Loading...
dk

Solcelleanlæg til Powerwall Garantipris | Tesla Forum

DerHansi
DerHansi Oct 19 '15

Hvis man bor på fritliggende ejendom, uden for byzone (min. 100 meter til naboen), så er husstandsvindmøller en sindssyg god case pt. En 10 kw mølle kan snildt producere 30 - 40 mwh om året (koster ca. 450.000 kr) og den største på 25 kw kan producere ml 50-125 mwh.(koster ca. 850.000 kr. ) Der kan etableres nettomålerordning og der afregnes 2,50 kr/1,50 kr. pr kwh solgt til nettet

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Oct 19 '15
Hilbert
Hilbert Oct 19 '15

Mon ikke du mener MWh. mWh står for milliwattimer -;)

DerHansi
DerHansi Oct 19 '15

joehh, det andet ville nok være en pænt dårlig forretning ;-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

Dejligt at se, som de Kjøvennhavnere bekriger hinanden. Den ene kører aggressiv salgs kampagne, og den anden hi-jacker annoncen med et andet tilbud, som så ikke kan sammenlignes, før der kommer de 22.250 kr oven i for montagen.

Og så er det jo egentlig et emne der er til salg, som overhovedet ikke har noget med et Tesla bilist forum at gøre.

Den vare disse firmaer har til salg har intet at gøre med de ting, som rubrik teksten beskriver rubrik indholdet til at være.

Så jeg synes vores forum skal udelukke denne slags salgsannoncer.

kr
kr Oct 19 '15
Absolut enig i at her er mindst 2 eksempler på dårlig stil.
Men synes nu at tilbud om solceller er ligeså relevant som tilbud på forskellige ladeløsninger for en teslaejer, så vil da stemme for at beholde dem men kan kun bede tilbudsgivere om at udvise en smule mere pli.
Thomasap
Thomasap Oct 19 '15
Hej Deacon og Kr. Ved ikke lige hvad jeg har gjort forkert eller hvor jeg ikke har vist pli. Kan i ikke fortælle mig det. Syntes derimod jeg er blevet beskyldt for en masse her på Forum og sidst blevet overtaget af Viasol som i den grad bør skamme sig. Det startede med at jeg blev kontaktet af en fra jeres Forum, der ville have en løsning til hans bil. Vi kom til at tale om jeres Forum, og han nævnte at jeg jo kunne skrive på forumet, og naturligvis tænkte jeg, at det ville være en god idé at give jer et tilbud. Men enig det er ikke en måde jeg deltager i debat på, og havde slet ikke set dette komme på denne måde. Jeg står ved mit tilbud, og folk er stadig velkomne hos mig og kan få kontakt med mig via tlf og mail. Men jeg trækker mig hermed fra at kommentere mere herinde. De bedst mente hilsner fra Thomas
DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

For mit vedkommende kan jeg svare, at allerede på side 1 er der to tilfælde af "bump af tråd", hvor det er trådstarter, der har 3 indlæg i træk. Som jeg læste/læser som et helhjertet forsøg på at få tråden op blandt de øverste på forums "top 20". Nå ja. Jeg gør selv det samme en gang imellem, så der bor jeg selv i glashus. Man må godt kalde mig dobbeltmoralsk. Og selvom et solcelle anlæg har noget med strøm at gøre, synes jeg så heller ikke, at det har noget med det forhold, at man har en elbil. Denne type elbil kan jo ikke lade på ren solcelle strøm alligevel, så derfor lægger jeg nok mere negativitet i de "tråd bump" end jeg retteligt burde.

Jeg har en grundlæggende irritation over, at man i Danmark kan købe et solcelle anlæg, der måske koster 140.000 kroner. Og hvor det nøjagtigt samme koster 75.000 kr i Frankrig. Hvorfor er det sådan? Jo, der er fordi der er noget der hedder høje strømpriser, høje tilskud og den samme moms. Prisen er så i Danmark fastsat ud fra, hvad man kan få for sådan et anlæg, når man sælger det med en vis tilbage betalings tid. Og da jeg opfatter strømpriserne i DK værende større end i andre europæiske lande, ser jeg de høje danske solcelleanlægspriser som kunstigt høje, bare fordi strøm er dyrt. Så man vil møde en lidt forbeholden læser, når man præsenterer solcelle løsninger for mig.

Når så den nye "spiller" kommer ind, og som jeg skriver "kabrer" din tråd, så tænder det min i forvejen ulmende arrigskab over smarte "håndværkere", (eller finans genier) som udover blot at yde deres bedste ved deres erhverv, lige skal udnytte de ovennævnte faktorer til at sælge solcelle anlæg til, i mine øjne, overpriser i DK. Så til at starte med var jeg bare lidt på vagt. For hvordan kan en Tesla ejer drage nytte af en Power Wall ? Og så udvikler det sig til min nuværende irritation over, at der nu skal forsøges at drage nytte af et Tesla Brand herinde, selvom det reelt er værdiløst i Danmark. Efter min opfattelse. Koblingen til en Tesla model S eller X er der bare ikke.

Jeg holder med dig i, at det er relativt nemt nok at finde dit moms og SE nummer. Jeg holder med Simon i, at det ikke helt fremgår tydeligt af jeres hjemmeside. Og jeg hjalp med at finde de rigtige data.

Men ikke fordi jeg synes, at der skal være salgsfremstød her på Tesla forum, når det er ting der ikke er relateret til Tesla køretøjer. Som forumet jo reelt handler om.

Ellers har jeg da 6 styk Heat Beads Twin Shell kuglegriller fra Dancook, som normalt koster 1.149 kr, som jeg kan sælge for 700 kroner. ( 600  til Tesla venner) Men jeg holder mig til den blå avis med dem, da de ikke kan beskrives som rejsemodeller, der passer ned i frunken.

Derfor synes jeg, at varer, der ikke er til Tesla Automobiler, og forhold der ikke er til anvendelse under deres drift og brug, ikke hører hjemme på dette forum.

Og så vil jeg pointere, at der ikke er fornuft i at flytte allerede oplagret strøm i et batteri over i et andet batteri, da der er tab ved det, oven i, at kapaciteten af et Tesla Power Wall anlæg er uegnet til det.

kr
kr Oct 19 '15
Hej, kan kun tale for mig selv men jeg synes det er betænkeligt at de 2 profiler der skriver at de har bestilt hos dig er oprettet på samme dag som de har posted beskeden og har hverken detaljer på profilen eller andre posts.
Og det er i den grad mangel på pli af viasol at hijacke din tråd med et konkurrerende tilbud i stedet for at oprette en anden.
DeaconWP
DeaconWP Oct 19 '15

Jeg skylder måske at fortælle, at jeg kun er almindelig bruger her på forum, har ikke engang en Tesla Automobil, men har dog drømmen om den. Så jeg deltager i forum som en "engageret bruger", der giver og tager, af og til fællesskabet.

Crispie
Crispie Oct 21 '15

Til info kan jeg fortælle at man godt kan opsætte et nyt og større solcelle anlæg op selv om man er på den gamle ordning. Du skal bare have sat en ekstra hovedmåler op (snak med dit energidelskab), således at det "gamle" anlæg kører videre på din originale måler, og det nye kører via den nye måler. Således kan man udvidde husets sol energi kapacitet når man nu har fået elbil, UDEN at give afkald på de lukrative fordele den gamle ordning har :-)

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 21 '15

Øøh det var ny vidne for mig. Jeg har ellers allerede kontakte mit energisevlskab og fik at vide jeg ville overgå til den nye ordning hvis jeg satte flere paneler op. Spændende. Har du noget dokumentation

Tesloid
Tesloid Oct 21 '15
Jeg syns nu Tesla Powerwall er interessant for os Tesla ejere/entusiaster. Der er en del andre tråde om emnet. Og rubrikken er "Tilbud til Teslaejere" eller noget, så jeg så solceller som et relevant tilbud. Nå men selvfølgelig er de hijacks der er sket af denne tråd helt uacceptabelt. Både til helt andre emner som vindmøller og lign, og selvfølgelig en konkurrents reklame. Lav en diskussionstråd til vindmøller og en ny tilbudstråd for et konkurrerende tilbud. Det er da også meget naturligt at folk opretter profil når deres første post skal afsted. Så kom an med tilbud (i separate tråde). Og Thomas har været yderst imødekommende på mine henvendelser om subject. Mvh Claus
casperst
casperst Oct 22 '15

Dejligt med nogle nye solcelle initiativer, vi skal jo gerne bevæge os fra de 2% vi har i dag til ca. 20%.

Jeg har selv solceller, og medmindre man kører meget lidt er det kun et supplement.

Thomasap: Jeg har 300stk. nye 110W solceller stående du kan overtage meget billigt, jeg har dem tilovers da loven blev lavet om efter jeg havde købt dem.

SuneH
SuneH Oct 22 '15

@Crispie og SilentGhost. Vedr. udvidelse af eksisterende anlæg, så har jeg undersøgt hos energinet.dk.

De skriver bl.a. på deres hjemmeside:

"Udvidelse af eksisterende anlæg
Et eksisterende anlæg på årsbaseret nettoafregning (gruppe 6) må ikke suppleres med højere effekt eller udvides til et større areal.

Det er efter § 16 i bekendtgørelse nr. 1032 af 26/08/2013 om nettoafregning for egenproducenter af elektricitet alene det anlæg, hvor ejeren har indgået bindende aftale om køb senest den 19. november 2012, som kan nettoafregnes på årsbasis.

