Loading...
dk

4G bliver tilbudt som retrofit senere i år | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Jan 29 '17
Men er det så ikke bedre at bruge pengene på et trådløst 4G modem og koble bilen til det. Så kan andre ting (børnenes iPad osv) også bruge forbindelsen? Ulempen er selvfølgelig at det kræver separat abonnement, men hvor længe er det indbyggede egentlig gratis for bilejeren?

Opleves der en forbedring ved at opgradere det indbyggede til 4G?
koden
koden Jan 29 '17

Jeg har endnu ikke haft problemer med 3G. Spotify spiller da hele tiden uden udfald og fartkontrol virker da i browseren :-)

Men jeg bruger det heller ikke til andet.

Al form for surf foregår via min 4G telefons hotspot.

SilverBullet
SilverBullet Jan 30 '17
Jeg oplever at kortet måske loader en smule hurtigere inkl browser, men mest merkant er at der er færre udfald og vigtigst for mig at jeg nu kan streame radiokanaler som tidligere ikke var tilgængelige på grund af de kræver større båndbredde.
Klaus_
Klaus_ Jan 30 '17

@Silverbullet, jeg tror måske softwareopdatering også har haft en indflydelse på det med at streame radiokanaler der tidligere har krævet større båndbredde. Jeg mindes at efter version 8 kunne jeg høre nogle stationer på TuneIn via 3G, som jeg ikke kunne før. Men jeg vil dog ikke smide hovedet på blokken :)

Mht. pris, så fik jeg quoted 5000 kr mener jeg, for at opgradere til 4G. Størstedelen var arbejdstid, fordi skærmen skulle ud. Hvis det er sat ned til 3500 kr er det da kun godt, men jeg ville nok lige dobbelttjekke hvis det var mig.

Kører i øvrigt selv med 4G modem i bilen, så bilen altid er på wi-fi. Der har jeg 10GB for 130 kr/mdr, tager det også med på ferie, og kæresten kan bruge sin "ingen EU-data iPhone" i udlandet også, via det wifi.  .... så jeg blev pænt knotten da Tesla i version 8 fjernede muligheden for at være på wi-fi under kørsel, med påskud om at det var en "sikkerhedsfeature". De ombestemte sig da heldigvis kort tid efter, så det nu virker igen.

griffel
griffel Jan 30 '17

@Klaus_

Jeg kan også høre kanaler på TuneIn nu, som jeg ikke kunne i version 7x.

F.eks. DR P1 nægtede at afspille før med henvisning til en for lille båndbredde.

Renedyhr
Renedyhr Jan 30 '17

Hej i dag bestilt 4G til min Model S. Pris 4.500 alt incl. Glæder mig til at teste det på vores tur til Livigno :-) 

krabbe
krabbe Jan 31 '17
Jeg fik lavet 4G retrofit i efteråret, og der er en kæmpe forskel.
Markant bedre signal
PeterE
PeterE Oct 23 '19

En der ved om 4G retrofit stadigvæk findes - og evt en pris? 3G forsvinder vist ligeså stille... 

 Og følger der mon et nyt simkort med opgraderingen? 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 23 '19
fmm1000
fmm1000 Oct 23 '19
Det koster vist 4000. Har ikke hørt de er stoppet med retrofit. Kører du med original skærm ville jeg vente til skærmen går i stykker. De seneste meldinger er man får 4g upgrade, når den gamle skærm crasher.
PeterE
PeterE Oct 24 '19
Citat fra fmm1000 Det koster vist 4000. Har ikke hørt de er stoppet med retrofit. Kører du med original skærm ville jeg vente til skærmen går i stykker. De seneste meldinger er man får 4g upgrade, når den gamle skærm crasher.
Tak :) Jeg bruger aldrig browseren, og derfor forventer jeg faktisk at min skærm kommer til at holder længe :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 24 '19
PeterE
PeterE Oct 24 '19
Citat fra BOF

Det koster 4400,- Jeg spurgte for 14 dage siden. 

 

Der er større chanche for at MCU hukommelses kort overbelastes/crasher jo mere man bruger sin browser.

Tak :)
KimT
KimT Oct 24 '19

Er det så ikke en "bedre investering" at få dem til at skifte hele MCU'en - nu når man ved at den højst sandsynlig skal skiftes på et tidspunkt.

Det var vel Kristian der skrev at han fik 4G, men at han ikke mærkede nogen forskel på hastigheden. http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6032?page=2#post-91749

PS al min radiolytning foregår via TuneIn, og har fast kørt med fartkontrol.nu indtil Tesla fik ødelagt browseren, så min eMMC burde vel være godt brugt her efter over 4års brug........

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 24 '19
PeterE
PeterE Oct 24 '19
Citat fra KimT

Er det så ikke en "bedre investering" at få dem til at skifte hele MCU'en - nu når man ved at den højst sandsynlig skal skiftes på et tidspunkt.

Det var vel Kristian der skrev at han fik 4G, men at han ikke mærkede nogen forskel på hastigheden. http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6032?page=2#post-91749

PS al min radiolytning foregår via TuneIn, og har fast kørt med fartkontrol.nu indtil Tesla fik ødelagt browseren, så min eMMC burde vel være godt brugt her efter over 4års brug........

Om jeg hellere vil betale 23000 end 4000 fordi MCU’en måske står af på et tidspunkt? Nej, det synes jeg egentlig ikke er en bedre investering :)
 
Min browser fungerer faktisk fantastisk nu, jeg bruger den bare aldrig. 
 
Iflg teslatap, så har biler i USA haft 4G siden sommeren 2015 - er det mon det samme i DK og mange af os mangler bare et 4G abonnement og simkort: https://teslatap.com/modifications/lte-retrofit/
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 24 '19
KimT
KimT Oct 25 '19

Det var ud fra den forudsætning at de har nedsat prisen som i de åbenbart har gjort i USA - til ca $2100

Kiefer
Kiefer Oct 25 '19

De har sikkert sat prisen ned, fordi de er ved at have fået opbygget et stort lager af renoverede MCU1'ere fra alle dem der har fået skiftet...

/Martin

PeterE
PeterE Oct 25 '19
Citat fra Kiefer

De har sikkert sat prisen ned, fordi de er ved at have fået opbygget et stort lager af renoverede MCU1'ere fra alle dem der har fået skiftet...

/Martin

Så man kan få udskiftet sin MCU1 med en renoveret MCU1? :) 
Sider: « 1 2