Loading...
dk

Softwareopdatering | Tesla Forum

jakobankerhansen
jakobankerhansen Dec 2 '15
Opdatering: Skiltestyret fart virker rigtigt fint... Endvidere er det mulig at angive en positiv eller negativ offset i Km/h...

Dvs så mangler vi bare at kunne indstille fart til fartbegrænsning plus DKK 1000,- :-)
Forummets indlæg er redigeret af jakobankerhansen Dec 2 '15
PerF
PerF Dec 2 '15
Jeg har fået 2.9 i dag, men det har ikke givet nogen opdatering omkring skiltestyret hastighed. Er det kun beta testere der har det, eller er der noget jeg har overset?
Abildskov
Abildskov Dec 2 '15

Perf.... Tror det kommer om et par opdateringer, noget de arbejder på :-)

Clement
Clement Dec 2 '15
@Emply

Her er en ide som du meget gerne må prøve at få igennem.

Jeg forstår ikke at skærmen skal være tændt hele tiden, hvorfor slukker den ikke automatisk, når den ikke har været rørt i 20-30 sek. (Ligesom en tablet eller mobil). Og så tænde igen, ved berøring.

1. Man sparer strøm.
2. Den lyser alt for meget op om aftenen.

Håber virkelig at det med max hastighed via skilte, så kan man låne ud til andre og vide at de ikke køre sig selv ihjel. Også uden brug af fartpiloten, bare trykke pedalen i bund og så accelerere den op til tilladt hastighed. Det ville være så cool en feature.

Mvh
Clement
Forummets indlæg er redigeret af Clement Dec 2 '15
SteffenFabrin
SteffenFabrin Dec 2 '15

@Emply: jeg har et forslag, som jeg gerne vil have videre til Tesla - og hvis du kan få det indført, så giver jeg en flaske rødvin (eller champagne, hvis du er til det)

Ved hjælp af brugerprofil skal bilen huske hvilken telefon den skal koble på bluetooth. Så når hun sætter sig i førersædet, så bliver hendes telefon koblet på, og når jeg har rattet, bliver min telefon koblet på.

Held og lykke :-)

Kristian70k
Kristian70k Dec 2 '15

Clement, så skal det være som tilvalg, bruger den som info skærm... den bruger minimalt med strøm.. så det ville ikke have nogen rækkevidde betydning.. du kan sætte nattemode på og skrue den ned til 0% sætte energi og navi på så er den mere eller mindre helt sort.. så burde det ikke genere..

Clement
Clement Dec 2 '15

@Kristian

Hvis man skal skrue den op og ned hele tiden, det er da fjollet. Jeg vil have at den lyser når jeg skal bruge den, og slukker når jeg ikke bruger den. Og ja det ville være perfekt hvis dette kunne vælges fra og til. Præcis som på en PC/tablet "pauseskærm"

Den skal jo ikke slukke, hvis man bruger den til noget f.eks. som navigation eller andet. Har kun kørt min kusines 5-6 gange, men der generede det mig gevaldigt om aftenen. Og det med at skrue ned for lyset giver ingen mening, for når jeg så skal skifte sang eller andet, så skal jeg skrue op igen. Det giver ingen mening.

egernmus
egernmus Dec 2 '15

Jeg ønsker mig, at den kan huske sædeindstillinger for passagersædet, så man bare kan trykke på Restore, når der er andre, der har fået en prøvetur :-) Det burde være nemt at indføre, at det virker på samme måde som driver profiles.

/ Eva

Raymond
Raymond Dec 2 '15

@Clement: Hvis det interne lys står i AUTO, så burde det ikke genere om aftenen, idet skærmens lysstyrke justeres efter omgivelserne.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Dec 2 '15
Kristian70k
Kristian70k Dec 2 '15

he he det giver ingen mening du har prøve kørt en tms 4-5 gange.. og så kommer med et forslag der skader hele funktionaliteten i en tms.. Den er fuldt funktions dygtig ved 0% der kan du se alle tal og navi og det man skal bruge.. og lyset i begge skærme blender dig ikke.. Det er ikke en computer eller en tablet, det er en del af hele den info der er brug for i en bil.. så den skal være tændt.. tror de fleste er ret enig i den betragtning..  Enig raymond, men den kan på højre rulle  knap justeres.. hvis man trykker på den går den automatisk på 50% det er vist en ny funktion :) 

Clement
Clement Dec 2 '15
Kristian

Jeg er total uenig, har også siddet ved siden rigtig mange gange. Jeg synes at jeg får rigelig info fra den lille skærm, navigation, kw forbrug osv. Jeg mener helt klart det ville være en stor forbedring. Men der må vi jo bare være uenige, derfor håber jeg stadig at de kommer med muligheden for at den slukker hvis man ikke bruger den, ogs tænder ved et touch.

