Loading...
dk

Anhængertræk til cykler - 7.995 kr - Autoskadestuen Edition | Tesla Forum

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jan 6 '16

Så er vi igang med vores nye cykelkrog:-) 7995 kr. inkl. montering og elnet med 7-polet stik til glødepære/LED.

 

Vi har brugt en hel del tid på at udvikle dette produkt. Torklift Central har fået det rigtigt at lave indgangen nedefra, men klumpen nedenunder er ikke så fin. Thule tilbyder en løsning til Tesla, som kræver at der laves hul i plastikken imellem den sorte/forkromede liste længst nede og selve den farvede kofanger (hvilket betyder at hullet er synligt, når krogen er afmonteret). Altså begge synlige løsninger. Vi anvender en Thule krog for at bevare den høje kvalitet og slutresultatet er en robust aftagelig krog, som ikke kan ses når den er taget af. Vi har prøvet at tage det bedste fra både Thule og Torklift Central og kombinere det til det vi anser som værende den perfekte løsning.

 

Bilen er ikke typegodkendt til at køre med anhænger og bilen kan ikke synes med påhæng. Krogen må derfor kun anvendes til cykelstativ o.l. (der findes en boks, som kan monteres på krogen for at få ekstra plads til rejsen). Vi kan ikke undgå at skære et hul nedefra, så det er givet at de dele vi skærer i, ikke har garanti længere, men de er lavet af plastik, så det har ikke nogen videre betydning. Vi installerer en styreboks til strømmen, som udelukkende "låner" signal fra Teslas eget elnet. Derudover trækker den 12V direkte fra 12V batteriet. Det er samme måde som Thules egen løsning gør det præcis, som det ville være gjort på alle andre biler som har anhængertræk:-)

 

Skriv til os på info@autoskadestuen.dk eller ring 32450431

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Jan 7 '16
Climber
Climber Jan 8 '16
Hej Autoskadestuen<br />
Det ser rigtig fint ud. Jeg fik jo set prototypen ude hos jer, og er meget interesseret i den løsning. Jeg har lige et spørgsmål til, hvor i placerer strømudtaget - det kan ikke umiddelbart ses på billedet eller er det dem runde klump man kan ane nedenunder Teslaen?
Forummets indlæg er redigeret af Climber Jan 8 '16
Niels
Niels Jan 8 '16
det skal nok blive et hit og for mig at se er prisen også i orden.
kunne faktisk forestille mig at nogle nordmænd også ville være interesseret....
BoHolden
BoHolden Jan 9 '16

Det ser super lækkert ud...... Ganske enkelt.... Igen en pletskud fra Henrik og Emil :-)

Claus
Claus Jan 9 '16

Ser virkelig godt ud, i forhold til andet jeg har set, hvor man tydelig kan se der hvor trækket skal monteres. 

Ville det teoretisk være muligt at trække en lille trailer? 

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jan 11 '16

@Claus, Teoretisk, ja, men den er ikke typegodkendt og du kan ikke få den synet med påhæng

 

@BoHolden, du er vores sol i en mørk vinter:-) hehe

 

@Niels, det kan være at vi skal dele det på det norske forum:-)

 

@Climber, det er den runde klump du kan ane. Du ser den ikke når du står ved bilen. Du skal ned og ligge for at se den.

sono
sono Jan 11 '16
Ærgerligt at den ikke kan blive godkendt, det lyder til at sikkerhed med mere ikke burde være et problem, hvis det er tilfældet må vi håbe at Tesla kommer ud af busken, eller er det noget med dansk lovgivning der står i vejen?
PexJensen
PexJensen Jan 11 '16
Måske værd lige at henvise til denne tråd igen.

http://teslaforum.dk/forum/topic/anhængertræk

Indsamling af underskrifter.
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16
Citat fra PexJensen Måske værd lige at henvise til denne tråd igen.

http://teslaforum.dk/forum/topic/anhængertræk

Indsamling af underskrifter.

 

Lige et link der virker: http://teslaforum.dk/forum/topic/anhængertræk

Og ja skriv venligst under så jeg kan komme ud og køre med min trailer igen.

Forummets indlæg er redigeret af TeslaFreak Jan 11 '16
Niels
Niels Jan 11 '16
@autoskadestuen - har faktisk allerede postet det på elbilforum.no
PRoFot
PRoFot Feb 12 '16
Det ser virkelig interessant ud. Er der noget til at dække huldet, når trækket ikke er monteret?
Og hvor lang tid tager det at få monteret 'jydekrogen' ;-)

- Kan i øvrigt ikke åbne linket: http://teslaforum.dk/forum/topic/anhængertræk
jens2
jens2 Feb 12 '16

Hej profot


Der sideren prop og dækker huldet når trækket ikke er monteret, montagetid ca 5 timer hvis du kommer forbi århus kan du altid kikke forbi, er supper glad for mit bruger det flere gange om gen.


Niels
Niels Feb 12 '16
jeg har fået et monteret og er super tilfreds med resultatet.
jeg tror det som profot mener, er om der findes noget til at dække udskæringen under bilen når krgen ikke er monteret. f.eks. for at undgå det hele fyldes med sne om vinteren.
Her kunne jeg også godt tænke mig en løsning med et 'gummi' eller plast dæksel eller ligne som kunne dække det meste af udskæringen på ca. 20x15 cm.
den prop jens2 omtaler går jeg udfra er den lille prop på 3x3 cm som dækker krogens fæstningspunkt.
FrederikC
FrederikC Feb 12 '16
Noget i stil med denne her måske?

Torklift Cover


Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 12 '16
Niels
Niels Feb 14 '16
helt præsist...desværre er udskæringen som autoskadestuen laver ikke magen til, og jeg kan se min ikke er den samme udskæring som andre billeder jeg har set.
men det må være muligt med en plade som dækker det meste så der ikke kommer så meget skidt, vand og salt op i hullet.
Rutonium
Rutonium Feb 14 '16

Citat fra Claus

Ser virkelig godt ud, i forhold til andet jeg har set, hvor man tydelig kan se der hvor trækket skal monteres. 

Ville det teoretisk være muligt at trække en lille trailer? 

Jeg ved ikke om det teoretisk kan lade sig gøre, men i praksis virker det fint :) 

Mit træk er moteret ved Autoskadestuen og det virker rigtigt godt. 

Det med afdækningen under bunden vil jeg forsøge at løse lidt mere elegant end den parasolfod som torklift er kommet op med.

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 20 '16
Bare et dumt spørgsmål: Autoskadestuen skriver, at de kun "skærer i plasticdele." Hvordan kan det så teoretisk lade sig gøre at køre med trailer?
FrederikC
FrederikC Mar 20 '16
Bluecoffee, du kan se installationen for torklift her, det er samme princip som den Autoskadestuen sælger. https://youtu.be/lDAQZATBM-I


Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Mar 21 '16
@Bluecoffee. Selve krogen boltes fast direkte på vangerne i allerede eksisterende bolte, hvor stiveren også er boltet fast.
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 21 '16
Tak for det. Det ser jo seriøst nok ud:-)
Sider: 1 2 »