Hvis anlægget udvides, er der ikke længere tale om det oprindeligt købte anlæg, og betingelserne er ikke længere opfyldt. Eventuel nettoafregning skal derfor ske på timebasis."

Så: hvis man har et anlæg på gammel ordning, kan man ikke udvide det og blive på ordningen.

Hvis man vælger at udvide, ryger man over på den nye, timeafregnede ordning.

Link til siden hos Energinet.dk:

http://energinet.dk/DA/El/Solceller/Har-du-solceller/Sider/Aendring-af-anlaeg.aspx

Thomasap
Thomasap Oct 22 '15

Så er jeg på banen igen :-)

Jeg har kraftigt overvejet om jeg ville forsætte dialogen herinde på forummet, men efter de positive tilkendegivelser jeg har fået både her, på mail og på tlf, vil jeg nu genoprette min dialog herinde.

Nogle af de opslag der har været, insinuerede alle mulige dårlige hensigter, og så selvfølgelig det firma, der prøvede at komme ind fra sidelinien.

Dette gjorde at jeg lige måtte trække vejret, og overveje hvad jeg skulle gøre.

Jeg er helt sikker på mit produkt i kvalitet og garanti, samt min fag opdelte montering og min pris, og ikke aller mindst mit service niveau.

Jeg vil ikke lade nogle enkelte dårlige frugter, gøre at jeg fælder hele træet. Ligeledes er jeg også af den overbevisning, at de der er intelligente nok, godt kan gennemskue hvad der har været skrevet.

Jeg ser frem til rigtig mange gode dialoger herinde, og håber jeg kan gøre mit til, at i bliver klogere på området omkring solcelleanlæg og Powerwalls, vil i hvert fald gøre mit bedste.

I forhold til prisen, så er der nu ordre på 14 anlæg, hvorfor prisen på begge størrelse anlæg skal fratrækkes 2000 kr i rabat. Kan være et par stykker falder fra undervejs, men over en kam trækker vi nu de 2000 kr fra, på alle anlæg der ordres inden udgangen af dec. 2015.

Hvis i sammenligner med andre anlæg (hvilket jeg da selv ville gøre) så vær opmærksom på:

1. Er det samme inverter fra Fronius/Tesla.

2. Er solcellerne af samme ydelse i Watt, og er de med sorte rammer etc.

3. Har solcellerne ydeevne garanti, og er hvert enkelt panel testet.

4. Er Skinner og beslag sorte som hos os.

5. Er levering, fragt og montering med i prisen som hos os.

6. Bliver tag-arbejdet lavet af Tømrermester med 25 års Byg garanti ordning under Dansk byggeri.

7. Bliver anlægget tilsluttet af aut. elektrikermester selv.

Mvh

Thomas Ahola Pedersen

Thomasap
Thomasap Oct 22 '15
Citat fra casperst

Dejligt med nogle nye solcelle initiativer, vi skal jo gerne bevæge os fra de 2% vi har i dag til ca. 20%.

Jeg har selv solceller, og medmindre man kører meget lidt er det kun et supplement.

Thomasap: Jeg har 300stk. nye 110W solceller stående du kan overtage meget billigt, jeg har dem tilovers da loven blev lavet om efter jeg havde købt dem.

Hej Casper.
Prøv at send mig lidt info på panelerne på billigtsolcellanlaeg@outlook.dk
Mvh Thomas
Thomasap
Thomasap Oct 22 '15
Citat fra casperst

Hej Casper.
Prøv at send mig lidt info på panelerne på billigtsolcellanlaeg@outlook.dk
Mvh Thomas
casperst
casperst Oct 22 '15
Solcelle CIGS 105Watt 1611x665x8 Flere informationer: • Designed for large scale, low cost installations • Durable glass/glass construction ensures long lifetime in harsh environments • Corner junction box design minimizes wiring and BOS costs • Bypass diodes reduce losses due to shading • UL 1703, IEC 61646 and IEC 61730 Certifications Vægt: 18kg Max power: 19,3Volt og 5,46Ampare Static load: 5400N/m² Jeg har solgt mange på dba og har omkring 250-300stk tilbage. Jeg har solgt dem til 490kr/stk. Men hvis du tager mange, finder vi en fornuftig pris. Mvh Casper
DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

490 pr styk ved udgangspunkt. det må give 200/styk for restlageret. Der kunne jeg godt være interesseret.

DeaconWP
DeaconWP Oct 22 '15

Men hvad betyder det egentlig fro mig, at de er fra senest 2013? er kvaliteten så lige så god, som hvis man købte nogen på flere watt i ydelse, og produceret med moderne produktions metoder?

Sider: « 1 2 3 4 »