Loading...
dk

4G bliver tilbudt som retrofit senere i år | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 8 '15

Ifølge EM så tilbydes 4G som retrofit senere i år. Det stod kortvarigt på hans twitterprofil den anden dag men er nu fjernet igen...

Lars72
Lars72 Jun 8 '15

Lyder sandsynligt. Jeg læste at LTE (4G) var aktiveret på en nyleveret P85D i USA i sidste uge.

Perfekt hvis det kun er en software opdatering på nyere biler leveret med autopilot - det er lidt sløvt det 3G og det har været ret ustabilt i perioder - så super hvis det kommer snart.   

Klaus_
Klaus_ Jun 8 '15

Typisk. Lige nøjagtig som jeg gik med overvejelser om at købe et mobil 4g wifi hotspot fra 3, til at bruge i bilen :)   Men okay, den primære årsag til dét, var for også at kunne bruge egen mobil på roadtrips i udlandet uden det koster roaming. 

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15

Retrofit = Dyrt

KimT
KimT Jun 8 '15
Citat fra Klaus_

Typisk. Lige nøjagtig som jeg gik med overvejelser om at købe et mobil 4g wifi hotspot fra 3, til at bruge i bilen :)   Men okay, den primære årsag til dét, var for også at kunne bruge egen mobil på roadtrips i udlandet uden det koster roaming. 

Jeg har i lang tid bruge et huawei e5776 4g hotspot i bilen til ungers iPad. Det virker perfekt. SIM kortet er et fra min arbejdsgiver som tilbyder datadelingskort ifm. arbejds mobil. Det er dog først inden for de sidste 14 dage at TDC har aktiveret 4G på firma abb. Men det har da hjulpet gevaldigt på hastigheden. Jeg har faktisk en hurtigere hastighed på e5776 end på min forbindelse i huset.......

Klaus_
Klaus_ Jun 8 '15

Ja Frederik, hvis der snakkes hardware, så tror jeg også at det for mange sikkert ikke bliver relevant. Men hvis de kan klare det med en softwareopdatering...?  Jeg synes at have læst et sted at det chipset som Tesla'en benytter, allerede understøtter 4G LTE, så man har da lov at håbe.
 

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15

@Klaus_ min fornemmelse er at der samtidig med de nye radar sensorer kom en masse hardware upgrades som man enten ikke selv opdager, eller som skal aktiveres med software. 4G/LTE er sikkert en af dem. Jeg kan med det frygte at min mid. 2014 model er totalt outdated på den front.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 8 '15

@Frederik

Er der kommet nye radarsensorer igen...?

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15
Citat fra Gustavsfar1

@Frederik

Er der kommet nye radarsensorer igen...?

Nej, de kom kort tid efter min bil blev bygget (desværre) 

Klaus_
Klaus_ Jun 8 '15

Det skal du ikke være ked af Frederik, vi andre er garanteret i samme båd som dig om et års tid eller to :)

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15

Det er hårdt for en grej-luder Klaus_ ;o)

Mwn
Mwn Jun 8 '15

Jeg krydser fingre for at vores april bil kan trække 4G som software update.

lysmanden
lysmanden Jun 9 '15

jde er sku nød til at gøre noget for 3g fungere simpelthen i bilerne. Det er et skod system.Falder hele tiden af nettet og "flakker"

jeg er så utilfreds med mit og tænker at jeg måske skal have et nyt modem

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 9 '15

Jeg har ovenikøbet fået fiber i boligen i dag og samtlige enheder i huset (6 stk) finder fint det trådløse signal fra en spritny kvalitetsrouter bortset fra Teslaen som knapt fanger signalet selvomden er parkeret få meter fra routeren og med et vindue åben. Den finder desuden kun 2,4 ghz og slet ikke 5 ghz som alle de andre enheder. For at det ikke skal være løgn så falder wifi signalet konstant ude. Wifi forbindelsen er mindst lige så elendig som 3g forbindelsen.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 9 '15
HS
HS Jan 28 '17
Hej alle. Jeg har også en Huawei 4g router liggende i midter konsolen mellem forsæderne med 3 Homelink abonnement. Når jeg kobler bilen til routeren synes jeg den bliver langsommere til at opdatere kort og der var sidste vinter ikke bedre dækning via denne end bilens internet ned gennem Tyskland. Er der nogen der har erfaringer med dette, evt som har monteret ekstern antenne eller lagt den et andet sted i bilen? (Jeg ved ikke om vinduerne evt. Genere signalet ligesom forruden gør med brobizz etc. Mh. Henrik
DeaconWP
DeaconWP Jan 29 '17

Tja, min telefon virker fint inde i bilen.

Og et 4G modem bruger jo også telefon nettet. Så mon ikke den vil virke inde i bilen også?

Kiefer
Kiefer Jan 29 '17

4G dækning ned igennem Tyskland kon godt være en udfordring uanset om man bruger en bil, telefon eller et modem...

I DK er der ikke rigtig problemer med dækningen på 4G her er nettet en del bedre udbygget.  Jeg har selv kørt turen München <-> Tinning med Tunein på P4 Østjylland hele turen. Der var en del udfald.

/Martin

SilverBullet
SilverBullet Jan 29 '17
Har fået 4G retrofit og virker upåklageligt. Meget meget få udfald
Renedyhr
Renedyhr Jan 29 '17
Hvad koster retrofit af 4G?
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 29 '17

Mener at det var 2500 plus arbejdsløn så tror du skal regne med ca. 3500kr

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 29 '17
Sider: 1 2 »