Loading...
dk

køge superlader | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Super70
Super70 Jan 8 '16
Det er kraftedme ikke iorden at gå ind i bilen på den måde, hvad fanden tænker du på.
Manden har sin gode ret til køre derfra, det kunne jo være at han havde et ærinde et sted.
Man behøver ikke at sidde i bilen mens den lader, vi har da altid benyttet ventetiden på at spise, når vi har været på ferie. Det her ladesnak er jo gået helt over gevind, tag jer sammen.
Damhoej
Damhoej Jan 8 '16

Enig med Kristian70k og Super70. Der står ingen steder, at man skal opholde sig i sin bil, mens den lader, bare man er der, når den er færdig med at lade. Om man går, bliver hentet i bil, traktor, knallert eller på cykel er ligegyldigt 

Selvtægt er absolut ikke i orden.

Hookmaker
Hookmaker Jan 8 '16

Det er i orden at der er forskellige meninger gutter, men SPAR lige på bandeordene, ellers lukker vi diskussionen!

Kiefer
Kiefer Jan 8 '16

Een ting er det etiske i denne situation, men hvorfor søren forlader manden en ulåst bil?

/Martin

Teslasse
Teslasse Jan 8 '16
Rolig nu. Vidste godt det var en vipserede jeg stak hånden i. Faktisk troede jeg ikke jeg kunne hive stikket ud men jeg var nødt til at prøve. Jeg er iøvrigt meget overrasket over hvor lang tid man skal have i buffer hvis man som jeg skulle nå en færge. Da jeg bestilte bilen hørte/læste jeg overalt at man kunne lade 80% på 20-30 min. Men det er jo kun under HELT optimale betingelser.
Kristian70k
Kristian70k Jan 8 '16
Seriøst? 80% på 30 min? Send lige link ;)
Teslasse
Teslasse Jan 8 '16
Sorry, husker forkert. 50% på 30 min
Kristian70k
Kristian70k Jan 8 '16
He he du er jagtet ;) tænkte det nok.. Synes nu let min klare det.. Men det er jo fra 0%-50% endda hurtigere :)
Knudsen
Knudsen Jan 8 '16

Jeg syntes så absolut heller ikke det er i orden at fjerne ladekabel fra andres biler - Og SLE IKKE når der lades med 200A eller måske mere -  I kan smadre bilen og lader totalt, med sådan en u-kontrolleret afbrydelse - Der opstår altså særdeles kraftige spikes ved en sådan afbrydelse. Kan jo resultere i at computeren crasher og eksempeltvis køling afbrydes med brand til følge...! Og garanti kan ejer også godt glemme alt om, da bilen/ladning er blevet forkert betjent. Hvis i søger i dette forum kan i læse om konsekvensen ved "betjening" af ladestik med strøm på. Det skete i forbindelse med et relæ der var defekt i egen ladeboks og IKKE afbrød strømmen...! Her gik det ud over lader i bilen...! Og her var bilen enddog FÆRDIG med at lade - og alligevel gik det galt..!

 

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at vi ikke kan gå en tur og få frisk luft uden vi skal risikere at få ødelagt vores biler...
 

Hvis ovennævnte behov skulle opstå med at nå en færge - så vil jeg da opfordre til at I få kontakt til ejer - på den ene eller anden måde - og så kan vedkommende jo blot afbryde ladning via app, og starte igen straks efter, hvis vedkommende ikke har lige så travlt...! Kan man ikke få kontakt til ejer, ja så må vi jo bare vente og håbe at færgen er tilsvarende forsinket...

 

Hvis vi ikke opføre os pænt på SuC må det vel være på sin plads at Tesla ekskludere vedkommende fra at lade på SuC. Måske Tesla skulle montere kameraovervågning på SuC - Syntes i at vi skal der hen...? ikke jeg...!

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 8 '16
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 8 '16

Jeg er enig med dig Knudsen. Men opladningen bliver altså ikke afbrudt ukontrolleret, Den er låst fast indtil man trykke på knappen af stikket, det stopper ladningen og stikket låses op. Det kan man gøre fordi bilen er efterladt ulåst.

Teslasse
Teslasse Jan 8 '16
Det der var min pointe med mit indlæg var jo at bilerne åbenbart kan stå åbne når de lader. Kablet blev jo bare taget ud på helt normal vis: tryk-blå-ud
Kristian70k
Kristian70k Jan 8 '16

Knudsen du skader ikke bilen ved at afbryde bilen ved ladning ved 200 amp.. den trapper selv ud og "låser" selv først op når der ikke er spænding på.. og jo der er stadig garanti på.. du kan ikke gøre noget der kan ødelægge det batteri uden garantien dækker.. men det ændre ikke ved det ikke er super god team spirit.. men tror den er noteret :)skal vi ikke stoppe den her.. 

ErikBH
ErikBH Jan 8 '16
Citat fra Hookmaker

Ha, yes sådan kan det gå! Jeg har flere gange set nogen komme og lade i Middelfart, og stige ind i en anden bil og køre væk. Det kalder jeg bare for meget! Så i min bog gælder alle tricks her.

jeg lader sjældent på superchargere, jeg har været 2 gange på Middelfart (bor 35km derfra) og den ene gang kom der een på foldecykel og hentede sin bil (der var fuld hus ved alle standere). Den anden gang kommer der een og bliver sat af fra en ICE bil.

Men jeg har jo nok bare været "heldig"..

 

vh, Erik

griffel
griffel Jan 8 '16
Vi kom fra Sjælland i to biler til Middelfart SuC i dag. Min Tesla og en ICE. Jeg satte den til ladning, hoppede over i den anden bil og vi smuttede lige ned i byen. Det tager ikke lang tid at komme derned i en bil. Min app sagde til, at ladningen snart var færdig og vi bevægede os stille og roligt tilbage til bil 2 og kørte tilbage til SuC.
Det kan altså være ganske harmløst at blive hentet i en ICE-bil og behøver ikke at betyde, at ens Tesla overnatter ved en ladestander...
Maho
Maho Jan 8 '16

Teslasse, haha, synes det er er super fedt indlæg du kom med og grineren med folks reaktioner :-) jeg selv kunne da aaaaaaldrig drømme om at bruge denne viden mod en hjemmelader hvis jeg skulle være på en 16 timers tur sydpå (men mange tak for tippet:-)!!

hhs
hhs Jan 8 '16

@Kiefer. Hvis bilen efterlades ulåst er det sikkert fordi den utilsigtet er kommet i "garage mode". Se tidligere indlæg i denne tråd.

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

I dag holdt de i kø helt uden på vejen. Håber ikke det er det nye normale.

T3S7A
T3S7A Jan 11 '16

Øv da. Hvor mange var i kø? Du tog ikke billede af det? 

Men med så mange Tesla solgt i DK, så vil det give kø, i sær i primetime. 

Jeg frygter rigtig meget sommerferien. Der vil alle ( ikke kun fra DK ) syd på. Så der vil der være mega meget kø. Gætter på nogle steder over 20 biler i kø. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '16

Jeg tror ikke på at der bliver kø sydpå til sommer. Sidste sommer holdte vi stort set alene på SuC både ned og hjem. Prøv en gang at tjekke hvor mange SuC der eksempelvis er i Tyskland i forhold til hvor få Teslaer der er solgt.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 11 '16
SuneH
SuneH Jan 11 '16
Antallet af danske Teslaer er mangedoblet siden sidste sommer. For at holde i kø til hver eneste SuC dernedad, skal du bare følges med de samme 15-20 andre danske TMS'er hele vejen gennem Tyskland :-)
Sider: « 1 2 3 4 »