Loading...
dk

Solcelleanlæg til Powerwall Garantipris | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 18 '15

Hvilket betyder, at prisforskellen i abonnement på 3.932,70 kr skal dækkes med 42 øre for de første 9.363 kWh, som man producerer. Og sælger.

Altså er den nye ordning først mere rentabel efter de første 9.363 kWh overskudsproduktion.

Måske en dårlig forretning? For hvor meget producerer et 5,8 kW peak anlæg om året? MINDRE.

Asger
Asger Oct 18 '15

Jeg har 2 stk. 6 kW anlæg, og de producerer ca. 2X 5 MW timer årligt. Det er helt umuligt at opnå en produktion med overskud med det solindfald vi har på disse breddegrader. Da nyetabelerede anlæg er under "timeordningen" SKAL strømmen bruges inden for en time, medmindre den lagres til senere brug. Min vurdering er, at prisen for powerwall stadig er så høj at det ikke er det rigtige tidspunkt, men anlæget skal forbereds til senere tilslutning af batteripakke.

Den mængde støm som produceres på nuværende tidspunkt kan umuligt dække forbruget, så et solcelleanlæg er kun rentabelt om sommeren.

Forummets indlæg er redigeret af Asger Oct 18 '15
DerHansi
DerHansi Oct 18 '15

Ja, man er nok nødt til at købe en ekstra Tesla, så man altid har en stående i garagen som kan "suge" når der fornuftig ydelse på anlægget :-)

Asger
Asger Oct 18 '15

Teslaen kan desværre ikke lade på samme måde som solen skinner. Hvis man instiller den til at lade f.eks. kl. 10.30 med max. 5 A lader den med ca. 3,7 kW (virkelig langsomt). Man skal altså være sikker på at den er færdig med at lade kl. 14.00 hvis solcellestrømmen skal kunne give en besparelse på budgettet. Vedhæftede billede er fra en virkelig god dag med sol.

Forummets indlæg er redigeret af Asger Oct 18 '15
Asger
Asger Oct 18 '15

Glemte lige, at powerwall har en udgangseffekt på 2,0 kW,(3,3 peak) så der skal altså bruges 5 stk. powerwall for at lade m. 16 A. Det bliver derfor en dyr investering med powerwall på nuværende tidspunkt.

DerHansi
DerHansi Oct 18 '15

Mjaeeh, jeg har selv et 7,5 kw solcelleanlæg som giver ca 7.000 kwh om året. Til anlægget har jeg en App som viser anlægsproduktionen. Hvis jeg har tilsluttet min Tesla til EL, kan jeg jo igangsætte når jeg ved anlægget producerer. Derfor den teoretiske ide med en ekstra Tesla. Mit anlæg producerer 6,2 kw ved max ydelse og jeg er på den gl. ordning.

Umiddelbart virker det som om dine 2 x 6 kw anlæg producerer alt for lidt, med mindre det er pr. stk ?? (altså de 5 mw pr. år)

En anden lille ekstra ide til dem som har muligheden : skift jeres opvarmningsform om til varme-pumpesystem, tilmeld huset som El-opvarmet på BBR, så Kan I lade til 1,50 pr. kwh når i har passeret et årsforbrug på 4.000 kwh :-)

SimonHN
SimonHN Oct 18 '15
Sjovt at alle de bruger her der køber et solcelle anlæg eller anbefaler jer lige har oprettet sig som bruger her på siden.

Måske bare et tilfælde? Men det lugter altså lidt af samme måde hvor firmaer oprettet falske profiler for at gi sig selv god bedømmelse på Trustpilot.
SimonHN
SimonHN Oct 18 '15
Asger. Det er vel fint nok hvis dine solceller levere 2 kWh og Powerwall levere 2 kWh? Powerwall behøver vel ikke dække hele behovet. :)
Asger
Asger Oct 18 '15

De to anlæg producerer som de skal. Det hører med til forklaringen at det ene er koblet til privaten og på nettoordningen, og det andet har helt egen måler osv. og bruges kun til at supplere opladningen af bilen. Sidstnævnte er på timeordningen.

Når solen producerer eks. 2 kWh, betyder det ikke at powerwall leverer det samme da panelerne og batteriet er serieforbundet. Ydelsen er derfor stadig 2 kW. Når solen er gået ned kan anlægget fortsætte med at levere 2 kWh, da der batteriet leverer strømmen i stedet for solcellerne.

