Loading...
dk

Guide til Bestilling af Torklift anhængertræk til Model S (Tidl. Fællesbestilling) | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Jun 21 '15

BP Bach. Typegodkendelse?

Du kan ikke få godkendt et anhængertræk på en Tesla Model S i Danmark.

Det vil kræve, at fabrikanten siger god for det, og det vil Tesla ikke. Det er forsøgt.

Så det eneste du kan bruge et anhænger træk til, lovligt altså, er at montere bagage eller cykel ´holder derpå. Og så er det jo rart, at lyset kan flyttes ud i en lygtebom, når man dækker enten nummerplade eller/ og lygter.

SÅ ingen trailer på en S. Det er prøvet, og definitivt fundet ikke muligt.

Synshallen i Viborg har oplyst om kravene. Andre krav kan honoreres, mod en klækkelig udgift, men den vigtigste Tesla, kan ikke fåes.

BPBach
BPBach Jun 21 '15

Kan man ikke få thule til at lave et træk til models s, nu når de laver bøjler til bilen, 

Det kunne være det var billigere, end at bestille udenlands.

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jun 29 '15

Hej Alle

Fedt at interessen er så stor!

Så er de første 5 bestilt hjem. Desværre er Torklift Central ikke så lette at danse med, så vi skal købe igennem Bonvu (øger prisen). Har kæmpet en brav kamp for at prøve at få dem til at sende direkte og give os lidt rabat ved større ordre, men de nægter og henviser til at de endnu ikke har et program for distributører. Jeg arbejder selvfølgelig videre på sagen. Grundet dette (og en dollar kurs i skrivende stund på DKK6,7/$1), så er prisen for krogen som den er.

Tjek vores hjemmeside for priser: http://www.autoskadestuen.dk/index.php/tilbud-til-teslaejere

Prisen er fast for de første 5 enheder og så må vi se hvor dollaren ligger ved næste bestilling. Alle kroge er af samme længde (10 inch). Jeg håber at I kan se igennem fingre med dette og evt. købe længere/kortere senere eller lade os bestille det hjem ved næste bestilling.

I ringer/skriver bare for tidsbestilling (vi forventer at krogene er hjemme inden for 14 dage).

info@autoskadestuen.dk

32 45 04 31

Mvh

Autoskadestuen A/S

RobertJ
RobertJ Jun 30 '15

Hej I skadestuen,

Fedt i tager tørnen med import og montering.

Erfaringer viser de lange træk på 10 inches hopper og danser for meget da de ikke er super tight på tolerancerne i samlingen. Jeg tror de fleste vil foretræke de lidt kortere Euromount 45572 på 7 1/4 inches.
Dette minder også mere om de standard træk der monteres i EU.

Jeg bestiller/betale gerne på forhånd, hvis i lover en kort Euro mount.

- R

Autoskadestuen Jun 30 '15

Hej Robert

Det er noteret. Jeg har skrevet til Torklift Central og spurgt om de kan nå at ændre ordren. Alternativt kan du få den lange og bytte den hos os når vi får korte hjem.

Mvh 

Autoskadestuen

RobertJ
RobertJ Jul 1 '15

@ Autoskadestuen 
Hvor langt er i med at få en løsning på El nettet?

- R

Autoskadestuen Jul 3 '15

Hej Robert

Vi har planer om at luse dem på de eksisterende ledninger ned til baglygterne. Det der bliver vigtigt er at den lygte anordning der anvendes også skal være LED. Vi kommer til at teste på vores egen bil, så vi ved at det virker, inden vi går igang på din og andres:-)

Mvh

Autoskadestuen

RobertJ
RobertJ Jul 3 '15

Har i nogen ideer om hvordan i får plads til et 7/13 ben stik uden det bliver synligt?

- R

Stockfleth
Stockfleth Jul 3 '15
Hej Autoskadestuen

Jeg er også klar på en kort model.

Stockfleth
LB
LB Jul 6 '15
Jeg har lige fået min 85D og er meget interesseret i et cykelstativ på en krog - ikke til andet end det. Er det dette som denne løsning beskriver? Har I bestilt? Er trækkrogen aftagelig, så man ikke behøver at ødelægge det smukke bagparti, når man ikke skal bruge den? Ved I om der er kommet et sted i DK, hvor man kan få klaret det hele uden selv at skulle importere fra USA?
På forhånd tak for hjælpen!
LB
LB Jul 6 '15
ups...havde ikke set alle de seneste indlæg, som besvarer de fleste af mine spørgsmål. Jeg kører en tur ud forbi Autoskadestuen!
Autoskadestuen Jul 6 '15

@RobertJ, Vi har gjort os nogle tanker. Vi forventer en løsning, hvor det monteres nedefra.

@Stockfleth, I første omgang er det den lange model vi får hjem. Løsningsforslag: Vores yderst kompetente pladesmed forkorter trækket (hvis det kan lade sig gøre på forsvarlig vis). Alternativt, så køber vi korte hjem i anden runde og du kan komme ud og bytte.

@LB, Jeg håber at du fik svar på dine spørgsmål:-). Krogen er aftagelig. Du er mere end velkommen til at kontakte os på info@autoskadestuen.dk eller på tlf 32450431 for at aftale nærmere.

Frede
Frede Aug 9 '15

Er trækket lige så stabilet som på en alm. bil?

Kan man godt montere et cykelstativ med 4 cykler?

Autoskadestuen Aug 9 '15
Hej Frede
Trækket er godkendt til at trække 2000 punk og med et lodrettryk på 370 pund. Det er et amerikansk træk og sidder ikke helt i spænd som de europæiske. Dog er det minimalt hvad det kan gi sig og du kan sagtens montere et cykelstativ til 4 cykler. Dette er allerede gjort af andre.
Stockfleth
Stockfleth Aug 9 '15
@ Frede
Jeg har prøvekørt trækket i dag med 3 cykler, og det sad fint hele vejen. Jo mere vægt der er på, desto mere stabilt er det.

Jeg fik det sat på af Autoskadestuen. Generelt pænt arbejde, og trækket kan ikke ses, når det ikke er i brug. Trækket var dog meget vakkeltvornt, idet det sad fast med en split i den ene ende. Det skiftede jeg ud med en 10" bolt og møtrik og anvendte så en vingemøtrik som låsemøtrik. Derefter sad det langt bedre fast, men kunne dog stadig give sig en anelse, men det forstummede, når der kom vægt på.

Trækket inkl. Bolt og møtrik tager maks 2 minutter at sætte på, så den ekstra tid bruger jeg gerne.

Stockfleth
fmm1000
fmm1000 Sep 5 '15
Er der flere som har fået trækket på og hvad er jeres erfaringer.
uffe55
uffe55 Sep 6 '15

Hmm... det ser ikke ret kompliceret ud, er der nogen der har et træk liggende som jeg kan komme og måle lidt på ? Der kunne evt. efterlades en flaske god rødvin.

Hilsen Smeden

dRxL
dRxL Feb 6 '16

Mht. krav om lygtebom så har jeg forsøgt at finde ud af hvad politiets praksis er på området, og efter en hel del søgning er jeg endelig faldet over denne artikel fra politiken hvor en betjent er citeret således:

»Du kan som regel godt se lygterne gennem cyklernes hjul. Vi giver bøde for en tildækket nummerplade, men hvis man heller ikke kan se stop- eller blinklys, kan der komme yderligere 500 kroner oven i«.

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/guides/ECE1285548/her-er-fire-cyklen-paa-bilen-loesninger/

Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 6 '16
Spørger lidt forsigtigt, er dette en modifikation som gør at man ikke længere har garanti på bilen?
JF
JF Feb 6 '16
Monteringen påvirker kun bagkofangeren, da der skal skæres et hul i den. Ellers påvirker det ikke garantien, så længe der ikke monteres andet end et cykelstativ på krogen. Jeg har haft min Tesla på værksted hos Tesla flere gange siden monteringen uden de har brokket sig.

http://teslaforum.dk/forum/topic/254?page=1#post-6019

/Jess
Sider: « 1 2 3 4 »