Du skal købe TPMS til din model S. Der er 2 forskellige. En til Model s med Autopilot hardware og en til Model Uden. De skal blot monteres i fælg. Efter montering på bil, skal du reset TPMS på stor skærm, og kører med mere end 40km/t i ca 10 min.
Hvad sker der egentlig hvis man kører med helt alm. ventiler uden noget eletronik.
Kan bilen overhovedet køre ?
Jeg er klar over at der er 2 forskellige typer. Jeg har de nye men mekanikeren (min svoger) ville bare vide om de skulle programmeres til bilen. Skal de ikke kender jeg godt proceduren som beskrevet.
@oleviby. Der sker ikke noget men der vises en advarselslampe konstant nederst i displayet indtil man monterer de korrekte TPMS
@Chris. Jo det er måske lidt tidligt men det passer mig bedst i uge 42. Hjul ligger hos min svoger i Jylland som sørger for balancering og montering og skal en tur der forbi i efterårsferien. Vinterdæk anbefales når temperaturen kommer under 7 grader hvilket jo faktisk er tilfældet aften/nat det næste stykke tid så hellere for tidligt end for sent :-)
Jeg spurgte Tesla Service idag om TPMS til uoriginale vinterdæk, hun var ikke så kompetent og måtte spørge sin kollega om råd et par gange. Svarene var at man kan købe et sæt TPMS hos dem for ca 500,- og komme tilbage med sin bil med nye hjul monteret og få dem synkroniseret for endnu ca 500,-. Men med uoriginale fælge var TPMS signal ikke korrekt og derfor ville dæktrykssymbol vises. Hvis man vælger at køre uden TPMS vil der være en lyd advarsel når man starter og symbol i display, samt selvfølgelig ikke dæktryksalarm.
@T3S7A: Er din procedure nok, så man ikke behøver Tesla's synkronisering?
Jeg spurgte Tesla Service idag... med uoriginale fælge var TPMS signal ikke korrekt og derfor ville dæktrykssymbol vises.
Det svar du har fået fra Tesla er helt i skoven.
Det er på ingen måde muligt for TPMS at se hvilken slags fælg der er på bilen. Det er jo derfor du selv skal angive fælgstørrelse under TPMS indstillinger.
Du skal bare montere den korrekte type TPMS (Teslas eller OEM) og trykke synkroniser under TPMS indstillinger - så virker det, uanset hvilke dæk og fælg du kører med.
Jeg købte nogle lækre OZ fælge og nye TPMS ventiler hos Tesla for 1500,-
I første omgang virkede de ikke, og Tesla service på Kristinehøj kunne ikke få dem til at virke, og mente at det var fordi det var uoriginale fælge.
Hos Superdæk afmonterede de ventiler igen, og fant ud af at de skal "initialiseres" før montage i et særligt apparat. Superdæk tilbød også af kopiere ID fra standard fælge til nye ventiler så jeg kan skifte mellem sommer og vinterfælge uden omstilling. Virker perfekt nu.
Det er forhåbentlig en stor JOKE at TESLA mekanikerne tror at en fælg kan være skyld I at tryksensorene ikke virker???????????
Sig mig er det børnehavepædagoger der er ansat til holde vores biler kørende? Det er mildest talt bekymrene.......!
@Bianco og @larsenjan Vil det så sige, at hvis man montere "original" Tesla TPMS og trykke synkroniser under TPMS indstillinger - så virker det, uanset dæk og fælg men såfremt man montere TPMS af andet mærke så skal de initialiseres først, vil det være korrekt forstået?
Tesla skal synkronisere hver gang du skifter sommer/vinter med mindre du kopiere sensor id fra sommer til vinter (eller omvendt), så skal der intet gøres fremover hved hjulskift, da bilen ikke kan se forskel.
Når du får de nye sensore, skal de først initialiseres i et specielt apparat til formålet INDEN montering i fælg. Derefter kan man udlæse ID fra eksisterende sensor, og kopiere det til nye sensor, der så monteres i nye fælge.
Jeg købte for et par uger siden nogle brugte cyclone fælge. Dem skiftede jeg rundt med mine org. 19" fælge og kørte derudaf... Efter en km ca. bad bilen mig bekræfte at jeg havde sat nye fælge på og at de var 19". Det gjorde jeg så. Næste dag bad den om at jeg gjorde det samme og siden har jeg ikke hørt noget fra dem :-)
Sidst da jeg skiftede dæk var det iøvrigt samme procedure med 2 gg godkendelse...
Desuden fik jeg Tesla til at ændre billedet af fælgene i bilen og på app´en - super fin service selvom jeg ikke har købt cyclonefælgene af dem.
/Søren
Hej Søren,
Kan Tesla ændre billedet i bilen og app'en remote - eller skal de have fysisk adgang til bilen for at kunne gøre det?
Jeg synes stadig at svarene vedr. TPMS er lidt uldne herinde. Måske er det fordi at ingen rent faktisk kender prodceduren endnu, da ingen reelt har monteret de nye TPMS til autopilothardwaren på uoriginale fælge...?
Hej Søren,
Kan Tesla ændre billedet i bilen og app'en remote - eller skal de have fysisk adgang til bilen for at kunne gøre det?
Hej Morten
Jeg var der fysisk alligevel men måtte ikke se hvad de gjorde men jeg tror det må være i selve bilen det skal gøres. De bad i hvertfald om at få den ind på værkstedet. Mon ikke de har tastet deres hemmelige kode fra en kodegenerator-token ala nem id ;-) Prøv at hør service ad om de kan fjenændre også.
På mytesla ser den fortsat ud som da jeg købte den