Loading...
dk

Ny Update | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Jan 9 '16

Sædevarmer har altid virket, også på bagsæder. 

janlanxe: Du får besked på Iphone app, vist ikke på android. Updates kommer hurtigere hvis din bil er på wifi. Ellers får man først efter nogle dage. Der har hellere ikke været updates siden 4/12. 

FrederikC
FrederikC Jan 9 '16
Man får også besked på android
GO4IT
GO4IT Jan 9 '16

T3S7A - Nej - sædevarme er desværre ved en fejl blevet slået fra hos nogle - bl.a. hos mig. Jeg var ikke den eneste og fik først at vide, at jeg skulle forbi værkstedet. Det blev siden rettet til at det ville blive rettet ved næste opdatering. Virker fint foran men er savnet på bagsædet så vil meget gerne have det igen ;-) 

 

Forummets indlæg er redigeret af GO4IT Jan 9 '16
Jesper74
Jesper74 Jan 9 '16

Janlanxe: Ja, hvis du har sat beskeder om software updates til på din app, skulle du gerne modtage en besked på din Iphone, når en software update er klar. Har selv kun oplevet det en enkelt gang, da Auropilot blev releas'ed. Når du kommer ud i bilen fremgår det af touchskærmen, at der er en update, som du kan(skal installere

Kiefer
Kiefer Jan 9 '16

Husk nu på der kan sagtens gå en 4-6 uger inden de sidste får opdateringer i forhold til de første. Så der er absolut ingen grund til at sætte sig ud i bilen og vente ;-)

/Martin

Michael72
Michael72 Jan 9 '16

Går det hurtigere hvis man er på wifi, eller er det en skrøne ? Min er så godt aldrig til wifi, så jeg satse på at der går kortere end 4-6 uger med 3G.

T3S7A
T3S7A Jan 9 '16

Du modtager update før alle dem som ikke er på Wifi. 

Det giver jo også god mening at Tesla først får alle de biler som er på Wifi til at hente først, og så efter nogle dage alle dem som ikke har været på wifi. Spare de jo en del data på. 

Kiefer
Kiefer Jan 9 '16

Personligt tror jeg det er en skrøne, jeg har ikke kunnet se noget mønster i om min bil har været på WiFi eller på 3G når jeg har fået opdateringer og hvor hurtigt efter en opdatering er kommet ud til bilen. 

Jeg tror de sender dem ud i batches af VIN, og så er det nok lidt ligemeget om en bil er på 3G eller på WiFi. At jeg så ikke forstår Tesla ikker bruger en service som f.eks. Akamai eller Amazon til at sende opdateringen ud til at alle biler samtidig.

Men det hænger nok sammen med at de også bruger deres kunder som betatestere på de enkelte version...

/Martin

Flemming
Flemming Jan 9 '16
Vi har i løbet af de sidste 2 år få en 10 til 15 opdateringer, nogle gange har vi været blandt de første og andre gange har vi fået opdateringen flere uger senere.
Vi er er kun på 3G så jeg tror ikke det gør nogen forskel om man er på WiFi eller 3G
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 9 '16

Samme erfaring herfra. Var i starten meget fokuseret på at få wifi til at fungere ude i garagen for at få opdateringerne hurtigst muligt, men kan efterhånden konstatere at det med ret stor sandsynlighed ingen rolle spiller om det er det ene eller det andet.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 9 '16
shan
shan Jan 9 '16
Tesla fortalte mig at det man kan gøre er at sætte den på wifi og så genstarte begge skærme. Jeg forsøgte lige at gøre der og 40 min senere fik jeg besked at opdateringen var klar<br />
<br />
Ved ikke om der er tilfælde eller om der er noget i der<br />
<br />
Jeg fik denne oplysning ved sidste autosteer opdatering hvor jeg 3 uger efter alle andre stadig ikke havde modtaget den. På daværende tidspunkt virkede det også. <br />
<br />
Mit wifi i bilen er over telefonen.
Forummets indlæg er redigeret af shan Jan 9 '16
Klaus_
Klaus_ Jan 9 '16

En Tesla mekaniker fortalte mig engang at de prioriterede wifi, når der skulle sendes opdateringer ud. Det er dog ikke min opfattelse lige umiddelbart. Vil tro halvdelen af mine opdateringer er kommet mens jeg har været på arbejde og den har holdt med 3G.

Men, fordi man jo er lidt overtroisk, og fordi jeg alligevel skulle ud i garagen og have koblet strøm til, genstartede jeg lige maskinen for en sikkerhedsskyld (godt nok kun den store skærm). Så hvis den popper op om 40 minutter, så er der nok noget om det "shan" snakker om :)

Kristian70k
Kristian70k Jan 9 '16
Citat fra shan Tesla fortalte mig at det man kan gøre er at sætte den på wifi og så genstarte begge skærme. Jeg forsøgte lige at gøre der og 40 min senere fik jeg besked at opdateringen var klar<br />
<br />
Ved ikke om der er tilfælde eller om der er noget i der<br />
<br />
Jeg fik denne oplysning ved sidste autosteer opdatering hvor jeg 3 uger efter alle andre stadig ikke havde modtaget den. På daværende tidspunkt virkede det også. <br />
<br />
Mit wifi i bilen er over telefonen.
 
klasse tip, testede det lige.. 20 min efter kom den med software update klar.. elsker vidensdeling :) super takker
uffe55
uffe55 Jan 10 '16

Det virker sgu ! 40 min efter reset kom opdateringen !

gw
gw Jan 10 '16
Hvad reset du først? Jeg synes ikke det virkede for mig
Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

jeg begyndte med de to øverste knapper.. :)

Maho
Maho Jan 10 '16

Min kom for en time siden - og det på 3G og uden reset eller andre woodoo tricks :-)

Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 10 '16
gw
gw Jan 10 '16

Reset virkede ikke for mig, selv i den rækkefølge som Kristian nævner. Var også koblet til strøm, samt wifi.

Kristian70k
Kristian70k Jan 10 '16

kan være det var et tilfælde :) men det var sku dejligt alligevel :)

kensmark
kensmark Jan 10 '16

Er der nogen i DK der har fået "summon mode " med den sidste opdatering i går ?

Det bliver beskrevet i diverse medier, men er ikke med i min opdatering,  har dog fået faciliteter som "perpendicular parking" .

 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »