Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jan 22 '16

Jamen dog, det lyder til at der her er en sag som både Joachim B. Olsen og Martin Lidegaard er enige om :-)

Men det hele står og falder jo med om Tesla rent faktisk kan levere bilerne inden den 30.6...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

Martin. Politikerne har haft en chance for at gøre noget ved det.

Og dte ville de jo ikke.

Sagen er sendt videre fra Folketinget og til embedsmændene/ skatte medarbejderne.

Så jeg tror det hjælper nada, at spørge de samme politikere igen.

Og jeg tror da på, at Tesla kan levere til registrering senest 1/7/16.

Kiefer
Kiefer Jan 22 '16

Deacon LA står jo uden for aftalen om el-bilerne. Så Joachim kan jo sagtens bruges til at lægge et pres på ministeren.

Men, jeg begynder at tvivle på Tesla kan nå at levere en eneste Model X til DK inden den 1.7. Hvis de skal kunne levere inden den 1.7 skal bilen med 8 ugers transport fra USA til DK (med samling osv. i Holland og transport til DK) begynde produktionen af bilen mellem den 1.4 og den 1.5. De har jo ladet alle 18.000 amerikanske reserveringer komme forrest i køen. Så hvis disse skal produceres først, vil de hvis vi tror på Utopia og de kan producere 1.000 stk om ugen først være nået til bunds i denne kø i slutningen af maj måned, jeg synes ikke det hænger sammen. 

Dog tror jeg jo selvfølgelig på Utopia er en forstad til Atlantis hvor vi vil opleve nirvana, så vi beholder vores reservation indtil i hvert fald den 1.7 :-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

Hvis Joachim står uden for forliget, kan han jo ikke trække sin stemme derfra, og så presse nogen. Men måske kan jeg ikke forstå politik??

Og sagen er vedtaget. Ingen politikere vil røre ved sagen nu. Jo, når man snakker med dem, er de sikkert "åh så enige". Men reelt kan de jo ikke ændre på noget, der allerede har været et flertal for.

Men nu har jeg i dag sendt mit screendump til Skat, så må vi jo se, om det er dokumentation nok.

Og jeg er 100 % sikker på, at hvis Skat godkender min bestilling som værende under undtagelsen, så skal Tesla nok levere min bil senest 1/7/16. Så bliver de 200 danske reservationer klemt ind så betids, at de kommer frem til tiden. Stol du blot på det.

Hilsen Den Naive Deacon

Brian1
Brian1 Jan 22 '16
Håber du har ret Deacon!
Kiefer
Kiefer Jan 22 '16

Deacon: De skal heller ikke stemme for at ændre den allerede vedtagede lov når vi snakker vores Model X'er. De skal bare vedtage at alle der har betalt et depositum inden den 8.10.2015 uanset aftalens ordlyd har lov til at få bilen uanset leveringstidspunkt uden afgifter. Så er problemet for os løst :-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '16

Nå ja, det ville da være dejligt. Den vil det være godt at gøre en indsats på.

Abildskov
Abildskov Jan 23 '16

Hej Poul Erik

Tak for snakket omkring din opfattelse af vores klage omkring registeringen af vores biler.

Det var selvfølgeligt dejligt at høre at du er lidt i samme opfattelse, som os i forhold til at man ikke betaler for en bestilling, hvis man ikke opfatter det som en klart indgået aftale om et køb af en Model X.

Som du selv sagde, så har du ikke oplevet en reservation, hvor man betaler forud for en bil, hvis dette ikke skal opfattes som en ordre på en bil.
Du sagde endvidere også at du synes det er mærkeligt at man skal betale op mod kr. 250.000 hvis dette ikke er et klart og tydeligt indikation på en bestilling.

Vi er en gruppe af kunder der i den sidste tid har lagt et kæmpe press på Tesla i forhold til vores bestillinger.

Vi har i gruppen selvfølgelig vendt vores opfattelse af hele hele bestillingsflowet på Tesla hjemmeside og det er vores klare opfattelse at vi har foretaget en bestilt og blot venter på at konfigurere vores bestilte bil.

