Loading...
dk

Ny opdatering | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Jeg har netop lige været ude i bilen for at pakke den og gøre den klar til ny da i morgen. Bilen er ladet op til 80 pct og der står 352 km i speedometret.
En advarsel trekant blinker og fortæller jeg har brug for en Update. Jeg har endnu ikke haft den logget på mit hjemme netværk. Jeg trygger på 3G for tænker det er der man finder et netværk. Inden jeg overhovedet når at søge netværk kommer dette billede op

Fik jeg lige 100 km ekstra gratis eller hvad pokker skete der?
lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Benærk at batteriet stadig kun er 80 pct opladet !!!

Prøver lige at give den 100 pct så om et time og 5 min får i svar på den giver 50 km mere
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Apr 8 '15
Maho
Maho Apr 8 '15
Du er da 100% opladet på det billede (- 4 min)??!!?
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

lysmanden: Er det typical eller rated range du viser, at den skriver 401km ved 100% opladning virker som ganske fornuftigt, jeg får 387km ved typiacal på en 100% opladning i øjeblikket.

352km ved 80% synes jeg lyder meget højt, jeg får ca. 347km typical ved 90% opladning.

Prøv i stedet at skifte til %visning så kan du se om den er ladet op til 80 eller 100%, men det billede du har sendt med i din oprindelige post, det er en 100% opladning du der har vist.

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Nope. 80 pct

Du kan se der er lide plads på bjælken

Her er seneste nyt
lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Maho. Undskyld det er et gammelt billede
Det her er det første ved 80 pct
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

Lysmanden: Det billede viser en bil der er ladet op til 90%, prøv og tæl stregerne på batteriet.

/Martin

Maho
Maho Apr 8 '15
Jeg er nød til at protestere.... Billedet i 1. Indlæg er en 100% opladning... Se selv efter :-)
gw
gw Apr 8 '15
Det er fordi du har sat den til rated range.
Claus8930
Claus8930 Apr 8 '15

Hmm håber virkelig de har fået styr på strømforbruget. Har lige sat min til salg efter 2500 km.

Var i dag i Vejle og tilbage en tur på 200 km. Havde 50 km tilbage i projected range tilbage. Kørte på fartpilot hele vejen som stod på 130 km/t. Havde nok en gennemsnitsfart på 120 km/t

Claus8930
Claus8930 Apr 8 '15

Hmm håber virkelig de har fået styr på strømforbruget. Har lige sat min til salg efter 2500 km.

Var i dag i Vejle og tilbage en tur på 200 km. Havde 50 km tilbage i projected range tilbage. Kørte på fartpilot hele vejen som stod på 130 km/t. Havde nok en gennemsnitsfart på 120 km/t

Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

lysmanden: Ja du har fået 100km gratis opladning ekstra, ved, at skifte fra typical til rated visning :-)

Dine to billeder viser en bil der er 100% opladet og det efterfølgende et der er næsten 100% opladet og det seneste et der er 90% opaldet.

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Maho din protest er hørt og Annerkendt. Jeg fik sat er forkert billede ind
Jeg må lige tjekke som GW skriver hvad den står på
lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Claus det er jeg ked af at høre. Har brugt min 2 dage på job og vil ærligt indrømme at distancen til trods for morfar kørsel ikke lever op til det forventede
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

Claus: Jeg var selv ved Billund lufthavn og retur, en tur på 215km alt i alt. Det gav et forbrug på 204wh/km med fartpilot på 125km/t på motorvejen og 95km/t på landevejen. 

Jeg havde ca. 175km typical tilbage på tanken da jeg nåede hjem. Jeg tror en P85D måske er en anelse mere forslugen end en S85.

Hvilke dæk og fælge har du på bilen?

/Martin

Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

lysmanden: Rækkeviden ved opgivelse fra Tesla og det man så oplever i virkeligheden er jo det samme som ved benzinbiler. Min gamle Mercedes var opgivet til 10-11km/l, men jeg fik den MEGET sjældent op over 8-9km/l

Det er en forskel på 15-20%, det er vel nogenlunde det samme på en Tesla, jeg har endnu aldrig været i stand til at køre en tur længere end 350km. Og det kan kun lade sig gøre ved at køre landevej til det vestjyske uden trafik...

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Kiefer. Hvordan skifter jeg tilbage fra rated til typical?

Jeg kører primært motorvej så hvad skal jeg så forvente af realistiske km ( ved godt vind og vejr spiller ind )
Claus8930
Claus8930 Apr 8 '15

@Kiefer: Der må seriøst været noget gjaldt med min så!

Mit gennemsnit på 2.750 km er 310 Wh/km

Turen til Vejle havde en gennemsnit på 294 Wh/km

Kører godt nok på 22" alu . Men alligevel :(

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Jeg er inde i menuen "driving" der hvor man trykker insane. Der står range mode på Off. Trykker jeg over på on får jeg nu 513 km
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Apr 8 '15
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

Claus: De 2750km er jo også vinterkilometer, så det ville jeg ikke være så nervøs for, jeg har flere gange kørt Køge -> Middelfart med over 300wh/km i snit her i vinter. Og det med 19" standardfælge med vinterdæk.

Lysmanden: Range mode er indstillingen til sparefunktionen, du skal finde menuen til indstilling af enheder, jeg kan ikke lige huske den i hovedet, her kan Kajakaj måske hjælpe?

/Martin

Sider: 1 2 »