Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 2 '15

Det kan være det har ændret sig, men da jeg forsikrede mig cabriolet var det billigere at melde mig ind i Prosa's fagforening og købe forsikringer hos Runa, end at få bilen forsikret andre steder. Og de resterende forsikringer var også konkurrencedygtige både på pris og dækning.

Måske det var en idé at bruge Tesla indkøb som en kickstarter til at shoppe lidt rundt og se om der kan spares lidt flere penge på forsikringerne et andet sted.

Daduck
Daduck Mar 2 '15

Runa er frygteligt dyre (har pt. valgt dem, da jeg havde min tidligere bil hos dem, men leder lidt sløvt efter noget andet).
Gav omkring 7K eller lign. for en lille BMW 116. Giver ca. det dobbelt nu for min Tesla.

Hilbert
Hilbert Apr 7 '15

Den billigste forsikringspræmie, jeg kunne få i Norge var fra WaterCircles (IF forsikringsbetingelser).

5.900 NOK ~ 5.200 DKK (4.000 NOK selvrisiko) uden krav om dit og dat.

Er der nogen som har hørt WaterCircles pris i DK?

RobertJ
RobertJ Apr 12 '15
Har set nogle dyre bud fra IDA tidligere i tråden. Må dog indrømme jeg er tilfreds som hel/guld kunde i IDA og har min P85 forsikret der til 5200kr med glasskade dækning og 20kkm/år. 5000 i selvrisiko. 32år 12år skadefri billigt postnummer ;)
Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 12 '15
Stuckmann
Stuckmann Apr 12 '15
Jeg har lige flyttet alt til Allan i købstædernes de giver mig Tesla 85D til 7056kr fri km og en selvrisiko på 6660kr....

Og de er konkurrence dygtige på alle de andre forsikringer, der hamler han op med finansforbundets tryg aftale som er meget lig tjænestemændenes prisser

Så købstædernes er helt klart et kald/mail værd
andershvid
andershvid Apr 28 '15

@Stuckmann - har du et efternavn på Allan fra Købsstædernes Forsikring? Lyder som ham man skal tale med. 

Kiefer
Kiefer Apr 28 '15

Andershvis: Hvis man klikker "Forum" i øverste bjælke og taster "Allan" ind i søgefeltet, kommer følgende frem i første link:
 

Kære Teslaejere nuværende som kommende, så er her kontaktinfo for indhentelse af forsikringstilbud. Bemærk bilen kan ikke indtegnes alene, men sammen med minimum 2 andre forsikringer enten hus, indbo eller ulykke.

Allan Lindholt Nielsen, tlf: 21640922 eller mail: ALN@kfforsikring.dk

:-)

/Martin

Singh
Singh Apr 30 '15

Oplyser i CPR nummer når i beder om tilbud? Jeg syntes altid de henviser til det første tilbud man har fået når de først en gang har hele CPR nummeret. 

thvestergaard
thvestergaard May 19 '15

Har fået tilbud fra både GF og Tryg på forsikring.

Tilbudene forudsætter at vi samler forsikringerne eet sted. Forsikringen af min 85D, der kommer ultimo Juni:

Vores nuværende selskab er GF som tilbyder forsikringen til 9.882,94 kr. incl 27000km og selvrisiko på 5069,- kr - bopæl 8850 Bjerringbro. De forlanger IKKE anden GPS tracking end den indbyggede - vel vidende at den kan slåes fra.

Tryg derimod de kræver ekstern GPS tracking med abonnement etc. De tilbyder til gængæld forsikring til kr 8378,-  incl 30000 km (kr 7842,- med 25000 km). Selvrisiko 3235,-. Parkeringsskade op til kr 15000,- uden selvrisiko.

Tryg giver en bedre bilforsikring, og ender med at være billigst på trods af abonnement til GPS tracker. Øvrige forsikringer ligger meget tæt prismæssigt. I alt er Tryg nok kr 2500,- billigere i vores tilfælde, men det jo meget individuelt og afhængig flere faktorer.

Så noget tyder på at jeg skal have ekstra GPS tracker i bilen, da pilen peger på Tryg. Gid Tesla havde en pin kode til at slå den indbyggede GPS tracking fra - hvor svært kan det lige være...

EVfan
EVfan May 19 '15

@thvestergaard

Tesla'en har en funktion som hedder Vallet mode, netop med en pinkode på, så kan den indbyggede GPS ikke kan slås fra. Hvis du vil have en billig forsikring skulle du også prøve Købstænderne (Allan), er vist nævnt tidligere i denne tråd.

