Loading...
dk

Hjælp....jeg er forvirret | Tesla Forum

Makova06
Makova06 Apr 21 '15

Jeg har endelig fået det hele på plads og klar til at købe en brugt P85. Men efter de nye modeller og priser er jeg virkelig blevet i tvivl.

Bliver de "gamle" modeller stadig opdateret og får de samme fordele, som de nye eller er de bare opgivet lidt nu? Kan man få eftermonteret autopilot på de gamle, som man nu kan med de nye?

Jeg har efterhånden svært ved at se fordelen ved at købe en gammel Performance model, da den nye S85 egentlig har flere heste nu. Er bange for at den ikke vil kunne sælges igen.

 

muller
muller Apr 21 '15

Nej, du kan ikke få den klassiske P85 opdateret med autopilot eller 4wd.

Ja, du får stadig (software) opdateringer til P85.

Hvis du rigtig gerne vil have adaptiv fartkontrol eller lign. så bliver du nødt til at købe en ny bil. Men det er ikke utænkeligt at Tesla finder på endnu en ny hardware opdate til TMS om 1 år, og så er du på den igen :-)

Jeg har en 1½ år gammel P85 Classic og er stadig ovenud tilfreds med den. Den er 10 gange federe end alle andre biler på gaden - lige med undtagelse af P85D...

Makova06
Makova06 Apr 22 '15

Muller, jeg er skam ikke i tvivl om at den klassiske model stadig er en skøn, skøn bil. Jeg er bare en købmand og vil gerne gøre den bedste handel. Og umiddelbart ser jeg ikke den store fidus i at give over 700.000 for en brugt Performance model, når jeg kan få en helt ny S85D for under 800.000, som kan laves med præcis det udstyr jeg gerne vil, som kan få autopilot, jeg får et års garanti mere med og diverse småproblemer skulle gerne være fikset med tiden på de nye og jeg får endda 7 heste mere. Så med mindre at jeg kan presse prisen på den brugte, så tænker jeg det er et skidt køb.

Jeg ved godt at der altid vil komme en ny og bedre model, men med mindre de kan få den til at flyve næstet gang, så er det vel begrænset hvor revolutionerende næste skridt kan være.......i hvert fald i en prisklasse, som jeg har råd til :-)

DeaconWP
DeaconWP Apr 22 '15

Makova06: Jeg synes du har en klog tankegang, når du siger, at over 700 for den brugte P85, og under 800 for den nye S85D lyder forkert.

Mon ikke en S85D er det bedste for dig. ?? :-J

muller
muller Apr 22 '15

Jeg tvivler på at en god købmand nogensinde ville købe en bil i denne prisklasse. Begge de biler du kigger på vil have et eksorbitant værditab :-)

Husk at frunken er reduceret fra en (Bilka-)indkøbsvogn til en køletaske i dual-motor setup'et.

Mht. effekt, så tror jeg at effekten på en P85 er lidt uklar pt. Jeg mener at have set Elon skrive at den også vil blive software-forøget - eller måske allerede er det. Men i øvrigt er det nok rimeligt at antage at de to vil performe /næsten/ ens på en tør lige vej.

Umiddelbart er jeg enig med @DeaconWP i at 85D lyder som et bedre valg givet de priser du nævner. Selv ville jeg nok prøve at skrabe sammen til en P85D, i og med jeg ikke besidder skyggen af købmandskab ;-)

Makova06
Makova06 Apr 22 '15

Jeg sagde også at jeg var købmand....ikke nødvendigvis en fornuftig en :-)

Ja jeg er godt klar over at frunken bliver reduceret, men jeg er kun mig, så det går nok. Så mange sko skal jeg nok heller ikke have med på ferie :-)

Jeg ville også ønske at jeg havde råd til insane-modellen, men jeg startede med at kigge på en brugt til 650.000....besluttede mig for at jeg gerne ville give lidt mere for en Performance og nu en ny S85D, så jeg må hellere stoppe her hvis jeg også skal have råd til lidt ferie engang imellem.....eller flere sko :-)

 

Genild
Genild Apr 22 '15

Makova: Ja, mere vil have mere og hvis man ikke passer på ender man med at forkøbe sig i ting man ikke har den fjerneste brug for.

Mit råd til folk er derfor også altid: Lav jer en klar liste over: Need to have versus Nice to have og mål mulighederne herop imod.

Hvorfor købe en brugt bare fordi den har nogle funktioner eller faciliteter man alligevel ikke vægter, hvis man kan få indfriet sine allerdybeste drømme med en ny model til samme pris men uden disse faciliteter?

Modsat også hvis man finder én brugt bil/Tesla der passer som fod i hose til ens ønsker, skal man da koldt og nøgternt vurdere om merudgiften til en ny er det værd. 

Har du overvejet at slå et par fluer i et klask: Hvis du finder sammen med en ikke længere purung kvinde ved navn Imelda Marcos, er problemet med mangel på sko da vinget af en gang for alle.

Det positive er oven i købet at man efter sigende ikke får problemer med den tidligere ægtemand, han blev mig bekendt lidt kort for hovedet engang sidst i firserne.

Mvh L@rs

Mwn
Mwn Apr 22 '15
Hvorfor ikke vælge en 70D? Eller en 85 Rwd? Performance har de da rigeligt af alle sammen.
RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

Makova06 - Det burde være muligt at handle en P85 til mindre end 650.000kr. Det har jeg gjort.

Bare lige for at opdatere din prissammenligning.
Pt er der en på Bilbasen til 650.000 med Pano luft og HiFi.

Makova06
Makova06 Apr 22 '15

Genild......jeg er ikke til kvinder, men ellers et godt bud :-)

Mw 70D er jeg ikke så hooked på, da jeg kører rigtig meget til hverdag og har brug for alt den range den kan trække. Jeg er heller ikke fast besluttet på om jeg vil have 4-hjulstræk, men det tror jeg nu.

Kelas, jeg har set den, men kan slet ikke fordrage de sæder med delvis læder og hvis jeg skal betale for at få skiftet sæderne, så er vi igen ikke langt fra 700.000 ( ikke at jeg har den fjerneste anelse om hvad det ville koste) Jeg er en kræsen dame og vil have den i sort med sorte lædersæder og jeg har også nogle krav til ekstra udstyr.

Så planen er nok at se hvor langt de brugte kan presses og hvis jeg ikke er tilfreds, så bliver det sgu en ny. Kan bare næsten ikke holde ud at vente længere....specielt i dette fantastiske vejr

RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

Makova06 - Den med sæderne bliver svær. De sorte lædersæder med ruskind på siderne og kontraststriben er jo standard P85 sæder. Ved ikke engang om P85 findes uden ruskind på, alle de 2013 og 2014 modeller jeg har set er formet sådan. Men der kom vidst en sæde opdatering i sommeren '14. Ved ikke om det er ændret der.

Du kan være heldig at finde en P85 med S85 standard sæder. Det må dog nok være højst usandsynligt.

JL
JL Apr 22 '15

@Kelas: Man kan godt få/finde P85 og P85+ med standardsæder. Performance sæder med kontrast "pipe" og alcantara sider var et tilvalg. Inden jeg købte min kiggede jeg på denne her P85+ som har standardsæder (og som har været til salg meeeeget længe):

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/p85/2450142

 

Genild
Genild Apr 22 '15
Makowa: Ha!! Jeg havde bare taget for givet at du var af hankøn, det har nok været al snakken om sko, der sporede mig i den retning
Maho
Maho Apr 22 '15
Min P85 lever nu i bedste velgående uden hverken ruskind eller rød stribe som slet ikke faldt i min smag.... Men den er absolut ikke til salg :-)
Makova06
Makova06 Apr 22 '15

Nej den er nu god nok.....jeg har mange sko ;-)

Det er svært at finde P modellerne uden den røde kant og det er også en af grundene jeg hælder mest til en ny. Det er mange penge at give for noget, som ikke er helt perfekt......så er 60.000 ekstra for perfektion i mine øjne det værd.

SQLCPH
SQLCPH Apr 22 '15
@Genild: du kan ofte få en ide om skribentens køn ved at se på titlen på indlægget. Det med sko skal man passe på med at bruge som rettesnor. Der er mange mænd der har mange hyttesko ;-)

@Makova: følelsen ved at selv vælge sin model, options, farve og så se bilen "køre" igennem fabrikken og til Danmark er som at undfange sit eget barn og følge det helt til fødslen ;-) bevares man kan da godt adoptere og når først baby er flyttet ind elsker man det sikkert uanset hvad ;-) held og lykke med din beslutning

/Søren
DeaconWP
DeaconWP Apr 22 '15

Jeg tog den nemme løsning for længe siden. Da hun skrev første gang, kiggede jeg da bare på hendes profil. Navn, køn og alder er skrevet der.  Hehe

Genild
Genild Apr 22 '15
Nåh ja Søren, hvor er jeg dum - der findes jo per dekret ikke nogen forvirrede mænd, der ønsker hjælp (underligt nok synes forvirrede mænd oftest at finde en eller anden form for stabilitet i den håbløse tilstand, og ønsker derfor under ingen omstændigheder at blive hjulpet ud af tilstanden, man har jo sin mandige stolthed).
Tak for tippet Søren

Deacon: Det er efter sigende alt andet end gentleman's agtigt at snage i kvinders alder - der er i øvrigt ofte også dumt, for en del af dem slår en proper næve.
Hellere uvidende gentleman end vidende, der uheldigvis er gået ind i en dør

Hilsen L@rs - som rent faktisk ejer fire par golfsko
Kiefer
Kiefer Apr 22 '15

Makova: Uden hverken at komme ind på alder, køn eller forbrug af sko, så er der en enkelt detalje du skal være opmærksom på, en af forskellene ved at købe brugt i forhold til en ny, er også ventetiden, gider du vente 4-6 måneder på at få en ny bil, kontra at du formodentligt kan have bilen i løbet af få dage ved, at købe en brugt.

/Marton 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 22 '15
Busimiss
Busimiss Apr 22 '15
@Genild: uha du er ude på tynd is ;-) med hyttesko
@Makova: hvis du drømmer om automatisk parkering osv, så skal du bestille en ny. Men ligegyldigt hvad du vælger, så får du en fantastisk bil.
Sider: 1 2 »