Loading...
dk

Guide til Bestilling af Torklift anhængertræk til Model S (Tidl. Fællesbestilling) | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

Har du også tænkt på at få et anhængertræk til F.eks. Thule RideOn eller FreeRide cykelstativer, eller bagagerack til transport af snavs og møg.

OBS: Vær opmærksom på der ikke er mulighed for strømudtag ved trækket.
Overvejer selv muligheden for at bruge LED pære til baglygter koblet til en AA batteripakke. Det giver baglys i lygtetændingstiden. Så er der nogen skal komme med en trådløs signal styring til blinkeren og stoplys :)

 

Pt. står trækket i $365 + en kugle adapter til $28 og en split til $3. Det er nu også muligt at bestille en magnetisk dækplade til hullet hvor træk 'mount' sidder, når det er afmonteret for $105.
Torklift henviser til Shipping hos Bonvu.com, det koster $255. plus told og moms lander trækket i 6250kr.
Shopusa.com er en del billigere ca 4750kr incl told /moms & fragt, men anvender normalt Skibfragt, der kan dog mod tillæg opgraderes til Luft fragt (omtrent 750kr ekstra).

Se JF's post om hans erfaringer med dette træk: http://teslaforum.dk/...l-model-s-s%C3%A5dan

 

Da Torklift ikke har ytret ønske om at give rabat på deres produkter, laver jeg nu en guide til billigste køb istedet.

Ved brug af SHOPUSA.COM får man en amerikansk adresse man kan sende sine varer inlandsk til. i dette tilfælde giver torklift gratis shipping til adressen.

adressen ser således ud:

Kim 
1424 Baker Road
ShopUSA, Suite: DKXXXXX
Virginia Beach
Virginia(VA)
23455-3320
Telefon nr.: 757-641-3696 
Denne bestilles der hos torklift central med, med eget navn og Suite-ID selvfølgelig.

 

Min bestilling lyder på:

Varenummer 
x7202 Tesla Ecohitch 1.25 inch mount - $365

45572 Euro mount 2" ball (50mm kugle) kort udgave, (se JF's bestilling for lang udgave) $28

½ inch pin & clip $4

Først afgives bestilling på Torkliftcentral, derefter oprettes ordren hos shopusa vha. ordre kvitteringen fra Torkliftcentral.

 

En lille udfordring er at torkliftcentral's betalingsside checker AVS oplysninger på dit betalingskort (Adresse check). Er i snak med min bank om at oprette shopusa adressen som en sekundær adresse, er der andre der kender et sted man kan oprette et amerikansk internet-visa som betalingsmiddel?

- K

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 2 '15
Mwn
Mwn Apr 22 '15

Kunne man ikke splejse sig ind i strømmen til baglygterne så man kunne få strøm til en lygtebom? Tror ikke jeg personligt ville have nerver til at gøre det dog.

RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

Jeg er sikker på det er muligt at få 'fixet' en løsning.

Har kørt uden lygtebom de sidste mange år og er aldrig blevet stoppet. Det fortsætter nok sådan.

En Lygtebom er per def. kun nødvendig hvis man ikke tydeligt kan se nummerplade eller lygter. Bruger man et Thule produkt som JF vil jeg ikke mene man er på kant med loven ved at lade de små pærer på hængeren stå uden strøm. (Så længe man bevæger sig i dagslys).

Har ikke nærlæst paragraffer, det er min opfattelse af loven på området der er skildret.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 22 '15
birkjensen
birkjensen Apr 22 '15

Hej Kelas, 

Jeg er med på en. 

p85d
p85d Apr 22 '15

Jeg vil også gerne købe en.

det kunne være dejligt om det var muligt at montere en trailer, også selv om man ikke må køre med trailer.

Kelas:  hvis du også syntes det ville være lækkert, må du meget gerne forespørge om de vil lave en "kugle adapter til EU" så vidt jeg kan forstå skal kulen have en diameter på 50mm. De gider sikkert ikke, men så er det prøvet.

RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

p85d - Sættet vi bestiller er med 2" kugle (50,8mm), så standard Thule grejet passer på. 

Tror ikke det er anbefalelsesværdigt at køre med trailer når den ikke er godkendt, men hver man sin lyst.

JF
JF Apr 22 '15
Ser ud som om jeg snart mister min status som "Eneste Tesla med anhængetræk i DK".
Hvis i finder en simpel løsning omkring tilslutning af lys, så er jeg gerne med på en kigger.
Glæder mig til at se nogle flere TMS'er med træk der ude.
/Jess
RobertJ
RobertJ Apr 22 '15

JF, overvejer at bestille det lidt kortere euro mount. det vil være ca. 7cm kortere end dit. vil du kunne måle om det stadigt passer med at cykel pedalen går pænt fri af kofangere?

Dit træk hænger jo ret langt ude.

MadsPihl
MadsPihl Apr 22 '15
Kelas, hvis der er to forskellige længder, vil jeg gerne bestille begge versioner. Så har jeg lidt valgmulighed alt efter hvilken cykelanhænger og cykel jeg skal køre med - og ekstraprisen er vist kun nogle hundrede kroner?
JF
JF Apr 22 '15
@Kelas: 7 cm er intet problem. Umiddelbart vil jeg vurdere at der er minimum 10 cm mellem pedal og kofanger.
TSLA
TSLA Apr 23 '15

Kelas: Jeg er også med på et sæt. 

JF: Så vidt jeg husker snakkede vi ved åbningen af Middelfart om, at du havde fået dit monteret i Roskilde. Det vill jo være smukt at få det monteret af en der ved havd det handler om og har prøvet det før. Kan du oplyse hvem der monterede din?

Waker
Waker Apr 23 '15

Jeg er muligvis også frisk på at bestille - hvornår er deadline for final commitment?

 

RobertJ
RobertJ Apr 23 '15

Waker - Jeg afklarer lige 100% med de involverede parter til hvilken pris/rabat det kan fås. Derefter kommer der en bestillingsdato. Jeg håber på at komme op på 10 bestillinger.

RobertJ
RobertJ Apr 27 '15

Efter samtale med importør er den seneste prisforventning på den samlede pakke faldet til 5000kr/trækpakke.

Shipping vil foregå med skib og derfor er levering ca. 1½ måned, er der stemning for det kan der betales merpris for Air freight... meen så går en del af rabatten fløjten.

Afventer stadig forhandling med Torklift.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 27 '15
MadsPihl
MadsPihl Apr 27 '15
Hej Kelas!

Jeg må indrømme at jeg er mest stemt for luftfragt, så vi ikke skal vente så længe.

Kan du evt melde en slutdato ud for hvornår folk skal melde sig til? Jeg mangler trækket for at kunne smide en cykel bagpå, og bestiller nok snart direkte, hvis ikke den fælles bestilling bliver eksekveret. (Beklager at jeg skynder på - jeg synes det er et møg godt initiativ du har taget!)
RobertJ
RobertJ Apr 27 '15
@MadsPihl Regner med bestillingen går i luften slut næste uge. Afklarer lige sidste detaljer.
TvBH
TvBH Apr 27 '15
Jeg melder mig også på listen til at få en krog på. Det må gerne fragtes med bananbåd, for min 85D kommer først engang til juli (cross fingers)
TvBH
TvBH Apr 28 '15
En krog kan også være en praktisk anstandsdame til at holde kåde parallelparkorister på afstand i Kbh!
Waker
Waker Apr 29 '15

Kelas jeg vil helt klart også helst have den med lidt kortere afstand end den Jess (JF) har da hans hænger et pænt stykke ude fra bilen... Og det vil jeg også anbefale andre da cykelholderen ellers bliver noget mere levende selvom Jess ikke har haft problemer med det endnu....

TSLA
TSLA Apr 29 '15

@Waker og Kelas: Helt enig. Jeg ønsker også den korte. 

Sider: 1 2 3 4 »