Loading...
dk

Læg pres på politikerne for at revidere lovforslag | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Feb 23 '16
Lidt at fordrive ventetiden med. En lille film om skattefar - torskegilde ;-) https://youtu.be/HchwSDg8vUg

Konklusionen ligger til sidst i klippet ;-) Her et par highlights

"Lad os sætte at de kommer ud for en påkørsel. Straks kommer Politiet og tager rapport så De kan få udbetalt deres forsikring... og hvis ikke de betaler Deres skat, kommer fogeden GRATIS og henter Deres møbler..."
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Feb 23 '16
Abildskov
Abildskov Feb 23 '16
Hej Allesammen

Har ringet til dem igen igen og igen.

Har fået fat i Poul-Erik, han kom til at sige til sin kollega, mens han tog telefone. "Tør snart ikke tage den mere, når vi ikke har et svar til dem."

Så grinte jeg at ham og sagde..... Fed kommentar, men i må til at komme med et svar.
Det tager jo tid at få bilen fragtet til Europa i stumper og samlet igen.

Han har lovet at rykke for svar hos hans chef, som er i københavn i dag.

Så venter igen igen

-Gert
Forummets indlæg er redigeret af Abildskov Feb 23 '16
clacc
clacc Feb 23 '16
Tak for update - og suk... 
Abildskov
Abildskov Feb 23 '16
Fik denne mail efter at have rykket..

Kære Gert

Jeg beklager meget, at I endnu ikke har fået svar. Det har desværre vist sig at være en sværere tilbagemelding, end vi oprindeligt har antaget. Der bliver fortsat arbejdet på højtryk for, at I kan få en konkret tilbagemelding på hver jeres individuelle reservation, aftaler osv.

Jeg kan forstå på Poul Erik, at I også har talt sammen pr. telefon. Du kan forvente, at vi kontakter dig så snart vi kan give en tilbagemelding. Lige for tiden kan jeg desværre ikke komme det nærmere.

Nu bliver det sjovt om de vil splitte alle 3 typer af ordre

Arnehald
Arnehald Feb 23 '16
Jeg er ikke lige med. Hvad er det for 3 typer af ordrer du skelner imellem? Jeg bestilte Model X i oktober 2014, men har ikke foretaget mig yderligere....
Kiefer
Kiefer Feb 23 '16
Der er to type ordrer, en Signature og en Production. Men selve ordren er jo den samme uanset P eller Sig. Det er kun beløbets størrelse der er forskelligt.

/Martin

Abildskov
Abildskov Feb 23 '16
Martin der er 3 typer, Normal, Sig, Founders Edition.

Tesla siger at Sig & Founders er den samme bil blot med en ændring på sølv liste bag på.
Brian1
Brian1 Feb 23 '16
Endnu en gang tak Gert!
Puha - tiden går! Snart kun et vindue på 8 uger tilbage...
Kiefer
Kiefer Feb 23 '16
Abildskov: Ja selvfølgelig, havde ikke lige tænkt på Founders også.

Men der er vel også to typer kunder: Dem der har bestilt før 8.10.2015 og dem der har bestilt efter 8.10.2015 (hvis der skulle være nogen af disse?)

Dem der har bestilt Founders, har vel også "kun" indbetalt 30.000 hvis de overhovedet har indbetalt?

Abildskov
Abildskov Feb 23 '16

Hej Gert

Beklager at jeg ikke kunne svare, da du ringede. Jeg kunne ikke komme ud af togets stillezone, så fint at du mailer, så vil jeg undlade at ringe til dig senere.

I behøver ikke ringe til os på nuværende tidspunkt. Vi tager kontakt til hver af dem, som tidligere har været i kontakt med os. Skulle der være nogle i den kreds, som du skriver på vegne af, som endnu ikke har været i kontakt med os, så behøver de heller ikke ringe. Som vi to tidligere har drøftet, så arbejder vi for, at der kan gives en helt klar melding. Jeg kan bare ikke komme det nærmere på nuværende tidspunkt.

