Loading...
dk

Skal jeg bestille vinterdæk med hos Tesla? | Tesla Forum

Jamo
Jamo Jul 24 '15
Hvis der er stemning, kan jeg finde en spiditør, som vil stå for hjemtransporten.
Forummets indlæg er redigeret af Jamo Jul 24 '15
Mwn
Mwn Jul 24 '15
Jeg ville godt være med på en større fælles ordre hvis det var.
KimT
KimT Jul 24 '15
Hvis der kommer en speditør ind over risikere man så ikke lige pludselig at der kommer told + moms oven i prisen ???
lysmanden
lysmanden Jul 24 '15

jeg er også interesseret.

krabbe
krabbe Jul 24 '15
Jeg talte for et par måneder siden med en Tesla ejer, og han fortalte mig at, næsten tilkøber vinterhjul når de bestiller bilen i Norge. Da de også får dem told om momsfrit. Men købes hjulene af Tesla efter bestillingen af bilen tilkommer der moms på hjulene. (Jeg tror derfor at prisen på bestillingssiden, kun er gældende ved nybilskøb)

griffel
griffel Jul 25 '15
Som jeg læser det har de fleste af jer købt vinterdæk efterfølgende selv og ikke bestilt dem sammen med bilen.
Måske et dumt spørgsmål, men man kan ikke få stålfælge til vinterbrug, vel? Jeg er ikke stødt på nogen... Nu har jeg heller ikke alufælge på min Volvo om vinteren,så jeg tænkte at Teslaen også kunne nøjes med at se lækker ud om sommeren, og måske var det også smartere med en mere lukket fælg om vinteren med alt det snask?

:-)
MicTheCat
MicTheCat Jul 25 '15
Hej Griffel. Pga vægt og moment findes der ikke stålfælge der kan holde til mosten. Det er generelt svært at finde fælge der klarer kravene. Så der er ikke så meget at vælge mellem og fabrikanterne ved hvad de vil ha da volumen ikke er stor
griffel
griffel Jul 25 '15

Hmm... Ok. Så hvis det skal være nemt kunne jeg lisså godt bestille et sæt med fra Tesla og være klar til vinter? Jeg bestiller nok bil her i weekenden... :-D

Brejl
Brejl Jul 25 '15
Da jeg bestilte i december fik jeg af vide af Tesla at jeg altid kunne købe vinterdæk inkl fælge senere. Prisen i Danmark ville være den samme. Da jeg endnu ikke har købt kunne jeg også være interesseret i en billigere løsning.
DeaconWP
DeaconWP Jul 25 '15

I gamle dage, fik man sin bil leveret på stål fælge. Alufælge var en luksus opgradering, lidt dyrt, men flot til bilen.

I samme gamle dage, kunne en fælg i alu ikke tåle det vintervejr vi har. Det kan de bedre i dag, da teknologien har udviklet sig.

Priserne har også ændret sig noget, så nu er det ved at være normalt, at man kan skaffe "vinter alu fælge", så man har alu på hele året.

Det ser så ud til, at både producenten og aftermarket leverandørerne til denne luksus sedan ikke satser på, at nogen gider køre med stål fælge på sin Tesla S. Så udbuddet har tilrettet sig efterspørgslen, og der kan kun fås alufælge til en Tesla model S.

Som det ser ud nu, er det økonomisk den bedste forretning at købe bilen hjem med et sæt 19" fælge, som man kan bruge til vinterdæk, og så senere købe et sæt 21 " med sommerdæk, hvis man ønsker det.

Ønsker man kun 19", så er det hip som hap, rent økonomisk.

Ønsker man kun 21", kan man jo altid sælge sine originale 19", når man ikke skal bruge dem mere.

Sider: « 1 2