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 18 '15

Jeg er selv skrevet op til én Powerwall, men vælger ikke at købe den fordi skulle jeg dække en elbil ind med forbrug skulle der rigtig mange powerwalls opsættes og dermed går hele ideen tabt - nemlig en besparelse. Lige nu kigger jeg på om det er muligt at finde en vindmølle til privatbrug fordi det vil kunne løse problemet i den nuværende årstid. Er den nogen der har prøvet at regne på økonomien i en Powerwall i DK, når man har solceller efter den gamle ordning? - det er jo muligt at jeg regner forkert

pouls
pouls Oct 18 '15

Dette er mit første indlæg. Jeg har været medlem af Teslaforum siden november 2013, men turde ikke købe dengang. Siden har min nabo og næstnabo fået, og er glade for bilerne. Jeg byggede mit hus for mange år siden som et nulenergihus og bruger ca 3500 kwh årligt. Med solceller på taget til gammel ordning har jeg et overskud på over 2000 kwh, som jeg kun kan sælge til 60 øre/kwh, og bor tæt på en Tesla ladestation. Så jeg har faktisk ingen udgifter til drivmiddel. I forgårs bestilte jeg så en Tesla. Den skal erstatte min kones lille BMW, så det bliver en forandring. Jeg har i de sidste to år læst jeres indlæg med interesse.

Asger
Asger Oct 18 '15

@Silent_Ghost  Når du har solceller på den gamle ordning er det ikke nødvendigt at købe en powerwall. Nettet er din powerwall, da der kun afregnes én gang årligt.

Det er kun gældende for de nye anlæg på timeordningen, at det er relevant med en powerwall, da den producerede strøm SKAL bruges/afregnes inden for en time (medmindre den oplagres).

Thomasap
Thomasap Oct 18 '15
God søndag til jer alle :-) Spændende debat i har her, og godt at se de velformulerede, grundige og saglige besvarelser til hinanden. Solceller og vindenergi etc. Er emner hvor der er rigtig mange synspunkter og holdninger. Derfor også godt at der kommer facts på bordet som blandt andre Asger fint formidler. Som Asger siger er den "gamle" ordning nærmest som en Powerwall i sig selv, og løsninger med Powerwall er rentable med den nuværende time til time ordning. Der er dog tilfælde hvor man har et alt for lille anlæg på gammel ordning, eksempelvis et 2 ell. 3kw anlæg, og fordi man nu har Elbil og har konverteret sit varmesystem til el drevet luft/luft eller luft/vand ell. Lign. Fået et voldsomt større forbrug, og et underdimensioneret anlæg, så kan der gøres nogle overvejelser. ;-) Til sidst Simon,,, orker næsten ikke at kommentere på din påstand, men du er velkommen til at få hele Lars mail korrespondance tilsendt hvis du ønsker, det må i andre også. ;-) Så kan du se en længere dialog ;-) Forsat god søndag til jer alle!!!
SimonHN
SimonHN Oct 18 '15

Vil nu heller høre hvem de 6 bruger er som har købt et solcelleanlæg? :)

Jeg er så ikke den eneste der undre mig. For har fået privat besked fra andre der undre sig over: 

"Ingen adresse eller CVR oplysninger på deres hjemmeside. søger man på telefon nummer, så får man et firma der hedder Ahola, og slår man det firma's CVR nummer op på Skats hjemmeside for at se om det er moms registreret, som siger den "Intet hit"".

Jeg skal da også være den første til at undskylde hvis det ikke passer. Men jeg syntes det er på sin plads at gøre Tesla Forum medlemmer opmærksom på det. Så må det være optil dem selv hvad de syntes. For her er der nogle alarmklokker der ringer.

Klaus_
Klaus_ Oct 18 '15

Citat fra Asger

@Silent_Ghost  Når du har solceller på den gamle ordning er det ikke nødvendigt at købe en powerwall. Nettet er din powerwall, da der kun afregnes én gang årligt.

Det er kun gældende for de nye anlæg på timeordningen, at det er relevant med en powerwall, da den producerede strøm SKAL bruges/afregnes inden for en time (medmindre den oplagres). 