Dette omtalte RN nummer indeholder vores produktion nummer og midlertidlige #NR, som efter vores opfattelse vil blive konverteret til det faktuelle stelnummer, når biler har gennemgået konfiguratoren.

Vi har flere gange rykket Tesla for adgang til konfiguration af vores bestillinger og de har desværre haft tekniske problemer, som har gjort at bilen ikkke blev levet i 2015, som tidligere lovet fra Tesla.

Gruppen består på nuværende tidspunkt af Thomas Fals, Martin Kiefer, Deacon Wittendorf Pedersen, Søren Quistgaard Larsen, Brian Carlisle, Carl H. Nielsen og måske nogle flere.

Hele gruppen bruger selvfølgelig massere af tid på at følge udviklingen på hvordan tingene foregår i USA og vi er helt synkrone på at vi har foretaget en bestilling og at Tesla skal levere vores biler inden d. 1/6 2016.
Der er fra gruppen blevet lagt et massivt press på Tesla og vi har endelig fået en tilkendegivelse på at de gerne vil producere og levere vores biler inden d. 1/6 2016, når sagen endeligt er afklaret med Skat.

Vi følger selvfølgelig sagen med en vis usikkerhed idet at vi skal have det afklaret hurtigst muligt, så vi ikke bliver fanget af transport af bilen på 2 måneder med skib + produktion på 2 uger i forhold til 1/6 2016.

Flere personer I gruppen er meget skuffet, fordi hele behandlingen kan resultere i at de ikke får deres bestilte bil, fordi de ikke har mulighed for at finansere flere penge i forhold til en eventuel pålagt registeringsafgift.

Der er flere personer I gruppen, som også selv har kontaktet flere politikere i forhold til sagen og det er deres klare opfattelse at der skal findes en løsning på dette i forhold til en dispentation.

Hvis du kigger på vedlagte billede, så er det jo tydeligt at vi blot venter på at få levet vores bestilte biler.

Glæder mig til at høre fra dig

denlange
denlange Jan 23 '16
Citat fra Abildskov

Hej Poul Erik

Tak for snakket omkring din opfattelse af vores klage omkring registeringen af vores biler.

Det var selvfølgeligt dejligt at høre at du er lidt i samme opfattelse, som os i forhold til at man ikke betaler for en bestilling, hvis man ikke opfatter det som en klart indgået aftale om et køb af en Model X.

Som du selv sagde, så har du ikke oplevet en reservation, hvor man betaler forud for en bil, hvis dette ikke skal opfattes som en ordre på en bil.
Du sagde endvidere også at du synes det er mærkeligt at man skal betale op mod kr. 250.000 hvis dette ikke er et klart og tydeligt indikation på en bestilling.

Vi er en gruppe af kunder der i den sidste tid har lagt et kæmpe press på Tesla i forhold til vores bestillinger.

Vi har i gruppen selvfølgelig vendt vores opfattelse af hele hele bestillingsflowet på Tesla hjemmeside og det er vores klare opfattelse at vi har foretaget en bestilt og blot venter på at konfigurere vores bestilte bil.

Dette omtalte RN nummer indeholder vores produktion nummer og midlertidlige #NR, som efter vores opfattelse vil blive konverteret til det faktuelle stelnummer, når biler har gennemgået konfiguratoren.

Vi har flere gange rykket Tesla for adgang til konfiguration af vores bestillinger og de har desværre haft tekniske problemer, som har gjort at bilen ikkke blev levet i 2015, som tidligere lovet fra Tesla.

Gruppen består på nuværende tidspunkt af Thomas Fals, Martin Kiefer, Deacon Wittendorf Pedersen, Søren Quistgaard Larsen, Brian Carlisle, Carl H. Nielsen og måske nogle flere.

Hele gruppen bruger selvfølgelig massere af tid på at følge udviklingen på hvordan tingene foregår i USA og vi er helt synkrone på at vi har foretaget en bestilling og at Tesla skal levere vores biler inden d. 1/6 2016.
Der er fra gruppen blevet lagt et massivt press på Tesla og vi har endelig fået en tilkendegivelse på at de gerne vil producere og levere vores biler inden d. 1/6 2016, når sagen endeligt er afklaret med Skat.

