Loading...
dk

Dansk leveringsdato / leveringstidspunkt for Tesla Model S | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 20 '14

@rms, Korrekt og nu siger countdown T-time -05.27 !....;-) Som du kan måske kan tænke har jeg knapt fået noget nattesøvn!

rms
rms Mar 20 '14

@Hookmaker godt valg :) tag evt. sovepose med så kan du få et nap på vej hjem ;-)

rms
rms Mar 20 '14

Nå Hookmaker, er du faldet i søvn i bilen :-) Tillykke med den!!!

Renedyhr
Renedyhr Mar 20 '14
Fik i dag dommen: lørdag kl. 12:00. Glæder mig helt vildt ;-)
Skaarup
Skaarup Mar 20 '14
Fik den idag kl. 11. Hold nu kæft hvor er den fed. Var lidt nervøs om den kunne indfri alle mine forventninger (som jeg jo har haft knap et halvt år til at bygge op). Og det kan den til fulde!

Desværre fik jeg et stenslag bare 2 timer efter at have fået nøglen, og det blev hurtigt til en revne. Så jeg er den "heldige" der får lov til at være den første danske Tesla-ejer der skal have skiftet forruden. Men intet kan slå mig ud idag! :-)

S85, sort, pano, tågelygter og tech
Hookmaker
Hookmaker Mar 20 '14

Tillykke rskaarup - surt med stenslaget, men det bliver fixet..;-)

Ja det blev jo så den store dag og med noget blandede følelser synes jeg. Overleveringen kl. 13 gik fint, jeg troede egentlig jeg skulle gennemgå en hel bunke ting, men det gik bare stille og roligt. FANTASTISK BIL - helt uovertruffen og jeg har da også fået givet den gas et par gange, men flyder generelt bare afsted med et stort grin på. Men det er også med en smule vemod, fordi det var som om der opstod en eller anden form for tomrum, der er svær at beskrive, - måske er det bare den lange og til sidst vildt hypede ventetid. Nu er bilen her bare, og det var så det.

Nå, men nu glæder jeg mig bare til at være en del af ejerskaren, og ser frem til masser af kilometer, år, træf og andre glæder og jeg vil gerne i den forbindelse takke alle her på forum for den stemning der er skabt og den hjælpsomhed der deles så rigeligt ud af.

Fra BMW driving experience med de vildeste biler på en våd fredag, stod jeg pludselig i Lyngby overfor en bil som jeg bare måtte prøve - ( den hvide forneden). 2 dage senere var den bestilt og idag 6 mdr. og 4 dage senere er den her så - A DREAM COME TRUE!! .....;-)

  

 

 

christer
christer Mar 20 '14
Tillykke rskaarup og Hookmaker!!! Nyd at jeres biler er blandt verdens fedeste!
Kiefer
Kiefer Mar 21 '14

Og så har Anna skrevet igen, endelig levering tirsdag den 25. klokken 10, ikke fredag klokken 12 som først aftalt :-)

 

/Martin

rms
rms Mar 21 '14

Hehe, man kan godt se hvad du får tiden til at gå med, dejligt at få levering før tid :-)

Tillykke med bilen rskaarup!

Hookmaker, jeg er meget tilfreds med den blå farve, for bilen til at skifte stil i forskellige belysning, super fedt!

Forummets indlæg er redigeret af rms Mar 21 '14
Kiefer
Kiefer Mar 21 '14

Ja, målet må klart være at have alle 20 på listen ;-)

 

Var ret tæt på at bestille flybilletter til fredag næste fra Århus til København, det havde været en bitter pille at sluge hvis vi havde skullet holde fast i aftalen om fredagen grundet flybilletterne.

 

Nu er der i stedet bestilt 3x blueclass (man er ikke afhængig af afgang ved blueclass) pladser til Molslinien og så tager vi bilen over, giver lidt mere frihed til afrejse hjemmefra og turen hjem igen.

 

Vi havde overvejet at tage ungerne med også, men det bliver nok lidt for lang en tur for dem bare til dette. Så hvis der er andre fra Jylland der skal hente tirsdag er der 2 ledige sæder i bilen.

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 21 '14

@rms: Yes det er en LÆKKER blå. Til tider sort, men i solen fantastisk. Der var i øvrigt totalt proppet på Kirstinehøjvej da jeg hentede min. Den blå er favorit - jeg tror 50%+ af bilerne var blå.

Uhh, du kan godt ruste dig til en lang weekend Martin, sørg for at have godt med panodiler og en hel flaske Highland Malt lige ved hånden (eller sengen - det er værst om natten...;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 21 '14
Kiefer
Kiefer Mar 21 '14

Og nej nej nej....Opkald fra Anna i formiddags at bilen var klar til levering tirsdag klokken 10, og nu her til aften mail fra hende, at bilen vist ikke helt nåede med op på lastbilen fra Holland og hun nu ikke ved hvilken dag det kan blive, og først vil finde ud af det mandag morgen.

 

Det giver godt nok ikke mange pluspoint i min bog at have så lidt styr på logistikken at man først aftaler noget og så senere må lave det om...!

 

Jeg er da gld for at vi tog Blueclass billetter til molslinien, så de penge ikke er spildt, havde godt nok været surt at have købt de billige ikke refunderbare billetter...

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 21 '14
Renedyhr
Renedyhr Mar 21 '14
Små 14 timer igen.......
Larsen
Larsen Mar 21 '14
Er lige kommet hjem med bilen. Den er rigtig flot, men alligevel er der lidt blandede følelser omkring den. Den er ikke videre retningsstabil og skal ofte korrigeres. Der er også noget mere støj i den end jeg havde ventet. Ikke mindst ved 130 km/h er der meget støj fra baghjulene. Desuden blæser der iskold luft ind ved det venstre indvendige dørhåndtag, så mit knæ bliver iskoldt. Der må være hul i plastfolien inde bag dørbeklædningen. Desuden sidder beklædningen på A stolpen i højre side løst. Med det watt forbrug jeg har haft på vej hjem, var det godt jeg tog Molslinien til Jylland. Var aldrig kommet omkring Fyn uden at køre tør for strøm omkring Aarhus.
homer
homer Mar 21 '14
Kuld luft der blæser ind kan (burde kunne) fikses. Tesla ordnede min ene side i 3. Forsøg.
Nu mangler jeg bare højre. Venter til 1. Års service.
Mangel på retningsstabilitet kræver lidt tilvænning på motorvej. Til gengæld kører den noget mere levende og let kørt på landevej (end fx audi a6)
Støj ved høje hastigheder er nok bare noget man skal vænne sig til.
Raymond
Raymond Mar 21 '14

Jeg har også klaget over kold luft i venstre side, Tesla siger 2 uger, før de har en løsning.

Jeg synes ikke jeg har problemer med støj, heller ikke ved 150km/timen, måske er jeg ved at være døv!! Er der ikke én med en støjmåler som kan måle og sammenligne med Audi/BMW/Mercedes?

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 24 '14
homer
homer Mar 21 '14
Hvis man kan bruge en db måler til telefonen, tester jeg gerne mod audi a6.
Støjen ved høje hastigheder er lidt spøjs.
Er næsten sikker på den kommer fra motor.
Men ændrer sig ikke nødvendigvis, hvis de sendes mere power igennem
den. Virker til at være mere omdrejnings baseret. Men omvendt kan den aftage i situationer hvor en bestemt hastighed passeres, el. strømtilførsel til motor mindskes.
Måske motoren bare skal køres til ved højere hastigheder :)
Der må yderligere test til.
Tesla fandt ud af at luften kom ind ved håndtaget og så løb ind i bilen. Blev rettet med skum liste osv, for at lukke for lidt strømmen.
er nu helt tæt i venstre. Hjalp også på vindstøjen i venstre side.
Hookmaker
Hookmaker Mar 21 '14
Jeg lagde tydeligt mærke til et meget ændret støjmønster på motorvej i vådt føre idag, men selvfølgelig forventet. Til gengæld synes jeg støjen ved 180-max hastighed er forbillededligt lav! Målt på tør vej og motorvej igår aftes....;-)
Renedyhr
Renedyhr Mar 22 '14

Solen skinner - tror jeg kører en tur til Kirstinehøj og henter min nye bil :-)

Bliver fragtet af en venlig P85+ ejer fra Odense.

Bjarni
Bjarni Mar 22 '14

Tillykke med den nye dyt. :-)

Sider: «« « ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... » »»
Dette emne er sticky