Loading...
dk

Opdatering | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Apr 8 '14
Ikke fordi jeg er utålmodig anlagt (det dur ikke for Teslaejere), men øh, hvor mange har fået den der interessante opdatering med musiktjenesten?
Skaarup
Skaarup Apr 9 '14
Mange tror jeg. Er du på wifi?

Jeg er netop fået en ny update igen (updatede til 5.9 for en uge siden), men idag er det åbenbart tid til en til.

TSLA
TSLA Apr 9 '14

Jeg har fået opdateret min i nat og er ikke på wifi.

Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Jeg har opdateret til V5.9 - men nu er der kommet en ny opdatering her til morgen - mon det er V6.0?

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Tror jeg næppe, ifølge det norske forum ser det ud til at være en mindre opdatering. Den dukkede også op på min bil da jeg tændte den i morges.

 

/Martin

TSLA
TSLA Apr 9 '14

Jeg har fået 5.9 med de features der tidligere er beskrevet her på forum. Men hvad der derfor har slået mig mest er at mit speedometer nu er opdateret til max 260 Km. er der andre der fået denne 'feature'?

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Apr 9 '14
Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

Yes, og den nye v5.9 her til morgen gav større font størresle under speedometret.

homer
homer Apr 9 '14
Venter stadig på 5.9....
Andre som ligeledes ikke har modtaget Update?
Raymond
Raymond Apr 9 '14

@Homer, jeg har heller ikke modtaget 5.9

TSLA
TSLA Apr 9 '14

@Hookmaker: Ja, den nye font er fin, men at sætte top hastighed til 260 er både urealistisk og lettere irriterende, da det område vi faktisk bruger 50 - 130 - måske op til 160-180 på toppen - faktisk bliver meget mere gnidret sammen i den lave ende af skalaen. Jeg håber de indser, at de enten skal lave en 2 delt dynamisk f.eks. 0 - 150 og når den når de 130 så 0 til 260. Eller at man selv kan vælge intervallet evt. kombineret med en hastigheds begrænsning. De har jo tidligere lovet en vallet mode hvor du kan sætte max speed og acceleration når den håbefulde søn skal ud og blære sig....

Larsen
Larsen Apr 9 '14
Har også fået 5.9 igen i eftermiddags. Jeg kan ikke se der er ændret noget som helst i forhold til den 5.9 jeg fik for en uges tid siden. Lige som TSLA er jeg også træt af ændringen på speedometret, da det nu er blevet noget sværere at aflæse i det interval vi normalt anvender.
Hookmaker
Hookmaker Apr 9 '14

@TSLA  - datter her! - ja det ville jeg super gerne have, så speederfoden ikke vokser frem for hurtigt..;-)

brianmassesson
brianmassesson Apr 9 '14
Jeg kan heller ikke se nogen ændringer på den 'nye' 5.9.
Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Må indrømme at jeg faktisk slet ikke lægger mærke til tallene rundet om speedometeret hvad angår km, jeg kigger næsten udelukkende på kWh og på tallet i midten der viser hvor hurtigt jeg kører. om der står det ene eller andet rundet om betyder ikke alverdens for mit vekommende.

 

/Martin

TSLA
TSLA Apr 9 '14

@Kiefer: Jo, generelt set, men når jeg kører med autopilot og skal ændre den når jeg kommer til ny hastighedzone så kikke jeg på hvor den hvide pil er og bevger den ned til den nye hastighed. Men det er blevet meget sværere nu.

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Ja hvad angår fartpiloten, her kunne jeg godt tænke mig at de havde taget funktionaliteten med fra Mercedes. Her klikker man en gang op eller ned og man ændrer med 1km/t, to klik op/ned og man gå op eller ned til nærmeste deleligt med 10km/t.

 

På Teslaen er det jo plus eller minus 5km/t uanset hastighed, den skal jeg lige vende mig til.  Der var det jo nemt på Mercedes'en når man kom til en ændret hastighedszone, så var det bare at klikke nogle gange op eller ned til nærmeste 50, 60 70 osv hvorved der ikke var det store behov for at se på speedometeret. Mercedes skriver også lige kort hvad man har sat den til i km/t. Det mangler jeg lidt på Teslaen.

 

/Martin

TSLA
TSLA Apr 9 '14

Men du kan godt regulere op og ned med 1 km, hvis du holder den lidt oppe eller nede. Men jeg er måske også belastet (gammel :-) af at hellere vil se et analogt speedometer end digital/cifre.

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Jeps, er godt klar over den med 1km/t op eller ned, det er mere 5km/t kontra op ned til nærmeste deleligt med 10km/t jeg kunne tænke mig.

 

At alt på en Tesla er digitalt havde jeg ligesom også forventet på en sådan bil, ikke noget med noget gammel analogt pjatteri ;)

 

/Martin

TSLA
TSLA Apr 9 '14

Så er det jo godt at Tesla har begge dele - blot er den ene blevet dårligere...

Kiefer
Kiefer Apr 9 '14

Det er egentligt lidt spøjst at de nu har sat visningen op til 260km/t. Der er vel ikke rigtig nogen af modellerne der er i nærheden af at kunne de hastigheder, uanset om det S, P eller P+?

 

/Martin

Sider: 1 2 3 »