Abildskov
Abildskov Feb 23 '16

Hej Brian

Hvis i vil spare lidt på jeres opkald, så snakker vi alle sammen.

Vi har en gruppe af alle ejere og vi snakker sammen.

Vi kommer meget gerne til et møde, hvis der er brug for det...

Abildskov
Abildskov Feb 23 '16

Hej Gert

For at starte med slutningen af din mail, så regner jeg helt klart med en afklaring i denne uge!.......men må jo også erkende, at jeg tidligere har taget fejl, når jeg har tilkendegivet overfor dig, hvornår vi forventer at kunne svare.

Jeg ringer til dig torsdag eftermiddag…….uanset, hvad status er på det tidspunkt.

larsk103
larsk103 Feb 24 '16
Hej Gert,

Lige et skulderklap mere herfra, godt gået at du tager dig tiden til at sende info videre. Vi er nok en del der går med en mærkelig snurren i maven for tiden, og det er rigtigt fedt at du går til den hos SKAT.

Jeg læser Brians formulering som om at sagen er eskaleret gevaldigt. Det kan næppe være svært at finde svaret rent juridisk. Måske det er sværere politisk?

Det er iøvrigt lidt sjovt at følge med i thread-views i forum listen, det ser ud som om der er rigtigt mange der interesserer sig i denne tråd for tiden ;)

Faldt over denne på TMC, så er der lidt at krydre ventetiden med ....

https://www.youtube.com/watch?v=DCP1r1uN3hk

Lars

clacc
clacc Feb 24 '16
Timing af regeringskrise.. stinker.. intet mindre.. for hvis der er et politisk element i det svar, som SKAT har så svært ved at gi' os om Tesla X.. så er der stor risiko for, at der ikke sker en skid.. så længe blå blok på Christiansborg fokuserer på at lege stoleleg for ministre... tiden går imens.. og jeg minder mig selv om, at vi danskere har de politikere, som vi har fortjent... for vi har selv valgt dem... men ØV !!!
KimT
KimT Feb 24 '16
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor de ikke bare siger : lad gå. Få nu bare de biler til DK, så får i dem uden afgift.

Begrundelse : De får en moms indtægt. Alternativ er at 3/4 afbestiller fordi de ikke har råd til at betale afgiften. Resultatet er en indtægt på moms og afgift på de tilbageværende biler der er mindre end den indtægt de får på moms alene på alle bestillingerne......

Men sådan er der vel ingen i SKAT der tænker..... suk

Abildskov
Abildskov Feb 24 '16
Vi sidder alle klar på vores telefoner og venter på at høre fra skat.

Jeg er helt rundt på gulvet og kan ikke bestemme farve og funktioner.
Brian1
Brian1 Feb 24 '16
Ja, der er langt til torsdag eftermiddag Gert!
SQLCPH
SQLCPH Feb 25 '16
Hvem kender nogle fra de konservative.. et oplagt grønt initiativ er at fjerne afgiften på el-biler... Det er nu venner....  http://www.dr.dk/nyheder/politik/k-til-lobbyorganisationer-kom-gerne-med-jeres-groenne-ideer
Lars72
Lars72 Feb 25 '16
Hvis der kommer valg og S kommer til magten er god mulighed for at afgiften fjernes igen.....så mon ikke der er nogle Model S ejere på bilbasen, der sidder med sved på panden af frygt for at brænde inde med deres model S eller må sælge langt under forventet.

Så det ender det jo nok med at Skat trækker beslutningen omkring X indtil der er klarhed over den politiske situation.    

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Feb 25 '16
SuneH
SuneH Feb 25 '16

Jeg tror altså ikke spørgsmålet om X'erne er på ministerniveau. Kan ikke forestille mig andet end at det bare kører i ring internt i Skat.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »