Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Ja underligt at se selskaber på listen, som klart afviste at forsikre Tesla for et år siden. Men godt at se de er blevet klogere, eller også er det bare nogle enkelte det er lykkedes for at overtale deres selskab- eks. Runa, Bauta og LB. Selv Gjensidige, Nykredit og GF afviste os i sept. 2013

JesperH
JesperH Jan 20 '15

Da jeg spurgte mit nuværende forsikringsselskab GF, var de ikke til at hugge eller stikke i og ville ikke røre en Tesla med en ildtang. Så jeg skifter selskab, selv om jeg på Kajs oversigt kan se, at GF har forsikret nogle få stykker.

 

kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Sikkert klogt at vælge et selskab med flere Teslaer forsikret aht. risiko for præmiestigning hvis en af de andre i Teslafamilien skulle få en skade.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 20 '15
KS
KS Jan 20 '15

@Kajakaj: I forbindelse med tilbud på ny P85D, kontaktede jeg Tryg forsikring - kontakten kan findes andet steds herinde - og fik oplyst at prisen nu er helt anderledes. Nu bruges ikke SKAT's officielle angivelse af HK, men i stedet Peak HK - hvorfor prisen stiger til over 20k.

 

Så jeg kan kun anbefale at tage fat i Købstæderne..

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 20 '15

Nu kiggede jeg lige på nrpla.de, og alle Teslaerne står registreret med under 100hk, så måske der er en eller flere fra GF der har ladet sig snyde af dette?

 

Mht. opslag, så kunne Rene/Kameli måske være behjælpelig med en tilføjelse, således at man kan søge på forsikrings selskabet?

Daduck
Daduck Jan 20 '15

Godt overblik Kajakaj. Ser ud til at jeg er den eneste i danmark med forsikring via Runa :)

Forresten til noget nær den højeste pris jeg har set herinde.

Km.: Ingen grænse.
Bopæl: København
Alder på bruger: 36
Pris: 16.141 (inkl. noget vejhjælp som skal afmeldes)

Forummets indlæg er redigeret af Daduck Jan 20 '15
kajakaj
kajakaj Jan 20 '15

Tak. Ja - du er undtagelsen der bekræfter regelen, men flot at det er lykkedes at tegne den.

SimonHN
SimonHN Jan 21 '15

Jeg har lige accepteret tilbud fra Købstædernes Forsikring.

De var billigste med en P85D til en 27 årig ung gut fra Norddjurs. 

Så med fri km. Så der bliver nok kørt en lille ekstra sommertur eller to :)
 

Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Jan 21 '15
SQLCPH
SQLCPH Jan 21 '15
Rigtig godt arbejde Kaj du laver herinde. Du er en statistikkens mand ;-)

Jeg valgte Købstedernes pga af den samlede pakke med alle forsikringerne. Vi bor i Kbh men præmien på bilen blev kun 7500 (s60). Jeg kikkede på den totale præmie for alle forsikringerne, betingelserne og selvrisiko. Bilforsikringen havde dog været billigere hos Codan (6500 ved erhverv) hvis vi havde oplyst min bedre halvdels CVR nummer hvilket vi ikke var helt fan af). Codan var lidt højere på selvrisiko og ser man på de andre forsikringer lidt dyrere end købstederne.
Kiefer
Kiefer Jan 21 '15

SQLCPH: Ja det er den totale pris man skal huske at sammenligne med, det kan godt være et selskab er billigt på at forsikre en Tesla, men til gengæld er hamrende dyre på de andre forsikringer. Det var en af årsagerne til at vi ikke valgte Købstædernes, vi har stadig en 4x4 dieselbil som de på ingen måde kunne være med på rent prismæssigt i forhold til Danske Forsikring, hvor vi så også endte med at få forsikret vores Tesla.

Men der er da ingen tvivl om at, vi skal hele øvelsen igennem igen til efteråret når elbil nummer to i familien ankommer, og der ikke længere er dieselbil i garagen.

/Martin

Kiefer
Kiefer Jan 21 '15

daduck: Runa er det ikke en del af LB koncernen?

Dem (LB) har vi haft brugt i mange år på vores Mercedes'er, men de ville på ingen måde være med til at forsikring en Tesla. De ville godt forsikre Mercedes ML og Mercedes S'er, men ikke en Tesla...

Jo, vi fik da en pris, som var så langt ude at det kunne være ligemeget og så stillede de det ene mærkelige krav op efter det andet som gjorde dem helt uinteressante.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 21 '15

Jeg har en kollega der lige har fået en forsikring hjemi forgårs i Alm. Brand på en Tesla model S P85 Sig, til en yderst fornuftig pris - også på hans andre 2 biler...?

Lund
Lund Jan 21 '15

Apropos Tryg, så fik jeg via lægeforeningen tilbudt 12500 årligt (20000 km) for min kommende 85D. 

Noget mere attraktivt ved Codan, men hvad taler i mod at man lader CVR medregistrere?

Mvh Ole

Henrik1968
Henrik1968 Jan 30 '15

Har lige fået min nye forsikringspræmie. Den er faldet!

Jeg betaler nu ca. 8.300kr/årligt i IDA for en P85, 20.000 km og selvrisiko på vistnok ca 6.000kr. Er 46 år og bor i Charlottenlund (elitebilist).

kajakaj
kajakaj Jan 30 '15

Forsikringstjek. I okt. 2013 var der kun 45 model S indregistreret og stor usikkerhed blandt forsikringsselskaberne om niveauet for præmie og risiko. I en netop overstået runde, nu hvor der kører 622 model S opleves desværre stadig meget store forskelle. Priserne er oplyst på følgende grundlag.

Elitebilist, 39 års skadefri kørsel, bopæl 8870, Helkunderabat, Fastpræmieordning, alder 57 og 60 år, 20000 km årligt.

Bilen er en model S85 362 HK fra marts 2014, Nyværdi 730.000 kr.

Codan 16135 i præmie, 6746 i selvr. ingen GPS-krav ingen glasdækning og vejhjælp

Topdanmark 6248 i præmie, 6066 i selvr. GPS-krav, glas + 850 kr, vejhjælp + 360 kr.

Almbrand >8000 i præmie, 7500 i selvr., GPS-krav, incl. glasdækning og vejhjælp

Gjensidige 9766 i præmie, 6860 i selvr., GPS-krav,

Alka 9997 i præmie, 2000 i selvr. GPS-krav, ingen glasdækning, incl. vejhjælp

Købstæderne 6227 i præmie, 6747 i selvr., GPS v over 970000 i værdi

If vil kun tegne erhvervsforsikringer

Tryg har ikke ønsket at give tilbud

Tryg/IDA har tegnet 149 Tesla-forsikringer, Topdanmark/Danske Forsikring har tegnet 127 stk, Codan har tegnet 101 stk og resten af selskaberne væsentligt færre - se vedhæftede oversigt.

Allan Nielsen, Topdanmark, tlf. 44742493 giver gerne et ligeså konkurrencedygtigt tilbud til andre.

 

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 30 '15
Lau
Lau Jan 31 '15

Jeg er også interesseret i hvad der taler imod af lade sit CVR medregistrere. Er der nogen der har erfaring med det?

Forummets indlæg er redigeret af Lau Jan 31 '15
Klaus_
Klaus_ Mar 2 '15

Jeg bliver måske nr 2 hos Runa så :) 

De har oplyst mig 14200 i præmie med højeste selvrisiko på 5470 kr. Præmien kan godt komme ned i 13792 kr hvis man fjerner vejhjælp. Stadig noget dyrere end f.eks. Alka hvor jeg kunne få den til lige under 10k, og så yderligere 25% rabat hvis man installerer en "vi ved hvad du lavede i går"-boks fra Alka. Det lød dog til at Runa-sælgerne løbende sender input videre til dem der bestemmer, så man kan da håbe på bedre priser fremover, men nok ikke noget man skal lade være afgørende for sit valg. Men de sætter dog priserne ned engang imellem, min nuværende bil faldt med 20% i præmie for et par år siden.

700hk versionen ville Runa slet ikke røre ved, "for dyr at reparere og for mange hk". 
 

Citat fra Daduck

Godt overblik Kajakaj. Ser ud til at jeg er den eneste i danmark med forsikring via Runa :)

Forresten til noget nær den højeste pris jeg har set herinde.

Km.: Ingen grænse.
Bopæl: København
Alder på bruger: 36
Pris: 16.141 (inkl. noget vejhjælp som skal afmeldes)

EVfan
EVfan Mar 2 '15
@klaus Hvis du vil længere ned i pris, måske det halve skal du have fat i Allan fra Købstædernes Forsikring
/Jens
Klaus_
Klaus_ Mar 2 '15

Tak for tippet Jens. Jeg prøver nok lige at give ham et kald en af dagene. Det kommer også an på hvor meget de ellers skal have flyttet over, og om det så kan svare sig i sidste ende, da vi har ret gode priser hos Runa på alt det andet. Men er besparelsen tilpas, og dækningen ligeså god, så er en flytter jeg gerne forsikringer :) 

Steen_Bo
Steen_Bo Mar 2 '15
Nu er Runa en del af LB forsikring, så så fantastiske billige er de nu heller ikk.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »