. For lavt tryk koster både i dækslid og elforbrug.

JL
JL Apr 7 '15
Ja, 45 psi er til 19" - jeg må prøve med 42 PSI og se om det hjælper. Tænkte bare at trykket skulle være forskelligt når dækdimensionerne er forskellige.

Tak for input....
egernmus
egernmus Apr 7 '15

@JL.. 38 psi foran og 40 psi bag

(sagt af en, som lige har skiftet til sprit nye PS2 bagdæk for i morges at samle et stykke sylespids jern op i dækket, og skulle tanke luft på diverse skumle benzindampende tankstationer med 10 minutters interval på vejen tilbage fra forgæves forsøg på at komme på arbejde) :-(((((

17 KM må være ny bundrekord for et dæk.. suk. Men det var da godt jeg fik holdt ind og fumlet en reset af TPMS-systemet, så det 7,5 minutter efter kunne fortælle mig at jeg var lav på dæktryk .. endte på 26 psi, og faldt 16 psi pr. 10 minutter... Op på 48 psi og videre til næste tankstation .. godt jeg ikke havde mine børn med, som hånligt ville kunne fortælle... benzinstationer bruger vi ikke mere.. FaaaaaR!!

/Ulrik

Forummets indlæg er redigeret af egernmus Apr 7 '15
JL
JL Apr 7 '15

@Egernmus: Surt med dit nye dæk - de er jo ikke ligefrem billige :-(

38 + 40 er også det jeg har googlet mig frem til, MEN efter at have kørt 10 min, så siger den for lavt dæktryk :-( Jeg har kontrolleret at det rent faktisk er 38 og 40 på to forskellige tankstationer - uden held. 

Forummets indlæg er redigeret af JL Apr 7 '15
egernmus
egernmus Apr 7 '15

@JL .. kan der have været brugt lappeskum, som har smattet TPMS-sensorerne ind i lappegummismat ?.. (er nok farvet af at have læst om hvordan og om man kan lappe et dæk .. det skal kun holde midlertidigt .. i lidt over 6 måneder og 14.000 km alligevel :) 

/Ulrik

JL
JL Apr 7 '15

@Egernmus: Tak for input - jeg aner det ikke og ved heller ikke hvordan jeg finder ud af det. Jeg må prøve at fylde lidt mere luft i og se om den stadig brokker sig...

perhansen
perhansen Oct 16 '15

Hej Teslavenner.

Er jo stadig en novice efter 1 uge i min nye 90D.  Efter af have et fælg til reperation, som en af mine venner desværre beskadigede, siger indikatoren at lufttryk er for lavt.  jeg prøvede at resette den fordi bilen i et par dage havde haft 19" på, medens 21" var til maler.  Det fungerede så også i 6-8 km, men så lyste indikator igen om for lavt lufttryk.  

Jeg kørte så ind på en tank og målte det andet fordæk til 2,8 Bar og gav det nypåsatte dæk samme lufttryk og resettede så igen, men stadig samme problem.

Nogen der har været ude for det samme og har en løsning? PFT

T3S7A
T3S7A Oct 16 '15
For at reset dæktryk indikatoren, skal du kører ca 10km med mindst 40km/t
perhansen
perhansen Oct 16 '15
Dvs du mener det skulle forsvinde med advsrselstegn efter jeg har resettet og så kørt 10 km. Synes ikke sker
Kristian70k
Kristian70k Oct 16 '15

du skal have 3 bar i...

T3S7A
T3S7A Oct 16 '15
21" skal have 42 Psi
19" skal have 45 Psi
Ellert
Ellert Nov 27 '15

hvad svarer 42 psi til?

på teslas display står der feks 2,9... men er det ikke bar, som er noget andet

kristian... Kan se du skrev 3 bar... er det det optimale?

Comeback
Comeback Nov 27 '15

21" = 42psi = 2.9 bar

19" = 45psi = 3.1 bar

P85DK
P85DK Nov 27 '15

Hvor har I de 2.9 bar for 21" fra? Jeg har fået 21" vinterdæk og de kom med 2.6 bar på 3 af hjulene og 2.2 bar på det fjerde. Har de misforstået det hos Tesla?

Bilen blev leveret med 21" sommer og 2.2 bar i alle fire dæk

Jeg har nu 2.6 i alle fire hjul, men advarlseslampen for for lavt dæktryk vil ikke gå væk. Jeg har genstaret skærmene og jeg har kørt i mere end 10 min med mere end 40 km/t - nogle der har nogle ideer?

RobertJ
RobertJ Nov 27 '15

P85DK - 

biler der får leveret 21" fra fabrik har et klistermærke med dæktryk til 21" dæk i førerside døråbningen.
Samme for 19".

Min P85 hed 42 psi mens min P85+ hedder 36 / 38 psi for/bag. Dæktryk sensorene burde ikke sige lyde før du kommer under 2bar 'ish.

Det burde være bilen der bestemmer om det tryk sensorene rapportere er for højt/lavt. sæt derfor trykket op til 3bar og se om det fortsætter. Hvis ja, er det en tur til Service centeret. Hvis nej, kender du nu grænsen for dæk alarmen.

BlackPanther
BlackPanther Nov 27 '15
Citat fra P85DK

Hvor har I de 2.9 bar for 21" fra? Jeg har fået 21" vinterdæk og de kom med 2.6 bar på 3 af hjulene og 2.2 bar på det fjerde. Har de misforstået det hos Tesla?

Bilen blev leveret med 21" sommer og 2.2 bar i alle fire dæk

Jeg har nu 2.6 i alle fire hjul, men advarlseslampen for for lavt dæktryk vil ikke gå væk. Jeg har genstaret skærmene og jeg har kørt i mere end10 min med mere end 40 km/t - nogle der har nogle ideer?

Du skal putte 2,9 i alle fire dæk (med kolde dæk. dvs. parker nogle minutter før du fylder op til 2,9).
Herefter resette dæktryk indikatoren.
Køre min 10 KM og min. 40 km/t....    :-)

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Nov 27 '15
P85DK
P85DK Nov 27 '15

Tesla siger at de gerne vil se bilen - kunne de dog ikke bare have lagt det service center et ordentligt sted i stedet for på Kirstinehøj, bliver sgu' helt træt af tanken om Englandsvej 

@BlackPanther - spøjst at det kun er på venstre baghjul, som var på 2,2 direkte fra Tesla, som indikatoren går på

Billigt l... :-)

lauz
lauz Nov 27 '15
servicemeddelelse:

Englandsvej og kongelundsvej har været overplastret med fartfælder de sidste par uger. Specielt de steder, hvor der skiftes fra 60 til 50 km/t.

Så kør forsigtigt..
Sider: 1 2 »