Loading...
dk

SuperCharger etikette? | Tesla Forum

Maho
Maho Jan 10 '16

Super forslag Ken, men kunne du ikke også trykke Tesla lidt på maven, når du henvender dig, og det som virkelig ville rykke:

Bedst: at man kan se status på app eller lignende

Næstbedst: at man kan se på en bil om den er færdig eller hvor langt den er, fx via dioderne ved ladeporten. Derved kan man vælge den rette lader ift output, og det vil jo også lægge lidt pres på dem som lader den holde (for) længe...

Ved jo du har en varm linje dybt ind i Tesla-verdenen :-)

Hviidbjerre
Hviidbjerre Jan 10 '16
Eller der kunne etableres en grøn lampe, som lyser ud for den plads, som vurderes bedst.
Det kan ikke være så svært at lidt kode, som sammenholder de igangværende ladninger og automatisk vælger en lidig plads i et tomt par, eller der hvor man kan modtage mest amp.
Det ville være god servic, globalt og uafhængigt af it platforme mv.
KS
KS Jan 10 '16

Jeg laver et forslag til forbedring af appen på tlf. Venter dog lige på at få min egen bil opdateret for at se den nye oversigt, inden jeg sender afsted til Tesla.

pouls
pouls Jan 10 '16

Hej Ken. Fin skrivelse.

Men jeg tror, du skal have en enkelt rettelse, under "ladeboks hjemme".  ( 5 km/h).

Bilen kører 4-5 km på 1 kWh. Ved 220 V stik og 10 A , altså 2,2 kW, opnås 9 - 11 km/h. Og ved 3-faset stik, som vel næsten alle har opsat, fås 3*220*16 lig  10,5 kW eller 40 - 50 km/h.

Maho
Maho Jan 10 '16

Super. Et ønske til app'en er en "max" og en "lov" knap til klimastyringen. Om morgenen hvor jeg pt bare vil have den hurtigt varm skal jeg trykke ca 22 gange på pil op, for at komme til "max" fra de typiske 20 grader den står på. Og så ca 22 gange tryk i bilen tilbage igen når jeg er glad ved temp. 

Laver man max i bilen (ved at dobbelt trykke på klimaikonet) husker den hvor man var inden (fx 20 grader) ved blot et enkelt tryk. Det er altså en tilsvarende funktion i app som ville være rart :-)

TwoChops
TwoChops Jan 10 '16

@ Maho, Der findes flere 3. parts apps, som kan netop det, du efterlyser. Jeg har selv Remote S og ConnectT. De virker endda på Apple Watch, hvilket er ret så cool.

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 10 '16

Der mangler vidst lidt korrekturlæsning, også i version 2 =)

KS
KS Jan 10 '16

Vedr. korrektur - ret i Word dokumentet og upload. Så flytter jeg det op i første indlæg

KimT
KimT Jan 10 '16

Jeg synes at have observeret at hastigheden hvormed dioderne bliker afhænger af SoC.

Men generelt sidder dioderne sådan at man ikke kan se dem når bilerne nu holder så tæt som de gør. Så det optimale må være dioder på standeren eller i en App/på skærmen hvor man kan se alle stander for en given SuC

SimonHN
SimonHN Jan 10 '16
Bare få bilen til at tænde sit parkeringslys når den er færdig med at lade eller få min før. Eller når den kommer op på 90%? :)
Maho
Maho Jan 10 '16

1: hvis en bil er færdig og det kan ses den er færdig, vil det potientielt motivere ejeren til at fjerne den hurtigt, hvis der er kø. Så man ikke skal forbi mange "onde" blikke. Lige nu er det mest gætterier hvor mange og hvor længe en bil holder fuldt opladt

2: når jeg en sjælden gang kommer forbi en SuC, har der faktisk ikke været så meget tryk på. Først søger jeg naturligvis en tom dobbelt lader (A+B ledig). Men er dette ikke muligt ville det jo være verdensklasse hvis man med et hurtig kig kan se hvilken lader som kan give mest strøm (fordi makkeren er næsten færdig). Ellers er det jo ren lotto om man vælger den rigtige. 

Ved kø, enig, så må man tage den som bliver ledig og lade skæbnen klare resten :-)

Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 10 '16
SimonHN
SimonHN Jan 10 '16
Hvis jeg holdt i kø i 15+ min og kunne se en eller flere biler var færdig med at lade. Så vil jeg nok også lige ta en snak med ejeren. Hvis han kommer imens man er ved at lade. :)

Hvis den stadig holder der når man er færdig med at lade. Så må man jo kontakte Tesla og sige der står en efterladt bil.

Jeg ved ikke med jer. Men jeg vil syntes det er pinligt at holde og spærre for andre. Det bliver da endnu mere pinligt for ejeren hvis alle kan se den var klar til afgang for længe siden.

Så efter 5 min. Så la da også bilen tænde for haveriblinket. :D

Selvom bilen selv kan køre ind og ud af garagen. Så tror jeg ikke den kommer til at kunne køre selv fra Superchargeren. Havde ellers været smart hvis dem i kø bare kunne ta ladestikket ud når den var færdig. Også bilen selv kunne finde en P-plads. Men det bliver nok ikke i vores tid. ;)
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Jan 10 '16
Comeback
Comeback Jan 10 '16

Husk man kan slukke for dioderne når man lader, så hvad kan I bruge det til ?

Maho
Maho Jan 10 '16

Kan man det? Hvordan? 

Men det er jo sw styret så det bestemmer Tesla jo :-)

oledole
oledole Jan 10 '16
Er problemet ikke at for mange bruger SuC'erne som hjemmelader?
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 10 '16

@oledole. Det er muligt at det også er en stor del af årsagen til periodisk kø ved SuC. I så fald løser problemet sig stort set af sig selv efterhånden som nyhedsinteressen ved at lade gratis lægger sig. Begynder man at gøre tiden op kontra prisen på en opladning er det faktisk knap så interessant. For mit vedkommende ladede jeg relativt ofte i Middelfart til at begynde med. Ikke fordi jeg reelt havde behovet, men af den simple grund at jeg kunne. De sidste 3 måneder har jeg kun været derude 2 gange i forbindelse med at jeg manglede nogle småtterier i Jemogfix.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 10 '16
Comeback
Comeback Jan 10 '16

@Maho prøv at lås din TMS når du sidder i den og lader på låse ikonet på den store skærm :)

KS
KS Jan 10 '16

@Gustavsfar1: +1

Samme her med Køge - tager ofte derud, det er et godt sted at mødes med andre Tesla nørder, men lader sjældent på SuC Køge. Bruger tiden på noget andet, men kan jeg finde en kunde at fakturere imens jeg sidder på SuC'en, arbejder jeg gerne i bilen, for så er det win/win, men p.t. ligger de fleste af mine kunder i Kbh, så behovet er der sjældent.

HJJ
HJJ Jan 10 '16
Ja det er altid de andre der holdet i vejen og de har garanteret slet ikke så travlt som en selv.
Godt politiarbejde.
laslun
laslun Jan 13 '16
Hvem "ejer" egentlig selve p-pladsen? Holdt i Hjørring i dag og den var flittigt benyttet. Bare ikke af Tesla'er, men mange andre biler. 
Nu var der så plads nok, men kom der 2 der skulle lade, så ville der ikke være plads til flere. 
I Hjørring er der en 7-eleven og en sun-set, så der kan komme mange forbi. 
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »