Loading...
dk

køge superlader | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 11 '16

Jeg fik desværre ikke taget et billede, tænkte først at jeg skulle have taget et da jeg var kørt.

T3S7A
T3S7A Jan 11 '16
Citat fra Gustavsfar1

Jeg tror ikke på at der bliver kø sydpå til sommer. Sidste sommer holdte vi stort set alene på SuC både ned og hjem. Prøv en gang at tjekke hvor mange SuC der eksempelvis er i Tyskland i forhold til hvor få Teslaer der er solgt.

Du kan ikke sammenligne sidste sommer med den som kommer i år. Der er solgt over dobbelt så mange som sidste sommer. Alle skal samme sted hen ( syd på ), så det er lidt lige meget hvor mange der er, når du kommer til at følges med de samme. Nogle lader mere, og springer måske en charger over. Men det gør så også andre på chargeren før. De fleste SuC i Tyskland er kun 4 eller 6 stander. Det er slet ikke nok til at tage det pres som vil komme. Det ændre ikke noget der er mange steder. Du kan jo ikke bare skippe en, fordi der er masser af kø, hvis du ikke har strøm til det. 

Hvis Tesla ikke udvider stander antallet i både DK og nedover i Tyskland, så gætter jeg på rigtig mange bliver rigtig skuffet.  

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 11 '16

Ja nu må vi se hvor galt det går. Så må vi tage det med. På sidste tur var det faktisk oftest bilen der ventede på os og ikke omvendt så mon ikke det går alligevel.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 11 '16
Kiefer
Kiefer Jan 11 '16

Mon ikke de fleste vil fordele sig i forskellige retninger når man først kommer syd for Hamborg?

Jeg vil blive overasket hvis man møder andet en danskere, nordmænd og hollændere på de andre SuC'er rundt om i Europa...

DerHansi
DerHansi Jan 11 '16

Fyyeehh !! Teslasse, totalt grineren snydetricks (er noteret). Ja det kan vel ikke være en særlig flittig gæst her på forum, ellers havde vi da nok set en sviner, af en lidt anden kaliber.

Seriøst ; det er sgu ikke i orden at koble andre ind/ud, uden det er aftalt. Din tid er ikke vigtigere end naboens !!

Werge
Werge Jan 11 '16
På vores 3 ugers sommertur besøgte vi 27 supercharger og mødte få gange andre danske Tesla'er. Så hvis vi siger der nu er kommet lidt mere en dobbelt så mange I DK, så vil det stadig kun give 2, måske tre danske pr gang.
Mine bekymringer er mest omkring Køge og Middelfart, så jeg håber de hurtigt få åbnet en omkring Slagelse, så vi ikke alle behøver lade så meget på de to andre.
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 12 '16

Lige mine tanker. Tror nu ikke at problemet bliver så stort som nogle tror. 

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 12 '16

De burde fjerne den gamle better place bygning og lave 12 standere mere der.

PeterE
PeterE Jan 12 '16

Der skal da nok blive run på til sommer, men lad os nu se hvor galt det går. Jeg håber stadigvæk på at vi engang i fremtiden også kan tanke el på en almindelig servicestation, dvs dem som i dag kan fylder biler op med benzin, diesel og gas...

Og imellemtiden har vi ca 50 SuC'ere i DK, og det giver en kapacitet på omkring 36000 SuC-timer om måneden, eller ca 10 SuC timer per dansk Tesla per måned. At vi så alle vil lade op på nogle spidsbelastningstider er noget helt andet...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 12 '16
FedthaS
FedthaS Jan 12 '16

det må da også være i tankstationernes interasse at få et par lademuligheder op.. med tiden vil flere og flere jo køre el og tankstationer som i dag sælger meget andet end benzin/disel vil da sikkert gerne have disse kunder også..

 

Redigeret : jeg mener alle der bruger en SuC vil jo typpisk lige købe sig en kop kaffe eller en bid mad, osv osv...

Forummets indlæg er redigeret af FedthaS Jan 12 '16
KimT
KimT Jan 12 '16

Tænk på at når ICE biler skal tanke opholder de sig vel max 5 min på tanken. Det giver ikke nødvendigvis meget salg (pengene bliver tjent i butikken - ikke på standeren). En Elbil bruger længere tid på at lade op og derfor er det et potentielt større salg. Så det må helt klart være i tankstationernes intersse at få en SuC op (ved ikke hvormeget en Clever/E-on giver da man jo skal betale overpris for strøm og man nok vil undgå det)

SuneH
SuneH Jan 12 '16

Enig :-) Den ene gang jeg har været på SuC i Køge og tanke "gratis strøm", blev ungerne & konen lækkersultne, og regningen hos Burger King endte på den forkerte side af 250 kr.... Så meget for "gratis strøm" :-)

sjensen
sjensen Jan 12 '16

@FedthaS... det er faktisk på vej med ladestandere på gammeldags tankstationer. Både Clever og e-on har allerede pladser i samarbejde med hhv Shell og Statoil. E-on har inden for de sidste par måneder sat hurtigladere op på Statoil i bl.a. Lyngby, Gentofte, Sydhavnen, Hvidovre og to steder i Roskilde. Der er også kommet e-on hurtigladere i bl.a. Esbjerg og Herning som måske også er Statoil. I Norge er de (selvfølgelig) langt længere fremme.

SuneH
SuneH Jan 12 '16
Sjensen: hvor hurtige er de hurtigladere du nævner?
sjensen
sjensen Jan 12 '16

@SuneH... med Chademo adapter er det op til 50 kW mener jeg. Der er også type 2 udtag som man kan bruge uden at have hverken eget type 2 kabel eller Chademo adapter, men så er det 11kW eller 22kW afhængigt af om man har dobbeltlader eller ej i Teslaen.

I og med at man kan få både Clever og e-on kort gratis, så kan jeg kun anbefale alle andre at gøre det - og få installeret app's fra de samme to udbydere.

Efter hurtig tælling siger ca 55 Chademo lokationer i Danmark. 

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Jan 12 '16
MS
MS Jan 12 '16

@sjensen - helt enig i, at et Clevetkort og E ON kort er glimrende at have som ekstra sikkerhed og fleksibilitet. E ON kortet koster 99 kr. og som ny Tesla-ejer kan man få et Cleverkort gratis (en anden her på forum har vist skrevet hvordan man gør og dermed sparer de 350 kr. det ellers koster at få et kort). Både Clever og E On's apps er glimrende - udover at man kan se hvor de er, kan man også se om de er optaget eller ledige (eller ude af drift). Jeg er sikker på at SuC også snart kommer med mere detaljerede informationer, hvilket vil lette ladeplanlægningen, når man er på langfart.

Gronhund
Gronhund Jan 12 '16
Her er forklaringen til det gratis Clever kort:
http://teslaforum.dk/...dere-i-europa?page=1
Man behøver i bund og grund ikke betale for et EON kort. Man kan også bare ringe til dem og oplyse stander nummer (begge dele skulle stå på standeren). Så låser de op for den, og så kan man lade lige så længe man vil for 99 kr.
andersh
andersh Jan 12 '16

E.Ons app er bestemt ikke framragende. Den kunne faktisk næsten ikke blive mere ubrugelig, og kan f.eks. ikke vise ens lokation på kortet. Det er lidt et problem når man ofte skal finde en lader i byen. 

MS
MS Jan 12 '16

@andersh - det er helt rigtigt og den kunne være bedre. Ens egen placering dukker først op når man har valgt en oplader og markeret navigation til denne, og det har virket fint for mig de gange jeg har haft brug for det. Og har man een gang suttet strøm fra en lader så husker Tesla'en jo placeringen til næste gang.

Sider: « 1 2 3 4