Loading...
dk

Ny Update | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Jan 13 '16
Citat fra lasen
Citat fra Hyrtig

Så fik jeg også den seneste opdatering. Ud over at få Spotify installeret, oplevede jeg at min range steg fra 452 km til 478 km. Mystisk. Har andre opleveret noget lignende. Og er det reelt eller blot et stunt?

@Hyrtig - oplevede samme her 90% med 7.0 354 km - 7.1 giver 374 km (85D) fra september

Min gik fra 364 til 385 km ved 90 % (85D fra december). I princippet kan Tesla jo have optimeret på styringen af f.eks. motoren eller andet, men det er måske mere sandsynligt at de bare har ændret på beregningen af range. Nogen der har nået at få erfaring med range i praksis? 

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jan 13 '16
Kristian70k
Kristian70k Jan 13 '16

hertil morgen ladede jeg til 90%... det var stadig 90%.. er der andre der oplever det?

thvestergaard
thvestergaard Jan 13 '16

Jo @Kristian70k normalt er jeg helt enig :-), men i morges havde jeg ladet til 80% og da jeg skulle afsted havde jeg 81%. Jeg havde den dog ikke til at stå på % men på Typical, men tydeligt at der efter bilen var blevet forvarmet med Hi var der flere km, end end 30 minutter inden jeg havde startet forvarmen.

texIDAS
texIDAS Jan 13 '16

Jeg har fået denne på telefonen i nat!!

Første gang over 400 på 90% ladning i min 90d'er

Er der iøvrigt nogen, der ved noget om, hvad et TESLA-batteri kan yde, når det kommer til stykket??

Ved man om TESLA i øjeblikket giver adgang til hele kapaciteten i batteriet, eller kunne man tænke sig, at man kan skrue op for kapaciteten, når/hvis markedskonkurrencen indhenter TESLA's forspring??

Hvis det højere lade-tal giver flere køre-kilometer, vil det da give en vældig good-will!!

Climber
Climber Jan 13 '16
Tesla har fundet en ny metode til fastlæggelse af en kilometers længde. Den er kommet i forlængelse af accelerationsmålingen med en one foot rool out. De gør en kilometer en lille smule kortere, så der er plads til flere.
nielan
nielan Jan 13 '16

"... og tale funktion "play navnet på kunstner og titel" virker hver gang via søgning på Spotify"

Hvordan gør man det? (Har standard lydsystem).

KXR
KXR Jan 13 '16
Feyfob, kan ikke "release" ladekabel ved dobbelt tryk på fob taget efter Update 7.1, har andre oplevet det samme 85D?
Lannister
Lannister Jan 13 '16
Citat fra nielan

"... og tale funktion "play navnet på kunstner og titel" virker hver gang via søgning på Spotify"

Hvordan gør man det? (Har standard lydsystem).

Du trykker bare på 'Voice' knappen på rattet, holder den inde i et halvt sekund og taler: Play X by X. Eller Call X eller Navigate to X. Virker dog bedst på engelsk, eller rettere... virker udelukkende på engelsk, har fået mange sjove vejnavne når jeg har snakket dansk til Tessie.

Prøv også de to easter eggs: 'Open sunroof' og 'Ludicrous Now' :-) 

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Jan 13 '16
Chris
Chris Jan 13 '16
Typical ved 90% er steget fra 374 til 387 på min 90D med upgraden.
Kramer
Kramer Jan 13 '16

@Chris, den app du bruger, Remote S, er den pengene værd?

henrik_dk
henrik_dk Jan 13 '16

Min P85D er faldt fra 360-364 km i typical ved 90% til nu 347-348 km.... Har opladet fra 100-120 km til 90% tre gange siden opdateringen til 7.1 søndag aften. Stadigvæk 347-348 km hver gang.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 13 '16
hhs
hhs Jan 13 '16

@Kramer. Tilfreds med Remote S. Inde / ude  temperatur kan læses under parkering uden HVAC aktiv. DC strøm til / fra batteri kan læses foruden AC ladestrøm. Tilført energi ved seneste opladning vises. Total antal km (ODO) vises.

Chris
Chris Jan 13 '16
Enig med hhs. Remote S fungerer ganske udemærket. Kan godt lide det højere informationsniveau.
Jevi
Jevi Jan 13 '16

Min 85D viser ca 525 km rated range (100%) i min Android app. Med 82 kWh udnyttelse af batteriet passer det fint med en rated consumption på ca 156 Wh/km som vises på forbrugskurven.

Jeg kan ikke forstå at f.eks. ElPeter kun aflæser 385 km @ 90% Dvs 427 km @ 100% ??? 

Raymond
Raymond Jan 13 '16

KXR; Ja, nu kan man ikke bruge dobbelklik på taget af fobben til at åbne ladedækslet, nu skal man holde trunkknappen ned i nogle sekunder i stedet.

HRH
HRH Jan 14 '16
@Henrik_DK min P85D er faldet til det samme niveau efter opdateringen. Ngen der har et bud på hvorfor?
HRH
HRH Jan 14 '16
Findes der ikke er sted på nettet, hvor man kan læse release notes, således at man ikke behøver at sidde i bilen og læse?
kr
kr Jan 14 '16

@HRH Side 1 i denne tråd ? ;)

... og her: http://www.teslamotorsclub.com/...e+firmware+changelog

KXR
KXR Jan 14 '16
Raymond, det er ikke lade porten, men release af selve kablet. Hvordan gøres det i 7.1?
KimT
KimT Jan 14 '16
Citat fra Nostromo Min har 2.7.77 som er fra oktober og der er jo kommet flere små opdateringer siden.
Skal jeg bekymre mig over stadig intet at have modtaget?

Nej det skal du ikke. Der kan gå flere uger inden den når ud til alle. Men jeg tror næsten at Tesla har stoppet udrulningen pga. det problem nogle ejere af 70 ser hvor den lige pludseligt står som en 60'er.

Det samme skete med 2.7.106 som vist røg ud ved en fejl.

Men jeg mener at have læst at Tesla faktisk ikke sender minor updates ud med mindre det er kritiske fejl versionen skal rette (man får dem kun hvis bilen er til service). Ellers får du den aktuelle version når det bliver din tur til at opdatere. Forstået på den måde at jeg fik 2.9.154, men hvis du først "kommer til i køen" om 4 uger og den aktuelle version hedder 2.9.160 så får du den. Men vi andre der har fået 2.9.154 får ikke denne version med mindre den løser kritiske fejl. Vi får først den næste major update.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »