Loading...
dk

Opti Coat | Tesla Forum

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 25 '15

Ken _ det er noteret ;-) 

Klaus_
Klaus_ Mar 25 '15

Hvor lang tid skal man booke i forvejen? Jeg kan forstå du/I har travlt derover på Fyn :)

Indtil videre står min S'er til leveringen "slutningen af maj", så det kan jo godt risikere at blive starten af juni også.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 25 '15

Hej Klaus. Book så snart du kender leveringsdato . Har ca halvanden månededes ventetid. Men folk bytter tider osv så der er altid huller kalenderen.

SQLCPH
SQLCPH Mar 26 '15
Detailing: ja tak til hele pakken. Hvis der åbner sig en tid d 7-9 april så sig til :-) ellers d 20.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 26 '15

Noteret søren

lysmanden
lysmanden Mar 27 '15
Hvad er bedst. At få lavet den lige når man henter bilen eller efter et stykke tid?
lysmanden
lysmanden Mar 27 '15
Jeg får min tirsdaf d 31 marts og syntes det kunne være fedt at få lavet hvis det altså tjener et formål på en helt ny lak?
KS
KS Mar 28 '15

@Lysmanden: Bare vent til du ser din lak! - Medbring gerne en meget skarp lygte og gennemgå lakken for fejl, så skal du se. Du bør brokke dig til Tesla hvor der er ridser eller swirls i lakken, hvilket der utvivlsomt er. Foreslå dem at du sender den til Morten for klargøring eller at de refunderer dig hvad der svarer til den pris som deres maler tager for at polere bilen op. Hvorom alt er - det er et utilfredsstillende arbejde for en bil i den prisklasse. Ville du modtage en Aston Martin der var ridset i lakken?

Problemet er i bund og grund ikke at de i KBH forsøger at lave et dårligt stykke arbejde. De har simpelthen ikke tiden til at gøre det ordentligt, fordi de i USA planlægger med hoved op i et mørkt hul. Det duer ikke at alle biler til levering kommer samtidigt - for så kan leveranceapparatet ikke følge med. De burde lave leveringer løbende -  og ikke kun de 2 sidste uger i et kvartal!.

Junior
Junior Mar 28 '15

Har du/I andre fået noget refunderet i kr. og øre eller fået Tesla til at betale en polering hos Morten?

lysmanden
lysmanden Mar 28 '15
Ken. Tak forbindingen. Øv syntes ikke jeg glæder mig så meget til d dag på tirsdag. Man kan vel ikke engang reklamere efter den er kørt ud af salgs lokalet. Desværre er det grå vejr med regn på tirsdag så det hjælper ikke med dagslys.

Hvad er swirls?

Jeg har hørt at de knaphed tid til levering for alle biler skalndu i 1 kvartal. Selvom de har fået pengene er bilen først registreret " udleveret" når jeg henter den

Er der andre der har erfaringer med det som KenS skriver omkring forslag til at sende bilen til Morten. Kunne forestille mig st de bil gøre et forsøg på at rette fejlen selv først
KS
KS Mar 28 '15

@Lysmanden: Morten har lavet mere end 80 TMS'ere, så han ved hvad han gør. Du kan sagtens selv polere bilen op, det kræver bare lidt tålmodighed, og ikke mindst det rette håndelag og en god polermaskine. Det tager adskillige timers arbejde, men det er hyggeligt at nusse med sin bil, så det er bestemt en mulighed.

Mht levering, så jo, det kræves at de får "sign-off" på bilen, førend den i henhold til amerikansk lovgivning kan betragtes som indtægtsførende.

Swirls er de bitte små ridser, enten efter en vask, eller efter en polermaskine, som ikke er fjernet rigtigt. Ses på tør bil, og en masse lys. Derfor medbring lygte og hvis den leveres udendørs, et godt microfiber håndklæde til aftørring. Check specielt "hofterne" på bilen, bagsmækken ved spoiler og fronthjelmen.

lysmanden
lysmanden Mar 28 '15
Super. Har ingen intentioner om at gå i krig med det selv. Der må jeg betale mig for det , men er det virkelig nødvendig på en helt ny bil?

Ok. Så får de sku ikke min underskrift hvis der er det mindste. Så vil jeg hellere undævrre og vente med afhentningen til de har fikset det.

Tak for fif. Jeg skriver lige direkte til poler manden :)
Kaptainen
Kaptainen Mar 28 '15

Morten,

Kan jeg få et dato forslag fra dig på hele pakken. Fik min bil i torsdags. Nu må jeg jo hellere passe godt på mit nye "yndlingsværktøj".

MVH Christian

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 28 '15

Hej Christian - tillykke med bilen. Hvad med den 14 maj? Skriv helst på min mail eller en besked så vi ikke forpester forum med reklame og bestillinger :)

mobil: 2538 5660

Mail: Info@detailing-bilplejecenter.dk

SQLCPH
SQLCPH Apr 20 '15

Hej tesla-venner

Så er min TMS afleveret hos Morten i Odense. Sikke en varm velkomst og ro der er omkring den mand. Det er som at aflevere sin baby til den mest varme og kærlige hyggeonkel der nu i 24 timer (eller ca) går og pusler om bilen.

Den får hele turen. Af med modelbetegnelse og batteri str (kommer alligevel til at ændre sig om nogle år).

Rens i bund, affedtning, claybar og polering af ridser (forhåbentligt). Til sidst den store opticoat pro med efterfølgende gloss-lag. Jeg glæder mig til at se resultatet :-)

/Søren

Her et før-billede af en semi-ren bil stadig med modelbetegnelse.

Torben_E
Torben_E Apr 20 '15
Citat fra SQLCPH

Hej tesla-venner

Så er min TMS afleveret hos Morten i Odense. Sikke en varm velkomst og ro der er omkring den mand. Det er som at aflevere sin baby til den mest varme og kærlige hyggeonkel der nu i 24 timer (eller ca) går og pusler om bilen.

Den får hele turen. Af med modelbetegnelse og batteri str (kommer alligevel til at ændre sig om nogle år).

Rens i bund, affedtning, claybar og polering af ridser (forhåbentligt). Til sidst den store opticoat pro med efterfølgende gloss-lag. Jeg glæder mig til at se resultatet :-)

/Søren

Held og lykke Søren. Glæder mig til at se resultatet. Min skal have samme behandling når den kommer....

Torben_E 

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 20 '15
SQLCPH
SQLCPH Apr 23 '15

Så fik jeg tid til at lægge nogle billeder op af Opticoat pro med gloss. Glæd dig til det bliver din tur Torben :-)

Morten er virkelig dygtig, omhyggelig og passioneret med hans arbejde. Det er ren wellness for bilen at komme til detailing ;-) Morten fik faktisk fjernet alle de ridser der var på den som enten havde været der fra start eller kommet til senere. Af de mange TMS han har set var min i den bedre stand selv sammenlignet med helt nye direkte fra Kirstinehøj.

Man kan sige at bilen burde (efter min mening) have set sådan ud ved modtagelse hos tesla...

Han opdagede desværre også en bule på bagklappen (uden ridse) og på et mærkeligt sted som jeg ikke kan se hvordan kan opstå... det kan derfor ikke udelukkes at bilen var "født" med den - så kik godt efter når de nye skal hentes.

Lakken føles nu heeeelt glat og Morten og jeg fik en god snak om hvordan jeg kan holde det ved lige. Fik også købt lidt produkter af ham. Der kommer snart en webshop op siger han og det skal - ligesom bilerne - være helt perfekt.

Og så har den selvfølgelig her nogle dage efter fået ridser igen af de små af slagsen - helt uundgåeligt... Ingen problem siger Morten - dem fixer vi næste gang du kommer forbi :-)

EDIT: Skal da love for at billederne driller mig... Vend skærmen om eller stå på hovedet ;-)

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Apr 23 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 23 '15

Det ser fantastisk ud Søren. Overvejer også gloss coat. Hvad tager Morten egentligt ekstra for denne behandling ved du det?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 23 '15
SQLCPH
SQLCPH Apr 23 '15

@Kristian: Prisen endte på totalt ca. 6200 inkl moms med opticoat pro og gloss OG POLERING AF RIDSER. Mener at merprisen på gloss var 1500 kr inkl moms dvs uden gloss ca. 4700 kr

/Søren

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Apr 23 '15
SQLCPH
SQLCPH Apr 30 '15

I dag med regnvej og se hvordan dråberne samler sig. Med lidt vind blæser de af... Smukt syn ik?

Opticoat PRO med gloss

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »