Loading...
en

Rækkevidde i praksis - Tesla siger 350-450km hvad siger I?

KS
KS Jun 12 '15

Det kommer helt an på situationen, hvis man kører tom, om det er incl. eller ej. Er man en erfaren ejer, så er det ikke, men har man lige hentet bilen, kørt den hjem til Fredericia og landet med 12 km på batteriet, for at lade den stå til næste morgen, hvor man så har planlagt at køre til Middelfart for at lade (i vinterkoldt vejr), for så at gå kold på vej op af lillebælts broen, så er det nok dækket..

Men jeg laver gerne testen, så hvis nogen har et fejeblad eller en autotrailer (og bil der må køre den), så stiller jeg gerne op.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 12 '15

@Ken.

Det er altså bare god stil :-) Håber der er nogen som melder sig med et fejeblad eller lignende så vi kan få afprøvet det...

The Forum post is edited by Gustavsfar Jun 12 '15
KS
KS Jun 13 '15
Har fundet en autotrailer og en stor ICE til forsøget.
JL
JL Jun 13 '15
Sådan! Respekt :-)
PChr
PChr Jun 13 '15

Det bliver dejligt at få den information. Så er det bare om det er ens for alle bilerne.

Ken, sig til hvis du skal samles op. Eller vil du køre i ring omkring autotraileren ?

KS
KS Jun 13 '15

Peer,

Har tænkt mig at køre stille rundt i området omkring SuC i Køge, for dernæst at gå tør for batteri, hvorefter Henrik så trækker mig op på traileren og til SuC, for en fuld ladning. Så kan vi konkludere hvor mange kWh der bliver smidt på. Dette fratrukket 79,5 kWh for en 0-100% ladning giver vores "reserve". Igen kan denne reserve variere en smule fra bil til bil, afhængig af vejr og vind. Det bliver en dag med godt vejr, tørre veje og gerne massere af tid til at lade på Køge.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 13 '15
Lader du den afbalancere batterierne færdig den dag ved 100%
KS
KS Jun 14 '15

Yes, helt op, balancere og tage tid på det hele.

Werge
Werge Jun 14 '15

Hvis traileren kan tage en ekstra tur, så stiller jeg gerne op med en S60, så vi også kan få den testet - selom den er ved at uddø.

Lborch
Lborch Jun 14 '15
Spændende!!
Abildskov
Abildskov Jun 14 '15

Spændende glæder mig til at få denne info....

Villemoes
Villemoes Jun 14 '15
#KenSeitzberg
Ifølge instruktionsbogen "er der risiko for uoprettelig skade på batteriet hvis det aflades til 0%"
..er der ikke samme risiko, hvis man køre den tom?
Oreo100
Oreo100 Jun 14 '15

Når bilen stopper pga der ikke er mere i batteriet, så er batteriet ikke fuldt afladet. Selv ved dette, kan bilen stå ret længe uden virkelig at komme helt i bund (softwaren vil lukke mere og mere ned). Så vidt jeg lige husker er det måneder. 

Lithium har en minimums spænding som man ikke skal komme under. Det holder softwaren øje med. Lige som alle andre enheder der har samme batteritype (laptops feks).

Faktisk vil det være lige så spændende at se hvad bilen siger max range er efter fuld afladning->opladning. Så er batterialgoritmen kalibreret og den ved præcist hvor mange ampere der er lagt på. 

Oreo100
Oreo100 Jun 14 '15

Lidt mere omkring dette. Alle lithium enheder goer noget tilsvarende

Model S batteries also have the ability to protect themselves as they approach very low charge levels by going into a deep sleep mode that lowers the loss even further," and that the car "will not allow its battery to fall below about 5 percent charge" at which point the car can sit idle for many more months with no damage. Of course, says Tesla, you can 'drive a Model S to 0 percent charge" but even in this case all will be fine so long as you recharge the car within 30 days.

fmm1000
fmm1000 Jun 14 '15

Har lige set Vild med biler afsnittet på TV2 om elbiler.
Det slutter jo med, at de kører en Tesla tør for strøm.
Med mindre det bare er fup for kameraet, kunne det da være interessant  at høre,de to værter, hvor langt de kørte bilen ned, før den gik i stå.

The Forum post is edited by fmm1000 Jun 14 '15
HH
HH Jun 14 '15

Så også lige programmet om El-biler på TV2 play.

Man bliver sku så træt af at der altid skal gøres et stort nummer ud af at man kan løbe tør for strøm hvis man slår hjernen fra. Jeg går ikke ud fra at de løber tør for benzin i slutningen af den episode hvor de køre benzinslugende sportsvogne og Anders så siger "jeg troede de kørte 30km/l som andre biler, så jeg kiggede ikke på tankmåleren" hvorefter de trasker afsted til den nærmeste tankstation. Underholdende?

Ok, det er et underholdningsprogram, men selvfølgeligt var det noget malplaceret fup for kameraet.

Comeback
Comeback Jun 14 '15

Jeg stiller også en S60 tilrådighed hvis der er intresse for det :)

Nommensen
Nommensen Jun 15 '15
Kunne da være interessant at have de forskellige batteri størrelser i en sådan test
KS
KS Jun 16 '15
Autotransporten blev kaldt til rigtig opgave så under nul forsøget udskudt..
kajakaj
kajakaj Jul 21 '15
Regenerering på 17,5 procent over de sidste 1824 km. Ikke så ringe. Gnsn 172,4 w/km. Linkmytesla.dk giver et fint overblik over de enkelte ture og total forbrug.
Pages: «« « ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... » »»