Det begynder faktisk også at blive dyrere for dem på den gamle ordning, 500-1500 kr ekstra om året spår de:
http://ing.dk/...0-kroner-176109 ;

DeaconWP
DeaconWP Oct 18 '15

Hvis man går ind på Byg garanti . dk, så kan man under Fakse Ladeplads finde 10 firmaer, der er godkendt af Byg Garanti ordningen. Et af dem hedder Ahola Boligbyg. Det har samme telefon nummer som Thomas og deres CVR nummer er anført.

Thomas's forum brugernavn er sammensat af han navn og initiialer, a'et kommer fra hans mellemnavn Ahola.

Endvidere har det firma en anden email adresse end den Thomas bruger til sit solcelle fremstød. Det er en gmail adresse, hvad man så kan synes om som man vil.

Det er et enmandsfirma i normal drift, oprettet 07-04-2014.

Ingen ansatte, og i Tømrer og bygningssnedker branchen

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 18 '15
SimonHN
SimonHN Oct 18 '15

Deacon: Det er nok heller ikke der han mener problemet er. Hvis du nu går lidt vidre i sagen og søger på SKAT's hjemmeside og se hvad du får frem på deres CVR nummer. https://www.skat.dk/..._277&_nfls=false

Det er heller ikke der jeg ser problemet. De har sikkert styr på det de skal.

Der jeg ser problemet er markedsføring delen, hvis man aktivt gør brug af falske profiler for at fremme ens eget salg.  

DeaconWP
DeaconWP Oct 18 '15

35 07 94 24 dukker op som se nummer, hvis man søger på Ahola Boligbyg på skats hjemmeside for momsnumre.

Når der dukker nye forretningsmuligheder op, er der ofte nogen, der kan se en ide i at omsætte mulighederne til omsætning i butikken og lidt avance.

Man forsøger at sælge et produkt til en kundekreds, som man så må støve op. En mulighed for at sælge Tesla Power Walls klare solcelleanlæg kunne være at finde kunder, der kender Tesla i forvejen.

Synd at Power Walls ikke er egnet til det danske marked, og da slet ikke til en kundegruppe, der har brug for strøm til en Tesla.

Men det opdager de fleste jo nok, ved at debattere det her på forum.

Tag blot et komfur, der bruger mere effekt, end hvad en Power Wall kan levere. Så man er altså nødt til at have mere end en, hvis man vil være Stand alone på strøm, og/eller bare ikke bruge strøm i den periode der er størst belastning på nettet.

Mit bud er, at Power Walls ikke slår igennem  i Danmark. Med eller uden firmaer som det her. Med og uden den adfærd, som firmaet her.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 18 '15
Thomasap
Thomasap Oct 18 '15
Hej Simon. Er rigtig ked af den udlægning du laver. Har prøvet at lave nogle reele pakker til jer set ud fra kvalitet, pris og Garanti. Ønsker at give god service til mine kunder, og naturligvis få solgt nogle pakker til jer. Håber dem der har været i kontakt med mig har samme opfattelse. Er ked af den måde du beskylder mig for at have lavet egne kommentarer på denne måde. Mit cvr og se nr er 25168941 og 35079424. Er medlem af Dansk Byggeri og Byg Garanti som Demon nævner. Simon, håber du vil tage hensyn, det vil betyde meget for mig om dette stopper nu. Bedste hilsner fra Thomas Ahola Pedersen Ahola Boligbyg & ejer af billigtsolcelleanlæg.dk Fynsvej 7 4654 Fakse Ladeplads Telefon 41231100
Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 18 '15

Tak for de fine kommentar Thomasap, Deacon og Asger. Ja, jeg har et anlæg som er svagt overdimensioneret, men langt fra nok til at dække den Tesla jeg lige har købt. Den skal jo luftes :)

Min første tanke var at min bestilte Powerwall skulle være strømbank for bilen, men ak glemte at solen ikke skinner om vinteren. Så selvom jeg sætter flere solceller op så bliver de dårligt udnytte. (Jeg vil ikke tilslutte  nye solceller det alm. netværk, fordi jeg så "opsiger" min gamle solcelle ordning. Meningen var at lave et anlæg kun til bilen). Er der andre i samme situation? ..skulle måske kigge en anden energiform der kan lade powerwallen op. Alternativerne er der jo. Her blot for at nævne nogle:
http://www.kitenergy.net/ ;
http://inhabitat.com/...rgy/power-flowers-2/
http://www.saphonenergy.com/site/en/zero-blade-technology.15.html

Sider: « 1 2 3 4 »