Loading...
dk

køge superlader | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
bocan1
bocan1 Jan 6 '16

jeg kørte forbi superladeren i søndags.

alle pladser var optaget, men der var kun 3 biler der ikke var fuldt opladet.

foruden mig, var der én der holdt og ventede.

er det ubetænksomhed eller ligegyldighed der gør, at man ikke flytter bilen når den er opladet?

man kan få alarm på mobilen, når bilen er fuldt opladet, og så kunne man jo lige rejse sig fra kaffen og flytte bilen.

erik bock

køge superlader
nu forstår jeg forvirringen. når jeg lader hjemme vises et løbende grønt lys indtil vognen er opladet. min kommentar forudsatte, at sådan var det med alle teslaer. jeg har lige ringet til tesla kastrup salgsafdeling (der kan man være sikker på, at de tager telefonen). her fik jeg at vide, at nogle teslaer blinker grønt under opladning, andre gør ikke. han kunne ikke forklare hvorfor.

ja, ja, ja, jeg ved det var salgsafdelingen jeg talte med

 

Forummets indlæg er redigeret af bocan1 Jan 7 '16
Nommensen
Nommensen Jan 6 '16
Hvordan kunne du se de var fuldt opladet ?

Hilbert
Hilbert Jan 6 '16

Hvordan kunne du se at de 9 biler var fuldt opladet?

Hvis din observation er korrekt, er det jo virkelig alvorligt.

Under alle omstændigheder viser dette netop, hvor lidt hensyn de fleste tager, og hvorfor man bør efterlade kontaktmulighed, når bilen forlades i længere tid. 

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Jan 6 '16
Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Hilbert: Jeg er dog alvorligt bange for, at dem der alligevel ikke vil vise hensyn, heller ikke er typerne der vil efterlade navn og nummer...

/Martin 

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

Med mindre folk sidder i deres bil og den er låst op kan du ikke se om den lader eller ikke. Jeg har svært ved at tro at der sidder 9 personer i deres bil på SuC mens den lader helt op.

Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

men igen, dette kan jo kun være spekulationer da det ikke kan ses på en TMS om den er fuldt opladet.. det er jo ikke sådan den ligger tættere til jorden på grund af vægten fra strømmen.. 

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Kristian: Det kommer jo meget an på tidspunktet du lader på, om strømmen er produceret med kul eller vindkraft ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 6 '16
Hookmaker
Hookmaker Jan 6 '16
@teslafreak, jo du kan se hvor hurtigt ladelyset blinker grønt i ladelugen også selvom folk drikker kaffe på burgerking.
Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Hookmaker: Slukker dette lys ikke når man har forladt bilen??
Det mente jeg nu nok det gjorde, men det er der måske ændret på?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 6 '16

forslag til tesla om software opdatering:

Lade lyset, og dets blinken skal ikke slukke, når man lader på en Supercharger.

Så kan man se, hvor langt de andre er.

Kiefer
Kiefer Jan 6 '16

Eller endnu bedre, de 5 dioder skulle tænde enkeltvis ved 20, 40, 60, 80 og 100%. Så ville der ikke være tvivl om hvor langt man var nået.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 6 '16
Jeg ser da altid på det lys hvem der først bliver ledig (langsom blinken eller fast lys) før jeg kører ind. Der sidder oftest ingen i bilerne, men det lyser alligevel.
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 6 '16

hookmaker, det gør den lige netop ikke. Den slukker så snart bilen er låst.

Nommensen
Nommensen Jan 6 '16
Min slukker når bilen er låst - det var derfor jeg stillede mit spørgsmål til bocan1
TorbenS
TorbenS Jan 6 '16

Min 90D slukker også når bilen er låst 

lysmanden
lysmanden Jan 6 '16

jeg drikker aldrig kaffe på burger king!!!! WHOPPER!!!!!

Jeg vil ikke leget politibetjent men jeg nævnte for Ken at man kunne tage derned og omdele nogle løbesedler hvor problematikken kort er beskrevet

christer
christer Jan 6 '16
Tidligere blinkede lyset hele tiden under ladning. Efter en af de senere opdateringer slukker det når der låses. Det synes jeg er fint da blinkeriet tiltrækker opmærksomhed. Men ja, på SC ville det være praktisk hvis det blinkede men nej.
Kristian70k
Kristian70k Jan 6 '16

tidligere som i ikke over et år.. det har altid været nævnt også i de først introduktions videoer at det slukkede efter en kortere periode for ikke at tiltrække for meget opmærksomhed... så det er slukker.. det men det er vist ret afgørende at nøglen og personen ikke er i bilen.. 

Hookmaker
Hookmaker Jan 6 '16
Ikke enig. På SUc er den tændt. Jeg har ihvertfald set mange der i så fald står ulåste hen på suc mens folk er væk fra bilen. Det er på umc'en den holder op med at lyse.
Hilbert
Hilbert Jan 6 '16
Hvis bilen er låst slukker ladelampen når bilen forlades.
Sider: 1 2 3 4 »