Loading...
dk

Parkering i det centrale København | Tesla Forum

Mwn
Mwn Nov 16 '15

Hej alle.

Jeg står lige med en udfordring at Teslaen skal en tur til København her i weekenden. Vi skal forbi Tivoli. Indtil nu har vi altid parkeret i kælderen under DGI byen, men jeg frygter at Teslaen er for stor til at komme rundt derinde.

Så jeg ville høre hvor man kan stille sin baby i Kbh, inden for gå afstand af Tivoli? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Michael72
Michael72 Nov 16 '15

Det er ikke noget problem, jeg bor på Vesterbro og der er fin plads, både parkerings- og køreplads.

Mwn
Mwn Nov 16 '15

Snakker vi om Vesterbro eller under DGI byen nu ? :)

Michael72
Michael72 Nov 16 '15

@Mwn Jeg svarede på :

"Så jeg ville høre hvor man kan stille sin baby i Kbh, inden for gå afstand af Tivoli? Kan det overhovedet lade sig gøre?"

..og det mener jeg godt man kan

Mwn
Mwn Nov 16 '15

Ok, tak. Jeg må jo se hvad vi finder når vi kommer derover. Men den bil er altså et stort skrummel

MS
MS Nov 16 '15
Der er fin parkering i parkeringshuset (kælder) i Nyropsgade ved Bremen. Ikke billigt - men kælderen er nyrenoveret og der er fin plads. Derfra til Tivoli er der under 10 minuttets gang. Måske endda lidt kortere end fra DGI byen.
Morten
move
move Nov 16 '15

Parkering under Industriens Hus (Rådhuspladsen) har dels videoovervågning, dels pladser forbeholdt el-biler med ladere.

http://parkingspot.dk/parkeringshus/q-park-industriens-hus/

PeterE
PeterE Nov 16 '15

Hvis du alligevel skal vise familien byen, og hvis det er nogenlunde vejr, så parker under Israels Plads, og besøg Torvehallerne og lign, se den 'nye' Nørreport Station, gå op ad Fiolstræde (drik morgenkaffen på Fiol!), videre igennem Yorks Passage, op af Strøget, henover Rådhuspladsen og i Tivoli. I regnvejr eller lign, parker under Industriens Hus som move skriver, klart det tætteste og de gode p-huse i Kbh koster alle en formue.

Mwn
Mwn Nov 16 '15

@move: Tak, det ser lovende ud. Alle kender heldigvis byen så vi slipper for store rundture.

Mwn
Mwn Nov 16 '15

Det vigtigste er også at der er plads til Teslaen og at den står sikkert. Så skide være med prisen den ene dag om året jeg er i København ;)

andersh
andersh Nov 16 '15

Q-Park Nyropsgade/Vesterport er ikke specielt Tesla-venligt. Jeg var der selv igår, og indgangene er meget smalle, og kunne kun passeres på trods at sensorerne sagde stop.

Så er Q-Park Nørreport og DI en del bedre og mere moderne.

Mwn
Mwn Nov 16 '15

Der er ikke nogen der tilfældigvis har parkeret i kælderen under DGI byen og ved om der er plads?

PEB
PEB Nov 16 '15

Jeg har tidligere parkeret der med en VW Caravelle. Den er vel lige så stor. Det var ikke noget problem.

Trauelsen
Trauelsen Nov 16 '15
Har holdt under DGI flere gange. Ingen problemer. God plads.
Michael
Michael Nov 16 '15
Byens bedste tip:
Der er ofte god plads på pladsen foran øsknehallen, der ligger ud til halmtorvet lige bag Hovedbanegården. Området ligger lidt afskærmet, så der burde ikke komme så mange "nøgle-ridserne" forbi. Og det bedste af det hele, dette er det eneste sted i KBH centrum du kan stille bilen uden at skulle betale P-afgift.

Eneste ulempe er at pladsen er lukket for offentlig parkering, når Øsknehallen har arrangementer.
FedthaS
FedthaS Nov 17 '15
Nej nej nej... Parker aldrig ved øksnehallen... Det er den sikreste måde at få smadret sin bil på.. Jeg har parkeret der enkelte gange i løbet af de sidste 15 år og har 3 gange fået smadret bilen af narkomaner der lige skulle stjæle min mobil oplader og 70 kroner der lå i midter konsolen, den ene gang lavede de skader for 47.000 på min cabriolet ved at smide en brosten igennem vinduet og skade både dør og lædersæder for så at bræke anlæget ud af bilen... Så sent som sidste weekend fik min kollega smadret sit vindue i bilen og stjålet sin sportstaske med skiftetøj... Det er et alt for mørkt sted med alt for lidt trafik og alt for meget mulighed for narkomaner osv at spejde biler de syntes der kan indeholde værdier og så har de ro og fred til at bryde ind...
Mwn
Mwn Nov 17 '15

@Traulsen: Tak, det var rart at få at vide. Vi har holdt derinde hver gang de sidste mange år og er godt tilfredse. Så det gør vi igen.

Jeg ville nu heller ikke turde stille min baby ved øksnehallen. Faktisk er jeg ikke voldsomt begejstret for overhovedet at have den med til København ;)