Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

Brian1
Brian1 Feb 11 '16
Tak...
Lars72
Lars72 Feb 11 '16
Tror det bliver X-tra god dag idag..... 
denlange
denlange Feb 11 '16

Citat fra Lars72 Tror det bliver X-tra god dag idag..... 
Desvære er der intet nyt. Jeg har talt med Poul og der afventes stadig svar fra juraafdeling, som burde vende tilbage med mere i næste igen. Ingen specifik dato blev sagt denne gang. 
Abildskov
Abildskov Feb 11 '16
Jeg har snakket med Brian og de vender tilbage ASAP
clacc
clacc Feb 11 '16
Tak for indsatsen igen !
Yoda
Yoda Feb 11 '16
Jeg fatter simpelthen ikke at det kan være så svært. Forlænger de fristen med den tid der bruges på at tolke loven?
Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Viser desværre nok bare hvilket makværk denne lov er lavet ud fra. Når selv de jurister der vel har været med til at skrive loven ikke kan finde ud af at tolke den, ser det godt nok sørgeligt ud...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Feb 11 '16
Jeg har bestemt mig for, at jeg køber min bil, selvom der bliver afgift på den. For at være sikker på, at jeg får den.

Og så vil jeg føre en sag om at få den tilbage.
Så kom nu med den konfigurations side.........
Brian1
Brian1 Feb 11 '16
Vi er nok allesammen meget frustreret lige nu Deacon. Der er håb endnu. Og modsat tidligere, så tror jeg at Tesla nu kan og vil hjælp os, hvis vi meget snart får et positiv svar fra SKAT.
Lars72
Lars72 Feb 12 '16
Modsat deacon køber jeg den med garanti IKKE hvis der kommer afgift på men beholder min S

Da jeg bestilte min Tesla Model X i maj 2014 forventede Tesla levering i 2015 under de gældende regler.

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Feb 12 '16
Brian1
Brian1 Feb 12 '16

Lars72: Kommer der 20% afgift på vil en SIG X (efter din egne beregninger) koste ca. 1,5 mill. frem til 31/12-2016. Jeg har hele tiden sagt at jeg max. vil betale 1,2 mill.

I tilfælde af et negativ svar fra SKAT er jeg er kommet frem til følgende muligheder:
1. Som dig: annullerer min ”bestilling” på en SIG og beholde min S90D.
2. Får lov af TELSA til at ”nedgradere” til en X90D – jeg har ikke brug for performance, 7 sæder m.v.
3. Annullerer min SIG X og køber en X90D af én som påtænker sig at afbestille.
    (2 & 3 forudsætter at TESLA kan levere en X90D inden 31/12-2016).
Hvis jeg kunne sælge min S90D til en god pris var det hele jo lige meget. Men med alle de 100+ biler til salg er det jo håbløst!

Kiefer
Kiefer Feb 12 '16
Det er det samme hos os, hvis der kommer afgifter på forlænger vi levetiden på vores nuværende Mercedes SUV.

Vi har bestilt en Produktionsmodel af Model X, og jeg går da stærkt ud fra at Tesla også kan levere en sådan til os, de er jo allerede begyndt at udlevere X90D i USA. 

/Martin

Brian1
Brian1 Feb 12 '16
Jeg håber stadig det lykkes for os allesammen Kiefer. Med kontakt mig lige inden du afbestiller...
clacc
clacc Feb 12 '16
Jeg er så træt af hele situationen... 

(men jeg vil stadig gerne ha' en X...)

Forummets indlæg er redigeret af clacc Feb 23 '16
Abildskov
Abildskov Feb 16 '16
Hej Allesammen

Jeg arbejder stadig på højtryk med at gøre skat opmærksom på at jeg har bestilt en bil.

Nu er det blevet endnu mere klart at vi har lavet en bestilling, når man kigger på vores skærmbilleder fra vores bestillingsprocess og på my.teslamotors.com.

Jeg har været i kontakt med skat i går d. 15/2 og oplyst dem omkring disse forhold.

Min advokat har endvidere gravet lidt i tingene og fundet en sag fra en anden klient omkring solcelle ordningen, hvor han også har lagt en ordre på samme måde som vores ordre.

Her tabte skat sagen og dette skaber grundlag for at vi faktisk har en meget stærk sag, hvilket jeg mener på baggrund at i alle har handlet på baggrund at vi har betalt penge og hele tiden har haft en ønske om at købe bilen ellers vil vi ikke bruge penge, som betaling.

Vi er alle enige om at Tesla har dummet sig i forhold til deres dokumenter og manglende flueben i forhold til deres bestillingssystem. Hvor der mangler krydsfelter og links til dokumenter m.m.

Jeg har gjort skat opmærksom på at jeg ikke på min my.teslamotors.com kan finde mit aftale dokument eller har fået dette udleveret ved min bestilling.

Så i mit univers har jeg bestilt en bil og den vil jeg have leveret.
Tror de er meget forstående overfor at vi har handlet korrekt som forbrugere.

Venter spændt på at høre fra dem.

Sender update når jeg ved noget ASAP i denne uge.

Med venlig hilsen

Gert

Forummets indlæg er redigeret af Abildskov Feb 16 '16
Brian1
Brian1 Feb 16 '16

Tak Gert!

Ja, det er så længe siden at jeg bestilte en Model X, at jeg havde helt glemt at jeg har en bekræftelse fra TESLA at jeg havde bestilt den!

Forummets indlæg er redigeret af Brian1 Feb 16 '16
Kiefer
Kiefer Feb 16 '16
Super godt arbejde. Jeg tror vi er mange der sætter pris på den enorme indsats i gør for at vi kan få vores biler :-)

/Martin

denlange
denlange Feb 16 '16
Godt arbejde Gert. Dog anbefales det at man holder sit RN privat. 
clacc
clacc Feb 16 '16
Også tak her fra !
Yoda
Yoda Feb 17 '16
Super godt gået. Næste spørgsmål er så om Tesla kan og vil levere inden d. 1.7.
Er der nogen, som har en bekræftelse fra Tesla på at de kan levere til os inden deadline?
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »