Loading...
dk

Hvor kan jeg forsikre min Tesla Model S? | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Nov 11 '15
Det står altid som en mulighed og det har givet pote hver gang jeg har surfet markedet igennem...
Jeg er med på at de kan få afgiften retur, men da der ikke er nogen afgift at få retur, søgte jeg svar fra dem omkring hvordan de ser er totalskadet bil i 2016 og forhåbentligt høre fra dem at den afgift der er pålagt i mellemtiden også dækkes...

Jeg ved det er debatteret og der har været gode indlæg med argumenterne i orden, men det ville være rart at have det fra eget forsikringsselskab såfremt uheldet sku være ude...

Men hvis det nu slet ikke er op til det enkelte forsikringsselskab, men derimod fastlagte regler, så er det jo mere gennemskueligt...
Thor
Thor Nov 11 '15


 

Citat fra Silent_Ghost Krævede Topdanmark en gps i bilen? Jeg fik en pris på 7400 hos Topdanmark med skulle montere en gps

 

Topdanmark kræver GPS i bilen fra en tredjepart. Da jeg spurgte nærmere ind til dette så var svaret følgende: Man skal købe GPS'en, derefter skal du betale en månedlig/årlig pris for abb. Det er alligevel ikke en helt uvæsnetlig detalje. Jeg prøvede så at være lidt imødekommende etc, men de var hverken til at hugge eller stikke i. Siden det var et krav fra dem, prøvede jeg så, at overbevise dem om de skulle betale (man er vel optimistisk) det gik de selvfølgelig ikke med til. Derudover er det ikke alle GPS trackere som de godkender. Jeg mener, at jeg fik en liste på en mail, men som jeg har slettet. Den billigste tracker som Topdanmark godkendte vil sluge relativt meget strøm. Derfor anbefalede de (selvfølgelig, fristes man til at sige) en dyrere udgave.

 

Egentlig er jeg ikke rigtig imponeret over dem. Jeg har haft dem i 8 år, og deres service er desværre ikke særlig god. Jeg har haft brug for dem to gange - og det var noget bøvl. En gang til Januar / Februar vil jeg nok kigge markedet igennem for, at flytte alle mine forsikringer. 

Forummets indlæg er redigeret af Thor Nov 11 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 11 '15

Rigtigt Michael, det kan de ikke, derfor er det lidt specielt. Men jeg er nu ret sikker på 99% at de SKAL erstatte bilen med en tilsvarende købt hos forhandler lige gyldig prisen. 

Ved du desuden om de skriver noget om GPS tracker hos forstæderne? Jeg har ikke selv fået tjekket op på det.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Nov 11 '15
Michael84
Michael84 Nov 11 '15

Altså Købstæderne var overfor mig langt det mest seriøse selvskab i dialogen og tilmed den bedste løsning.

 

7.200 i præmie om året for 70D

4200 i selvrisiko

Førerpladsdækning

Fri kilometre

Ingen GPS krævet

 

Jeg har siden stillet spørgsmål direkte til hvordan jeg er stillet hvis jeg skulle få totalskadet bilen i 2016. Dertil blev jeg svaret at det endnu ikke vides hvordan Købstædernes ville klare denne situation.

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Nov 11 '15
Clement
Clement Nov 11 '15
Hej alle

Et hurtigt spørgsmål vedr forsikring. Kan se i tråden at dem som er medlem af IDA har den billigste løsning. Men efter der er det vel Global forsikring med følgende tilbud
Hermed som aftalt tilbud på bil forsikring til Tesla.

Med en nyværdi op til 750.000 årlig præmie: 6495kr.


Forsikringen dækker:
- Fast præmie
- Fri Km
- Lovpligtig Ansvar
- Kasko
- Selvrisiko 5000kr
- Gratis glas reparation, ved udskiftning af forrude selvrisiko kr. 1.995
- Frit værkstedsvalg ved skade.

SOS Vejhjælp kan vi tilbyde til 500 kr. årligt.

Så mit spørgsmål, hvorfor har alle (som ikke har IDA) ikke valgt global? Er der noget som jeg har overset???

Mit eget selskab Alka var klart billigst med 8.038 kr & 4.000 kr i selvrisiko & max 15.000 km.

Håber I kan hjælpe mig, da jeg hælder til at skifte.
Sithfury
Sithfury Nov 11 '15

@Clemt måske vores nypris er over 750k?

Clement
Clement Nov 11 '15
Prisen er 8.000 kr. Hvis ny prisen er over. Så det er vel ikke det som gør det??
MSMAX
MSMAX Nov 11 '15

@Michael84, skulle du samle alle dine forsikringer ved Købs. for at få den fine pris?

Ville nu være lidt mere tryg ved at vælge dem fremfor det 11 mdr. gamle Global som er agent for noget QBE Insurance.

 

 

Michael84
Michael84 Nov 11 '15
Jeg samlede det hele hos dem og det gav besparelser på de andre forsikringer også i forhold til mit tidligere forsikringsselskab... Generelt synes jeg det har været meget positivt indtryk de har efterladt sig... :-)
Jabba
Jabba Nov 12 '15
Citat fra Clement Prisen er 8.000 kr. Hvis ny prisen er over. Så det er vel ikke det som gør det??

 

8.495 kr. Ikke 8.000 kr.

lowprofile
lowprofile Nov 13 '15

Jeg får min P85D her slut november. Den billigste pris jeg har fået er hos global forsikring (inkl 500kr rabat) og minforsikring.dk. Nypris på min tesla er 1.1mio. Alder 28. Postnummer: 2200 

Global forsikring: 9500 dkk (selvrisiko 5.000)
minforsikring.dk: 9968 dkk (selvrisiko 6.000)

 

Jeg har prøvet samtlige forsikringsselskaber. Ovenstående er absolut de billigste i mit tilfælde. De store "kendte" virksomheder såsom tryg, topdanmark osv var jo helt ude af hampen med deres priser.

 

jhyldgaard
jhyldgaard Nov 13 '15
28 år og en bil til 1.1 mio - ikke dårligt
Tror generelt at Global forsikring er de billigste i DK, med mindre man kan få rabat igennem en forening.
Forummets indlæg er redigeret af jhyldgaard Nov 13 '15
P85DK
P85DK Nov 13 '15

@lowprofile

Jeg har min hos minforsikring, ganske tilfreds med dem. Er Global også uden km begræsning?

SC
SC Nov 13 '15

@Clement - en faktor der også kan spille ind i valg af forsikring er hvilke tilvalgsordninger der tilbydes - e.g. har vi selv valgt at vægte muligheden for tilvalg af 'Parkeringsskade' højt (efter at have læst om alle de væmmelige tilfælde af ruko-grafitti og bilkabuler som stakkels forsvarsløse Teslaer åbenbart tiltrækker...)

Derudover kan serviceniveauet også have en vis betydning (e.g. tjek forsikringsoplysningen for klagesager og anmeldelses-sites for bruger-oplevelser) for tilliden til forsikringsleverandøren.
 

Citat fra Clement Hej alle

Så mit spørgsmål, hvorfor har alle (som ikke har IDA) ikke valgt global? Er der noget som jeg har overset??? 
Clement
Clement Nov 13 '15
SC super med input. Hvilket firma har du, og hvad koster det at være dækket mod parkeringsskader.? Jeg er også lidt nervøs vedr. det.

P85DK ja global er ubegrænset km.
Clubman
Clubman Nov 14 '15
Tryg har parkeringsskade dækning (max 15.000 mener jeg dog, ellers skal kasko i spil).
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 15 '15

Michael84 er den pris du har fået inkl. friskadeforsikring?

Den pris jeg har fået er

4900 kr. selvrisiko 6747 kr.

5.605 kr. inkl. friskadeforsikring. selvrisiko 6747 kr.

Her er hvad friskadeforsikring dækker ekstra.

"Ved skade på bilen forvoldt ved;
-brand, eksplosion, kortslutning og lynnedslag,
-tyveri og røveri,
-nedstyrtning af genstande på bilen,
-skade på bilens ruder og lygteglas, herunder sidespejle


friholdes forsikringstageren for eventuelle præmierykningsmæs
-sige konsekvenser og for at skulle betale selvrisiko. Der er dog en
mindre selvrisiko ved udskiftning af forrude – se nedenfor under
erstatningsregler."

SC
SC Nov 15 '15

@Clement - vi endte foreløbigt med Tryg, selvom de givetvist hverken er billigst eller har fået kun gode anmeldelser. Tror at parkeringsskade-tilvalg var i stil med en merpris på ~300,-/år (eller noget i den størrelsesorden - var en forholdsvist begrænset udgift i forhold til selvrisikoen) - og enig med Clubman:

Parkeringsskade: 
Du betaler ikke selvrisiko for skader op til 15.000 kr., når skaden sker, mens bilen holder lovligt parkeret og hvor der ikke er en kendt skadevolder.

 

Citat fra Clement SC super med input. Hvilket firma har du, og hvad koster det at være dækket mod parkeringsskader.? Jeg er også lidt nervøs vedr. det.

P85DK ja global er ubegrænset km.
Heinzzz
Heinzzz Nov 20 '15

HJÆLP - GF Forsikring har, 1 uge før leverancen af min Tesla, pludselig krævet en GPS til min Model S D70! - og det medfører 3-4.000 kroner installation + månedlig udgift på 2-300 kroner for abonnement på GPS'n. Er der nogen der kan give mig nogle forsikringsselskaber hvor dette IKKE er et krav.

Syntes også at der var nogen der tidligere lagde en liste ind på hvormeget det kostede i forsikring i de forskellige selskaber, er der nogen der ligger inde med en ny version af denne?

Håber I kan hjælpe.....hurtigt..  ;O)))

T3S7A
T3S7A Nov 20 '15

Global Forsikring, Købstædernes. Begge også ganske ok i pris.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »