Loading...
dk

Ny Update | Tesla Forum

KimT
KimT Jan 12 '16

7.1.2.9.154

Der er ingen GUI forbedringer her, men de har jo nok været presset ud i at den skulle ud pga. Rdio lukkede.

dRxL
dRxL Jan 12 '16

Tilbudet om at opdatere kom aldrig tilbage, efter at jeg havde valgt "cancel" i den 2 minutters advarsels pop-up der advare om hvor længe opdateringen forventes at tage. Jeg vil rigtig gerne have opdateringen så hurtigt som muligt, så er der noget jeg kan gøre, f.eks. ringe til Tesla, og i så fald hvilket nummer bør man ringe på, det til min lokale forhandler på Kristinehøj, eller et mere generelt support nummer?

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Jan 12 '16
gronkjaer
gronkjaer Jan 12 '16

:-) DRxL Da du trykkede cancel, så fik jeg din opdatering, så du er røget bag i køen, desværre... :-)

Raymond
Raymond Jan 12 '16

dRxl: Se lige til højre for Teslalogoet i midten/toppen af skærmen, der skulle gerne være et lille gult ur du kan trykke på og starte opdateringen

dRxL
dRxL Jan 12 '16

Uret var der i går, men har ikke vist sig siden jeg kørte til det ærinde, som var grunden til at jeg valgte at udskyde (troede jeg på det tidspunkt) opdateringen.

Benjamin
Benjamin Jan 12 '16

det her spotify får man kun login til hvis man har købt hifi pakken ikke? min spørger nemlig efter login oplysninger til spotify og jeg har ikke hifi pakken.

dRxL
dRxL Jan 12 '16

Nu ringede jeg til support, og han kunne godt se at jeg var blevet helt annuleret ud af at opdatere i det batch som jeg ellers var kommet med i, så nu er det bare at vente til den kommer med i et af de følgende batches og får downloadet opdateringen. Så har jeg lidt tid til at øve mig i at være voksen og tålmodig i ;)

Michael84
Michael84 Jan 12 '16

dRxL: det er da lidt underligt når du nu har hentet det hele ned. Er alt det downloadede så bare slettet igen? :-)

NeWT
NeWT Jan 12 '16

@Benjamin Nej, du behøver ikke hifi-pakken for at få spotify-kontoen. Under loginfelterne skal du trykke på "Restore", - så oprettes din tesla-spotifykonto.

dRxL
dRxL Jan 12 '16

@Michael84

Ud fra hvad jeg kunne forstå fra ham jeg snakkede med, så ja. 

Han sagde noget i retning af at han kunne se at jeg var blevet fjernet helt fra at være med i opdateringen, men at det ikke var noget jeg selv havde gjort ud fra den log han kiggede i. Hans formodning var at jeg ville have opdateringen indenfor nogle dage. 

Jeg er selv softwareudvikler, så jeg har en tendens til sympatisere med systemet, når jeg oplever at brugernes ageren, i dette tilfælde mig, ikke fungerer i forhold til hvordan programmøren havde tænkt at tingene skulle foregå på. 

Bilen fungerer lige så fint som den har gjort hele tiden, og hvis jeg ikke har fået opdateringen om en uges tid, så ringer jeg ind til dem igen og hører om der er noget de kan gøre for at hjælpe mig til 7.1 (aka. "the promised land" ;)).

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Jan 12 '16
PeterC
PeterC Jan 12 '16

@NeWT: Tak for tippet om Spotify. Jeg fik ikke loginfelter med kom "på" med det samme. Nu er det så Tesla Spotify jeg hører og ikke min egen konto. Hvordan sættes ens egen op? Kan ikke finde en "reset" knap i multimedieafsnittet. Nogen der har sat egen Spotify konto op efter at Tesla havde oprettet?

Knudsen
Knudsen Jan 12 '16

@PeterC: Du skal ind under settings - Apps - ind under Media (node-symbolet) - scrolle ned indtil du kommer til spotify account - her kan du indstille den til din egen konto.

Og så vil den i øvrigt benytte de playlister/favoritter mv. der er tilknyttet din konto i stedet, så det er ens både i bilen og hjemme...!

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jan 12 '16
PeterC
PeterC Jan 12 '16

@Knudsen: Tak for tip - super hurtigt svar. Jeg sætter den op inden jeg skal køre hjem i aften.

Og så er det jo bare at skrue op.....:-)

BPBach
BPBach Jan 12 '16

Så er den nye software installeret, spotify virker efter 3 forsøg, og nu kan den også parkere imellem 2 biler fedt. Et håndtag i førersiden kan sættes så kun det kører ud. Har fået det via 3G ingen problemer

Hyrtig
Hyrtig Jan 12 '16

Så fik jeg også den seneste opdatering. Ud over at få Spotify installeret, oplevede jeg at min range steg fra 452 km til 478 km. Mystisk. Har andre opleveret noget lignende. Og er det reelt eller blot et stunt?

mdv
mdv Jan 12 '16

Min Android App notificerede mig i går eftermiddags om at der var en software opdatering, men den er endnu ikke dukket op ude i bilen :-(

Er der andre der har oplevet det?

TeslaFreak
TeslaFreak Jan 12 '16

Du er sikker på det ikke er en opdatering af android appen og ikke bilen?

Jeg har hellere ikke fået opdateringen endnu.

tintin
tintin Jan 12 '16

De sidste par dage er der rullet en opdatering ud til android telefoner. ver. 5.1.1

mdv
mdv Jan 12 '16
Jeps, helt sikker. Updaten af appen håndteres af Google play og det var den samme jeg så sidst, da Tesla selv lagde den nyeste firmware på, mens bilen var et smut på besøg hos dem. Har prøvet at genstarte både den lille og den store skærm, ladet den helt op mens den var på wifi og penduleret over frunken men stadig intet :-(
Tror jeg kontakter Tesla om et par dage, hvis der stadig ikke er sket noget.
lasen
lasen Jan 13 '16
Citat fra Hyrtig

Så fik jeg også den seneste opdatering. Ud over at få Spotify installeret, oplevede jeg at min range steg fra 452 km til 478 km. Mystisk. Har andre opleveret noget lignende. Og er det reelt eller blot et stunt?

@Hyrtig - oplevede samme her 90% med 7.0 354 km - 7.1 giver 374 km (85D) fra september
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »