Loading...
dk

Vinterdæk ASAP - skal det være med eller uden Run Flat og 235 eller 245 ? | Tesla Forum

Clubman
Clubman Nov 24 '15

Brug i øvrigt http://www.daek-sammenligning.dk/ til at finde de billigste dæk:-)

ErikBH
ErikBH Nov 24 '15

jeg har bestilt Nokian WR A3 235/45-R19. Jeg skal give 5735kr monteret hos BP Mobile Dækservice i Vinding ved Vejle. Ved at købe direkte ved montøren og ikke selv bestille forventer jeg at det er nemmere ved eventuelle reklamationer.

Årsagen til at jeg valgte 235'eren er at den har en bedre dæklabel - A i støj (69db), B i vådt føre og C i rullemodstand. Det er bedre end alle 245 dækkene. Samtidig stod dækket også i en god pris.

Jeg købte ekstra fælge i Norge - der er det nemt at få fælge.

 

vh, Erik

Jabba
Jabba Nov 24 '15
Citat fra ErikBH

jeg har bestilt Nokian WR A3 235/45-R19. Jeg skal give 5735kr monteret hos BP Mobile Dækservice i Vinding ved Vejle. Ved at købe direkte ved montøren og ikke selv bestille forventer jeg at det er nemmere ved eventuelle reklamationer.

Årsagen til at jeg valgte 235'eren er at den har en bedre dæklabel - A i støj (69db), B i vådt føre og C i rullemodstand. Det er bedre end alle 245 dækkene. Samtidig stod dækket også i en god pris.

Jeg købte ekstra fælge i Norge - der er det nemt at få fælge.

 

vh, Erik

 

Det kan godt være at 235/45-19 er angivet til lavere støjniveau og lavere pris, men grundet en lavere profil (45% af 235, istedet for 45% af 245) ville jeg ikke vælge dækket, grundet forventet lavere komfort. Derudover er der andre ulemper (man kan så selv vurderer hvor store de er) såsom mindre trædeflade og ændring i speedometervisning. Teslaen er en stor og tung bil og personligt foretrækker jeg at den har original størrelse poter, til at håndtere acceleration, greb og vægt. 

 

Det er ikke besparelsen værd at vælge 235/45, i min optik.

MusenDK
MusenDK Nov 26 '15

Hej

hvad med Hastigheden, en P85D er vel sat til 250 KM/t, og det macther da ikke de dæk.

 

Nokian WR A3 235/45-R19.  Er vel ok til 250Km /t, ik ?

 

Forummets indlæg er redigeret af MusenDK Nov 26 '15
RobertJ
RobertJ Nov 26 '15

Kan nu efter at have monteret de nye 235 Runflats, Dunlop Winter 3D melde at de er en smule blødere på hullede veje end Org. 21" Pilot sport2. Hvilket er ok.


Dæktryk for Sommerdækkene var 2.6 for 2.8 bag. Dunlopsne har fået 3bar. Er rigtig fint tilfreds med købet. En hurtig måling med App viste ca. 65dB ved 50km/t & 69dB ved 80km/t. Så rimeligt støjsvagt.

Kan anbefales.

MusenDK
MusenDK Nov 26 '15

Nokian WR A3 235/45-R19. ??? er det til en Model P85 D (250 Km/t) synes nemli kun de går til 240 km/t

Jeg er som i nok kan se det ikke verdensmester i dæk...

 

 

RobertJ
RobertJ Nov 26 '15

Det er tilladt at købe H, V, W og Y dæk til din bil. (max 210km/t & højere)
Ja sågar T og S mærkede.

Bare lad vær med at køre 245 på autobahn med vinterdækkene.
I Tyskland er det pligt at man sætter et tydeligt mærkat i førersiden der indikere speed index på dine vinterdæk. Ved dog ikke om det kun gælder for tysk indregistrede eller også turister.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 26 '15
MusenDK
MusenDK Nov 26 '15

HAHa

Tusind tak, og nej, kører da aldrig så stærkt anyway.

 

 

MusenDK
MusenDK Nov 26 '15

Har lige Købt

245/45 R19 102V Nokian WRA3 XL i Tykland, incl levering 5.600, DKR

ca 6000,.. inkl. forssendele med Deutche Post,

det må sige at være billigt.

Så håber jeg bare de ankommer...

Forummets indlæg er redigeret af MusenDK Nov 26 '15
Supercharged
Supercharged Nov 26 '15
@musendk har du et link til den tyske butik? Havde bestil samme dæk ved daekleader.dk tidligere idag. Men de havde ikke flere.
RobertJ
RobertJ Nov 26 '15

Check Reifen-anton.de

De har  Nokian WR A3 til €827 + forsendelse.

Supercharged
Supercharged Nov 26 '15
@Robertj fedt. Tak for det. Kender du butikken ?
Thor
Thor Nov 26 '15

Må indrømme jeg er i tvivl om 245 vs 235.. Jeg frygter det ekstra støj på 72dB er markant i forhold til 69dB på 235udgaven.

ErikBH
ErikBH Nov 26 '15

hej Thor,

det kan jeg godt forstå - det var afgørende for at at jeg valgte den i 235 - samtidig var den B i regn hvor 245'eren har C i regn. Ifølge dæklabelen er Nokian WR A3 i 235 den bedste. Jeg har tidligere været meget tilfreds med Nokian 18" som sommerhjul.

Jeg har netop i dag fået mine 235 Nokian'er monteret - med dæk, montering og balancering for 5735 her i Vejle lige ved E45. Hvis der er noget med at dækket bøvler kører jeg bare op og så fikser Bjarne det. Det tror jeg ikke man får en dækmand til hvis man selv køber dækene i Tyskland.

Dækkene blev bestilt mandag og monteret i dag. Jf. Bjarne er der masser af dæk i den størrelse.

 

vh, Erik

ErikBH
ErikBH Nov 26 '15

hej MusenDK,

nu har jeg kun en P85+, som kun går til 215, så her kan V dæk sagtens gå. Men med P85D skal du enten have et klistermærke med "max 240km/t" i dit display eller også skal du op og have W (270km/t) eller Y (300km/t) dæk.

Men jeg har hørt fra en synsmand at på vinterdæk er hastigheden ikke vigtig. Jeg har det dog ikke på skrift.

 

vh, Erik

Thor
Thor Nov 27 '15

@ErikBH

Jeg er nogenlunde kommet frem til det samme. :) Jeg har forhørt mig hos Autoskadestuen på Kirstinehøj, hvad de skal have for at sælge et mig et par + flytte dem over på de originale fælge, jeg får bilen med.

Jeg kan få dem på den tyske side Reifen-Anton, til 5.070kr excl. levering.

Og på den danske side til 5.816kr med levering. Jeg har aldrig haft behov for, at reklamere et dæk. Så jeg er ikke utryg ved at købe dem på en tysk side. Så jeg har også sendt dem en mail for, at høre hvad transporten til Danmark skal koste.

Sider: « 1 2