/Jens

Mwn
Mwn May 19 '15
Hvordan er trygs forsikring bedre end gf? Har selv GF og er godt tilfreds.
thvestergaard
thvestergaard May 19 '15

@Jens7700

Mht. Valet mode, så kræver det jo at jeg altid sætter den i Valet mode når jeg forlader bilen, hvis den skal være sikret. Og jeg har ikke tænkt mig at køre rundt med Valet mode on :-)

Min Tryg kontakt fortæller mig at deres GPS tracker krav ene og alene bunder i at Teslaens indbyggede GPS kan slåes fra uden videre. Det kunne en pin kode på netop denne funktion alene råde bod på.

Jeg må lige prøve at sende ham Allan en forespørgsle :-) Men som jeg forstår, så kræver købstæderne også ekstern GPS tracking.

thvestergaard
thvestergaard May 19 '15

@Mw

Mht. Tesla forsikringen alene, så tilbyder GF mig ikke fri glasskade. Jeg har lige fået en mail der understreger det:

Alle skader har selvrisiko på kr. 5.069,-

Tryg har gratis Glasskade (stenslag mm) og kun 1500kr i selvrisiko ved udskiftning af forrude.

Hertil har Tryg en "Bilka bule" forsikring der hvis bilen har været lovligt parkeret, dækker reperation af skader op til 15000 kr uden selvrisiko.

 

Mht. Tracker så svarer GF på mit spørgsmål:

Jeg skal dog lige være helt sikker på om du mener at GF ikke kræver ekstra GPS tracker, da jeg ikke mener forsikring og pension de har Tesla på listen

Vi godkender den, der sidder i Tesla…..

EVfan
EVfan May 19 '15

@thvestergaard

ja du skal "sætte" den i Vallet mode hver gang du forlader bilen. Det er 6 tryk på panelet inkl. kode, jeg ved ikke om en ekstern GPS også skal aktiveres for at vide om det er den rigtige kører der sidder ved rattet. Da jeg tegnede mine forsikringer var der ingen krav, hverken GPS eller km begrænsninger. Jeg er altid haft "billige" forsikringer, men fik alligevel næsten Tesla'ens forsikring i rabat.

/Jens

Mwn
Mwn May 19 '15
Sjovt. Min forsikring dækker glas hvis det kan repareres. Ellers skal jeg til muffen.
Simseen
Simseen May 19 '15

Bumper lige en gammel tråd. 

 

Jeg har fået forsikringen til cirka 9600 kroner årligt hos Next.dk, men det afhænger selvfølgelig af, hvor mange år du er skadesfri, samt hvor du bur henne, men jeg vil anbefale at bruge deres beregner for, at finde ud af, om det kan betale sig for jer, at skifte: https://next.dk/Forsikringer/Bilforsikring

Klaus_
Klaus_ May 19 '15

@Simseen, mon ikke du tilfældigvis arbejder hos next.dk?  Det virker lidt mistænkeligt at du opretter din profil på samme tid som du vælger at skrive i denne tråd, som du samtidig "bumper en gammel tråd" der altså allerede er opdateret tidligere i dag, og derfor ikke stadig aktiv. Det lugter lidt af link spam synes jeg.  Men egentlig heller ikke en speciel billig præmie, medmindre selvrisikoen er meget lav.

@thvestergaard, Købstæderne kræver ikke GPS tracker. Jeg har været i dialog med dem de seneste par uger (dog ikke Allan), og har fået bekræftet at GPS ikke er et krav (der er også ubegrænset kilometer). Så vi flytter alt vores derover og sparer cirka 5000 kr om året i forhold til nuværende. 

Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ May 19 '15
Gustavsfar
Gustavsfar May 19 '15
9600 er da 50% for meget at betale!
Kristian70k
Kristian70k May 19 '15

køre et hav af kilometer.. Snakkede med JO til tesla træf.. han mente jeg skulle komme lidt i gang.. betaler 16.000 kr for min Tesla ved Tjm.. det er en del af tryg.. fik dem til at gå det igennem igen.. de anbefalede at jeg skiftede til tryg.. de har fået et nyt produkt der kan lave den til 9800 kr til mig.. så det gør jeg da bare lige :) Det er nemt for mig da det er det samme selskab.. Ellers er det min opfattelse at købsstæderne er fair..

Kramer
Kramer May 19 '15

Kristian70k; Jeg har netop fået et tilbud fra Tryg på 7090kr - 25000km, 6000kr selvrisiko, for en 85D

Kolding, 32år

Forummets indlæg er redigeret af Kramer May 19 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »