Loading...
dk

Teslas priser på 21" vinter og sommer hjul | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 17 '15

Jeg spurgte før sommer hos Tesla i Århus hvad de skulle have for et sæt 21" turbine med sommerdæk monteret, her var svaret at, det kostede en  35-40.000 kroner uden montering. Så er det jo helt godnat at købe dem sammen med bilen også, betale det samme men miste sine 19" fælge...

/Martin

Super70
Super70 Nov 17 '15
Hookmaker : linker du til siden med de billige 21" vinterdæk til under 10k
Minger
Minger Nov 17 '15
Jeg har osse været tvunget til at købe på 21" pris 39000kr og snakkede med dem i lørdags om at jeg syntes det er forkert man ikke får de 19" med i købet men deres svar var de godt er klar over problemet men der er ikke noget at gøre da de er topstyret og det kom fra toppen af føler lidt det er en tvungen merpris øv
Så jeg skal ud og finde nogle vinterhjul og tror jeg køber ved keratech
RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

Vredestein Wintrac 245/35R21 til €280/stk på flere tyske reifen leverandørsider. Det er 8500kr leveret.

Er i tvivl om hvor man kan finde 21" vinterdæk fra de 3 store, da de til min viden ikke produceres i den størrelse af andre end Vrede og Pirelli.

Torben_E
Torben_E Nov 17 '15

Hej RobertJ

 

Er selv ved at bestille 245/35R21 Vredestein Wintract Extreme S. De står til 1.965.

Så med mindre det er 3PMSF udgaven til 2.717 så fås de billigere hos daeklader.dk...

 

 

Torben_E

lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Super 70. Troede det var fælg og dæk samlet. :)
Har ingen anelse om prisen på det pågældende dæk.
Summasumarun er at det stadig er dårlig stil over for Tesla købere at de beholder 19"
lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Martin kiefee: gad vide hvorfor de ikke har kunne give dig et klart svar på prisen da du ringede ? Den står jo inde på deres hjemme side. Nogle gange så virker Tesla sku som meget uprofessionel virksomhed
RobertJ
RobertJ Nov 17 '15

@Minger, pas på med keratech.

De lister alle fælge der passer på 5x120 som værende et match til Tesla. Men mange af de billige overholder ikke tilladt akseltryk til din Bil. Spørg derfor når du bestiller hvor mange kilogram den specifikke fælg kan bære. Min anbefaling: Køb ikke noget under 720kg Load Rating.

JL
JL Nov 17 '15
Jeg har altså svært ved at se det er fusk - det er ikke anderledes end hvis man køber enhver anden bil, f.eks. en Audi og bestiller fælge fra deres katalog monteret fra fabrikken. Så kommer man til at betale registreringsafgift af merprisen for de andre/større fælge og det gør den måde noget dyrere. Hos Audi får man altså heller ikke standard fælgene med hvis man bestiller andre fælge fra fabrikken. De gange jeg købt ny bil har jeg fået sat vinterdæk på standardfælgene og så købt sommerfælge 'ved siden af'
lysmanden
lysmanden Nov 17 '15
Robert. Load indeks er naturligvis interessant til sådan en tung dame, men man får jo hvad man betaler for. Køber du en billig risikere du også at vride den skæv pga det kraftige moment
Jabba
Jabba Nov 17 '15
Citat fra JL Jeg har altså svært ved at se det er fusk - det er ikke anderledes end hvis man køber enhver anden bil, f.eks. en Audi og bestiller fælge fra deres katalog monteret fra fabrikken. Så kommer man til at betale registreringsafgift af merprisen for de andre/større fælge og det gør den måde noget dyrere. Hos Audi får man altså heller ikke standard fælgene med hvis man bestiller andre fælge fra fabrikken. De gange jeg købt ny bil har jeg fået sat vinterdæk på standardfælgene og så købt sommerfælge 'ved siden af'

 

Der er bare den kæmpe forskel at der ikke er nogen registreringsafgift på en Tesla (endnu), hvorfor eksemplet ikke dur i denne sammenhæng.

P85DK
P85DK Nov 17 '15

@Lysmanden, har ikke talt med Tesla om det endnu.

Jeg synes nu heller ikke det er snyd. Du får oplyst merudgiften og når du vælger andre fælge ab fabrik, så får du ikke standard fælgene med hos nogle mærker.

Tesla snyder kun med hk og accelerationstid, men det gør de så også eftertrykkeligt

Jabba
Jabba Nov 17 '15
Citat fra P85DK Quote

 

Det er snyd på den måde at sælgeren ikke oplyste mig om dette da jeg skulle til at købe bilen. Hvis han havde fortalt mig at jeg bare kunne vælge en bil med standard hjul uden meromkostning og så tilkøbe de 21" hjul for 41.000 kr. så havde jeg da selvfølgelig gjort det. Selvfølgelig vil jeg da gerne give 2.000 kr. ekstra og så få et sæt 19" hjul med i købet. 

 

Logikken er soleklar for mig. 

 

Vi er enige om at det er normal praksis at man ikke får standardfælgene med hvis man vælger andre fælge ab fabrik. Der er bare den store forskel at prissætningen mellem ab fabrik 21" og tilkøb af fælgene efterfølgende er fuldstændig absurd!

P85DK
P85DK Nov 18 '15

@Jabba - ja, det havde været det rigtige af Tesla at oplyse om muligheden at købe 21" for 41.000 separat - helt enig. Jeg kan se at merprisen da jeg bestilte var 33.000 for 21" fælge, og den gang blev man vist quoted 50.000 for 21" sommerfælge købt separat. Og da jeg vidste at jeg ikke skulle bruge 19" til noget, så var det aldrig noget jeg tænkte over.

Hookmaker
Hookmaker Nov 18 '15

@Super70, har du fået det svar du søger i Torben_E's indlæg? Prøv også Yokohama, det er et rigitg godt vinterdæk. 

@Jabba, ahh, snyd kan det vel ikke kaldes, der er en hel del Tesla købere i DK der har gennemskuet den og købt med 19" (til brug til vinter) og derefter tilkøbt 21" ved siden af - da det er den bedste handel.

 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 18 '15
PeterE
PeterE Nov 18 '15
Der er intet snyd i det, og der er i særdeleshed intet 'Tesla snyd' i det, nu må I holde op. De fleste af os har købt bil flere gange og det her er standarden. Hvis man tilvælger noget, fx mere luksus hjul så får man ikke begge sæt med. Nuvel, det er ikke unormalt at få standardhjulene med og bruge dem som vinterhjul, men det er jo noget man aftaler.
Jabba
Jabba Nov 18 '15

Hookmaker: At der er flere der har gennemskuet det gør det ikke bedre. Tesla bør være gennemsigtige med dette. 

 

PeterE: Du kan kan selv holde op. Det er ikke standarden når prissætningen er som den Tesla påfører. Andre bilmærker gør muligvis det samme, men jeg har ikke oplevet en eneste bilsælger som ikke oplyser hvad der bedst kan svare sig ift. at købe eftermarkedshjul. Desuden så skyldes dette typisk at der er registreringsafgift på normale biler, hvilket ikke er tilfældet med Tesla.

 

Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt man får ekstra hjul med. Det drejer sig om at der er en markant fordel i at bestille hjulene efterfølgende og at dette ikke bliver oplyst. Prissætningen er helt skæv.

The_Stig
The_Stig Nov 18 '15

@Jabba

Fuldstændig enig, det er amoralsk og kundebedragerisk, TESLA´s salgsteam, serviceteam og delivery processes trænger I alvorlig grad til uddannelse og -udvikling.

De tænker kun I "siloer" der er nok en anden afdeling der kommer til at stå for skud, når jeg har overdraget processen.

Det er så Amerikans som noget kan være (det er jo nok naturligt) men Coorporate Govenance og kundeempati er langt henne at hente.

Ledelse, ledelse & ledelse................

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Nov 18 '15
JL
JL Nov 18 '15

@Hookmaker: Det er ikke lykkes mig at finde andre vinterdæk i 245/35-21 end Vredestein (Wintrac Extreme) og Pirelli (Sottozero). Vredestein er rated til E i Wet Grip, mens Pirelli er rated til B. Da jeg tænkte det er en ret vigtig egenskab for vinterdæk, så valgte jeg Pirelli :-)

Hookmaker
Hookmaker Nov 18 '15

@JL, ja jeg må til stokken, det ser godt nok ud som om Europa er udsultet for andet end de 2 mærker (i 21"), - må nok sige at hvis ikke jeg skulle på autobahnen i DE, så købte jeg helt sikkert Vredestein dækkene til under 2K per sut. Men det er jo så min holdning .

Sider: « 1 2 3 »