Claus8930
Claus8930 Dec 2 '15

Jeg ønsker mig mest at en ny opdatering, gør at radioen ikke taber signalet! Er træt af at skulle skifte radio station når bilen har været slukket, for at radioen ikke skratter.

Blev i 5 mdr. lovet det ville blive rettet i V7 men næææ nej. Tænker bare, hvor svært kan det være at ordne en radio???!

Kristian70k
Kristian70k Dec 2 '15

Helt fint Clement, vi er ikke alle ens.. Claus tror ikke de kan rettet det. skulle undre mig hvis de kan.. så er det underligt de ikke har gjort det endnu.. men det er lidt nalle.. og underligt det kun er når du åbner i føre siden.. hvis man åbner bagdøren sker det ikke.. trods radioen starter.. Logik?

Kristian70k
Kristian70k Dec 2 '15

vil nu lige tilføje at jeg i mit år i min tms ikke har været generet af den en eneste gang, og synes det er dejligt at navigere rundt på den.. og nej der er ikke oplysninger nok på den lille, du kan se kw forbrug men du kan ikke et projektet range.. så du skal kombinere de to.. og du kan på navi heller ikke se distance til distinationen.. det er ret vigtigt hvis du skal ramme en supercharger med 0% eller lidt mere.. så clement jeg må sparke dit forslag til hjørne.. for mit vedkommende bruges den aldrig til at finde musik :)

TSLA
TSLA Dec 2 '15

Forslaget med hastigshedstavle afhængig aotofartpilot har altså flere sider. Jeg tror simpelthen ikke på at det kan løses simpelt(læs næste version). Jeg har de sidste dage kørt meget i Sverige og Norge med rigtig meget vejarbejde. Og her registrer bilen meget flot begrænsnings tavlerne, men ikke når de ophæves - meget ofte fordi de netop IKKE altid ophæves. Og heller ikke integration til bedre GPS data virker, da de netop ikke kan tage hensyn til ad-hoc opgaver. Her gælder kun intuitionen.

HenrikD
HenrikD Dec 2 '15

Når vi nu er i gang med ønsker har jeg lige to som man kun kan undre sig over ikke allerede er med. Bare lige som på andre biler :-)

• Navigation - Waypoints, så man kan lave en rute med stop.
  • Telefon - Quick dialer - liste med favoritter, så det er hurtigt at ringe.

Kristian70k
Kristian70k Dec 3 '15

+1 HenrikD  - og hvorfor er det ikke muligt at vælge rute, sådan man ikke hver gang skal den længste fordi der er motorvej, man burde have et valg så man kan vælge den korteste, og dermed den mest grønne :) 

IlTempoGigante
IlTempoGigante Dec 3 '15

Forslag til næste versioner fra Teslas Motors Club. Lad os håbe Tesla kigger med for der er flere gode forslag som også I peger på.

http:///...ix-in-7-1-and-beyond

(beklager jeg ikke kan gøre linket aktivt med IE 11)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 3 '15

Og hvorfor tale AP ikke sammen med route planner? Det burde da være meget simpelt. 

Gjorde den det var man fri for at AP stak af ved alle mulige afkørsler...

Hilbert
Hilbert Dec 3 '15

@Kristian og Henrik.

Jeres ønsker, som jeg mener er meget vigtige har længe haft flest points på

http://teslatap.com/questions/categories/gps-and-maps/

Det er simpelthen for dumt, ikke at have fuld GPS, på måske 80% af ens ture - Hvem ønsker altid at bruge den ene foreslåede rute (kan ikke engang vælge korteste/økonomiske/hurtigste) 

Desværre er der ikke sket noget - håber meget, at det snart bliver implementeret - specielt i en så dyr bil.

Sider: « 1 2 3 »