Loading...
dk

Vejhjælp i fællesskab | Tesla Forum

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Sep 22 '15

Kære Alle

Efter henvendelse fra en venligtsindet forumbruger (Deacon WP), har vi besluttet at vi gerne vil støtte op omkring et forsøg på at skabe et netværk af reservehjul til folk der er punkteret.

Ideen er at der på forskellige lokationer i Danmark skal ligge et teslahjul hos en venligsindet Teslaejer, som kan kontaktes og som derefter kan køre ud til den punkterede Teslaejer.

Vi håber på at der er nogen der vil sponsere nogle brugte 19" dæk, som stadig har noget mønster tilbage. I så fald vil vi gerne sponsere nogle fælge. Netværket kan udvises yderligere ved at folk tilbyder udlån af et af deres vinterdæk/sommerdæk (alt efter sæson) til den punkterede.

I første omgang ønsker vi at se hvor mange der er med på ideen. Hvis der er opbakning, så er tanken at vi laver en telefonliste med kontaktpersoner for de forskellige byer rundt omkring i Danmark.

RobertJ
RobertJ Sep 22 '15

Det er en fremragende idé.
Og jeg står gerne til rådighed, jeg mener dog der skal udstikkes nogle retningslinjer.
F.eks. ift. returnering af dækket.

Er man smart køber man ROF dæk (Runflats), så er man ude over at bruge lappekits osv.

DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '15

Ganz genau Robert. :-)

Lidt retningslinjer om tilbagelevering skal der til.

Det kommer vi til.

Og så håber jeg, at vi kan finde et læs billige Moment nøgler i en god kvalitet til et fælleskøb.

Men først: Nogen der gide besværet at hjælpe en ven i nød?

MVH

Deacon. Pt på gyngende grund, mellem Saanitz og vindparken Baltic 2

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 22 '15
FrederikC
FrederikC Sep 22 '15
Jeg syntes at ideen er god, men der er også nogle punkter hvor det kan gå galt. Hvad er eks sandsynligheden for at personen der har reservehjulet lige er hjemme og har tid til at komme ud med det? Hvad med donkraft og momentnøgle? Og kan folk finde ud af at levere det tilbage?

Jeg syntes tanken er god, men jeg tror ikke at praktikken holder sorry.
Kiefer
Kiefer Sep 22 '15

Heh, den er jeg med på, har allerede haft lånt et vinterhjul en gang ud til en stakkels Teslaejer der var kommet i nød. Jeg stiller da gerne hyldeplads til rådighed nord for Århus. Og den lille times tid der tager at skifte hjulet og hyggesnakke, så kan der også lige komme 11KW på batteriet så man kan nå helt ind til SuC i Tilst ;-)

/Martin 

Sthing
Sthing Sep 22 '15
Det lyder spændende. Jeg vil gerne være med.
Andersen
Andersen Sep 22 '15

Vil også gerne hjælpe, hvis jeg kan.. Bor i Herning og vil ofte kunne køre ud i nærområdet med et hjul og  donkraft/moment nøgle  - mangler dog det ekstra hjul  :) - men opbevare gerne, hvis Autoskadestuen sponsorere.

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Herning.

Aalborg.

Nakskov.

Aarhus Nord.

Rødkærsbro.

Er der flere, der er med på ideen?

Invisibletycoon
Invisibletycoon Sep 28 '15
Hvor tit punkterer en tesla.
Jeg har haft mange biler siden 78 og kørt 50000 km om året, men aldrig punkteret.
Jeg har i mine nuværende 2 biler 2 helt nye reservedæk så det.
Men jeg er selvfølgelig med hvis det lykkes ar etablere.
Bor i Hobro.
Lars
Lars Sep 28 '15

Jeg er også med på denne idé. Bor i Vinderup

( Midt mellem Skive, Struer og Holstebro )

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Herning.

Aalborg.

Nakskov.

Aarhus Nord.

Rødkærsbro.

Hobro.

Vinderup.

Jutus Fortis Tenax Est.

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Oct 7 '15

Vi mangler blot nogle 19" dæk. Jeg har et enkelt dæk liggende på nuværende tidspunkt og kan derfor godt løfte opgaven lokalt.

EVfan
EVfan Oct 7 '15

Hvis I mener Thisted kunne være et sted, stiller jeg gerne op.

/Jens

Kristian70k
Kristian70k Oct 7 '15

? Viking som er det firma Tesla bruger har en del hjul de kommer og skifter hvis man lidt nød.. det er altsammen med i tesla pakken de første 4 år? eller er jeg helt galt på den?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 7 '15

/80.000 km...

TT_Tesla
TT_Tesla Jan 10 '16

Hej

Blev dette til noget?

Vil også gerne stille op, bor i Lillerød i Nordsjælland, tæt på Hillerød motorvejen, og forventer i nærmeste fremtid at indkøbe det nødvendige værktøj - udfordringen er selvfølgelig det ekstra hjul.

Vh Tim

DeaconWP
DeaconWP Jan 10 '16

Ja, vi skal da bare have samlet nogle brugte dæk ind, fra folk som får dem skiftet. De skal foræres til Autoskadestuen, som godt vil lægge fælge til.

Og dejligt der kom en fra din egn på tråden også.

Minger
Minger Jan 10 '16
Jeg vil osse gerne være med har god plads på værkstedet og hjælper gerne bor Gelsted på Fyn tæt på Middelfart men har ikke extra hjul men alt andet har jeg til rådighed
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

Stiller gerne op, bor i mellem Næstved og Slagelse. Har også det nødvendige værktøj.

lysmanden
lysmanden Jan 12 '16

godt initiativ. Jeg har hverken ekstra fælge eller dæk, men bakker gerne op omkring det på en eller anden måde

Sider: 1 2 »