Vi følger selvfølgelig sagen med en vis usikkerhed idet at vi skal have det afklaret hurtigst muligt, så vi ikke bliver fanget af transport af bilen på 2 måneder med skib + produktion på 2 uger i forhold til 1/6 2016.

Flere personer I gruppen er meget skuffet, fordi hele behandlingen kan resultere i at de ikke får deres bestilte bil, fordi de ikke har mulighed for at finansere flere penge i forhold til en eventuel pålagt registeringsafgift.

Der er flere personer I gruppen, som også selv har kontaktet flere politikere i forhold til sagen og det er deres klare opfattelse at der skal findes en løsning på dette i forhold til en dispentation.

Hvis du kigger på vedlagte billede, så er det jo tydeligt at vi blot venter på at få levet vores bestilte biler.

Glæder mig til at høre fra dig

Godt drejet Gert - lad os håbe det kan bære lidt frugt. 

larsk103
larsk103 Jan 25 '16

Hvor er I bare seje. Godt gået alle sammen! I må godt bruge mit navn til listen af købere der venter, hvis det hjælper sagen.

Forummets indlæg er redigeret af larsk103 Jan 25 '16
clacc
clacc Jan 25 '16

Jeg har også skrevet til SKAT og fået svar nogenlunde som jer andre.. nu må vi se.. pøj pøj til os alle.. 

gunberg
gunberg Jan 27 '16
Skriv gerne mig med på listen. Jeg har også betalt 1/4 mill DKK i depositum og endda helt tilbage i september 2013, men kommer der mere end minimumsafgiften på TMXen, så dropper jeg den og nøjes med min TMSer.
Yoda
Yoda Jan 27 '16

Skriv også gerne mig på listen. Har bestilt model X august 2014.

Yoda
Yoda Jan 27 '16

Skriv også gerne mig på listen. Har bestilt model X august 2014.

ErikBH
ErikBH Jan 27 '16

de 250.000kr der er lagt i depositum, får man dem tilbage hvis man afbestiller? På TMS'en fik man jo ikke penge retur ved afbestilling.

Så hvis man har betalt penge der ikke kan returneres ved afbestilling vil jeg da som lægmand mene at der er indgået en bindende aftale om køb?

vh, Erik

Kiefer
Kiefer Jan 27 '16

Ja, dem får du tilbage ved annullering af ordren.

Jeg snakkede med Tesla i Århus i går, de vil helst have at ejerne ikke gør noget over for SKAT men laderes Teslas egne advokater om at styre slagets gang. De er så også af den overbevisning at når SKAT godkender vores reservationer så skal alle dem der har reserveret nok få en Model X.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 27 '16
clacc
clacc Jan 27 '16
Kiefer - "når SKAT godkender". Var det Tesla Århus, der lød så selvsikre, eller tillader du dig den frihed ???
gunberg
gunberg Jan 27 '16

I lignende sager gennem årene, har SKAT været ganske restriktive med at der skulle være indgået en for kunden (den afgiftsbetalende part når der er tale om afgiftsstigning) uigenkaldelig aftale, og at hele beløbet skulle være indbetalt hvad der for TMX'er svarer til udgangen af 2015. Nu er der blot den forskel, at produktet ikke var klar til konfigurering på det tidspunkt og derfor kunne vi som kunder ikke betale den endelige pris. Hvilke biler skulle det ellers være det skulle falde ind under den overgansaftale der nu engang er lavet?

Kiefer
Kiefer Jan 27 '16

clacc: Det er min egen naive optimistiske tro på det nok skal lykkedes :-)

Gunberg: Når vi ser på solcelle sagen, så skulle der jo blot være indgået en aftale om etablering af et anlæg inden en given dato for at, man stadig kunne komme på den gamle ordning.

/Martin

Abildskov
Abildskov Jan 28 '16

Har haft en positiv dialog med skat i dag og de venter snart tilbage med nyt

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »