Loading...
dk

Bilvask? | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Oct 19 '15

Hej folkens.
Vi har næsten lige fået vores Tesla, men glemte at spørge indtil bilvask af bilen.

Er der noget man skal være påpasselig med hvis den skal vaskes, eller kan man bare køre den i en almindelig bilvask?
Hvad har folk af erfaringer?

Mvh Rasmus.

LennartG
LennartG Oct 19 '15
Hej Rasmus.<br />
Det virker umiddelbart som om, at alle Teslaejere bruger håndvask - uanset om bilen har fået ekstra Coat lag.<br />
Det ville være super at finde vaskehaller, der ridser minimalt.<br />
Selv håndvasken jeg bilen, da jeg har læst at lakken er ret følsom, selvom det er metallak.
Mvh Lennart
Forummets indlæg er redigeret af LennartG Oct 19 '15
3450rbt
3450rbt Oct 19 '15
Rasmus: Pas på du ikke ender som nogle af os andre tosser med lammeulds-vaskehandske og skumlanse :-)

Jeg har altid kørt mine biler i vaskehal, men jeg nænner det ikke med Teslaen. Du kan finde tidligere tråde med vasketips og udstyr her på forummet. Så vidt jeg husker var der ovenikøbet en der tilbød at holde gratis vaske-undervisning.
runeh
runeh Oct 19 '15

Jeg har uden tvivl tænkt mig at køre maskinen i vaskehal, lige som de andre biler jeg har haft. 

Godt nok skriver alle, at det ridser lakken. Men ja, sådan ser min Ford Mondeos lak nu også ud - masser af små vaskeridser. Og jeg er ret ligeglad, må jeg sige. Gider godt nok ikke stå at fryse om vinteren for at undgå et par vaskeridser. 

Måske jeg skifter mening og bliver klogere når jeg får bilen.. Men godt nok er det en lækker bil, men det er nu for mig stadig kun en bil - og jeg ved udmærket godt, at første gang jeg parkerer ude ved den lokale bilka, er der en eller anden møgunge eller hans/hendes lige så møgirriterende mor, der banker en bildør op i min fine nye Tesla, og den første Bilka-bule er opstået.. 

Livet er sq for kort til at bekymre sig om en vaskeridse i en bil - selv om det måske koster et par tusinde på brugtprisen om 5-8 år. 

Michael84
Michael84 Oct 19 '15
Vi er alle forskellige... Jeg hører til blandt dem med lammeuldshandsken og for mig er det en fornøjelse at vaske bil... Udover vaskeridser slipper man os for halvvasket bil med tørrede pletter af beskidt vand... Vaskehallen der kan ordne bilens overflader i døråbningerne er ihvertfald ikke nået til Jylland... ;-)
MadsPihl
MadsPihl Oct 19 '15
Min ryger i vaskehal - men indtil videre kun typen, hvor børsterne er af skum og ikke de gammeldags nylonbørster.

Den har vel fået 5-6 ture over de sidste 5 måneder, og jeg kan ikke se vaskeridser i lakken. Bilen er midnight Grey metallic.

10 minutter til vask af fælge og døråbninger før vaskehallen, og 5 minutter efter til at tørre chrom, spejle og døråbninger med en bomuldsklud. Så står bilen som ny.
Genild
Genild Oct 19 '15
Kontaktannonce:

Haves: Mere end smånusset Tesla.

Søges: Kærlig vandhund med lammeuldsluffer og spand med tempereret blødt vand.
DerHansi
DerHansi Oct 20 '15

Jeg har også givet op, har simpelt hen ikke tid, til gengæld har jeg ledt med lys og lygte efter en vaskehal der er tilstrækkelig bred. Det er lykkedes nu - der er også skumbørster og jeg kan heller ikke se nogle ridser endnu, men der bliver nok lidt til ham den nye polisher - på sjællandssiden - her til foråret.

tvete
tvete Oct 20 '15
Hejsa
Tak for mange gode indlæg.
Jeg får leveret min 90D om 14 dage(jubii).
Er kommet i tanke om hvordan man evt. skal rustbeskytte en Tesla, eller er det overhovedet nødvendig. Selv om der er 100% aluminiumskarosseri, så er der vel dele i undervognen der kan ruste?
Er der nogen der har en mening om det?
Takker for eventuelle svar.
2LEGS
2LEGS Nov 12 '15

Er der nogen der så har kørt bilen i en vaskehal. Jeg orker hellere ikke at finde tiden til at nusse "baby". Erfaringer??? Var inde på Shell s hjemmeside hvor de skriver dette:

 

Shell Perfect Wash er et specielt udviklet bilvaskekoncept tilpasset de fire årstider. Perfect Wash sikrer dig en ren og tør bil – uanset årstid. Bilen udsættes for mange forskellige typer skidt og snavs henover året. Shell’s moderne bilvaske-maskiner er designet til at håndtere dette.

Både vaskeprogrammer og rengøringsmidler tilpasses meget nøje årstiderne, de beskytter lakken og fjerner skadelig snavs fra bremser og undervogn. I tillæg til den renere bil, kan du også fornemme at rengøringsmidlerne har forskellige dufte og farve for hver årstid.

Bedre end håndvask

Den teknologiske udvikling gør at et moderne bilvaskeanlæg, er langt mere miljøvenlig, skånsom og effektiv end den traditionelle manuelle hjemme håndvask med spand og børste.

Det automatiske bilvaskeanlæg er programmeret til at sikre den rette balance i forhold til rengøringsmidler og virketid, således at det optimale resultat opnås. 

Endvidere er der i alle programmer højtryksspuling før børsterne bearbejder bilen, hvilket gør vasken langt mere skånsom, idet groft snavs fjernes. Dermed undgår man den ”sandpapirseffekt” der er typisk for hjemmevaskeren.

Skånsom vask

Shell kører hovedsageligt med den ny udviklede type ekstra skånsomme børster kaldet SofTecs. Disse består af et materiale der kan sammenlignes lidt med et blødt vaskeskind.

Maskinen ved præcist hvordan din bil ser ud, og tilpasser sig dens særlige former med skånsomme bevægelser og et reduceret børstetryk.

 

Og ja der kommer jo ridser ....men er der ok hos Shell??

Kh Torben

 

Forummets indlæg er redigeret af 2LEGS Nov 12 '15
Bianco
Bianco Nov 12 '15

Shells fine vask er en helt almindelig børstevask med lidt ekstra kemi til opløsning af årstidens fluer... 

Tror nok at det eneste der gør en forskel er hvor gamle børsterne er. Og at det naturligvis skal være af svamp/lamel typen, ikke gadefejningstypen.

MRT
MRT Nov 12 '15

Ved afhentning af min bil igår sagde Tesla håndvask eller børstefri vaskehal. Hun var norsk og gav udtryk for at I Norge var det muligt at "slå børsterne fra" i vaskehallen. Har ikke lagt mærke til om det er det nogen steder i DK...

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 12 '15

I USA kunne shells tekst sagsøges. Det er direkte forkert. Korrekt håndvask er det bedste, ved at bemærke korrekt håndvask. Det tager ingen tid. Koster dog en smule i udstyr.  Vaskehal koster intet i udstyr,  men man betaler med ridser i lakken. 

Lolemo
Lolemo Nov 12 '15

Hvis vi nu holder os til så at spørge, "dem"  som kører deres bil i vaskehal, hvor kører I dem så hen, hvilke er brede nok og hvilke er mest skånsom, hvis det så er den samme vaskehal altså bred nok og den mest skånsom, hvilke bud er der så derude på det. 

Altså jer der kører i bilvask.

Jeg får min slut december, men jeg har aldrig været god til den manuelle del, den skal opti coates og derefter skal det evt. være den vaskehal vi kan finde der forhåbentlig har de nævnte ting. 

ODE90D
ODE90D Dec 17 '17
Det er blevet en kold fornøjelse at håndvaske bilen, og efter 2 års ejerskab og udelukkende håndvask, må jeg kapitulere og køre bilen i vaskehal. Jeg bor i Odense, og har set Wash World kører med en super billig abonnementsbaseret ordning, men er det de rigtige børster? Hvis ikke dem, hvem har så de bløde skumbørster, som jeg kan forstå er de bedste?
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 17 '17
DeaconWP
DeaconWP Dec 17 '17

Washworld skulle have de der bløde skum børster.

Så det er et super tilbud.

Jeg påtænker at tage et af deres helt billige programmer, da min Ditec behandling ikke skal have/må få Voks.

KimT
KimT Dec 17 '17

@Deacon du sender da bare konen forbi EasySteam i Randers på vejen hjem fra arbejde. De håndvasker bilen for  for 150,- - 220,- så tager de den også indvendig. Han vakser vist en del Tesla'er

Hvad kan det være at hun har fået lov til at tage søndagsbilen på arbejde ?

DeaconWP
DeaconWP Dec 19 '17

Det er fordi hun er så dejlig en hustru, og meget glad for at køre i en dejlig bil.

Det er jo også hende, der er med til at betale for den. :-)

larwar
larwar Dec 30 '17
Citat fra Lolemo

Hvis vi nu holder os til så at spørge, "dem"  som kører deres bil i vaskehal, hvor kører I dem så hen, hvilke er brede nok og hvilke er mest skånsom, hvis det så er den samme vaskehal altså bred nok og den mest skånsom, hvilke bud er der så derude på det. 

Altså jer der kører i bilvask.

Jeg får min slut december, men jeg har aldrig været god til den manuelle del, den skal opti coates og derefter skal det evt. være den vaskehal vi kan finde der forhåbentlig har de nævnte ting. 

hej Lolemo, min model S fra juni 15 med ca. 130.000 km på tælleren har aldrig mødt andet end OK-vasken med skumbørster til 49 kr. mandag til onsdag. Lakken er ubehandlet, bilen ser lige ren og fin ud hver gang, men er selvfølgelig rigeligt forsynet med de obligatoriske mikroridser, som enhver automatvask efterlader.
Sider: 1 2 »