Loading...
dk

SuperCharger etikette? | Tesla Forum

krabbe
krabbe Feb 1 '16
SuneH - det er selvfølgelig en reel problematik og mener som sådan heller ikke at en Test af et forebud er ideelt, ( afstanden kunne måske også være 25 eller 20 km.)

Min tanke med et Test forbud, var tænkt, for og se om der egentlig er så mange lokale der lader på SuC som man måske tror. (Har dog oplevet en del, specielt på Kristinehøj, hvor det selvfølgelig også mærkes tydelig med kun 2 SuC )

Jeg ønsker personligt selv absolut ingen begrænsning, men blot en tilgængelighed til SuC når behovet er der, uden at skulle sidde og vente, som der desværre er et stigende antal der har oplevet.

Men lad os se om ikke Slagelse, som andre også skriver, kan komme til at gøre en stor forskel.
T3S7A
T3S7A Feb 1 '16

Som skrevet tidligere.. Drop nu alt det snak om forbud, hvor man bor mm. Tesla har solgt deres biler på gratis strøm. De har reklameret med det. De har solgt den med det formål at alle kan lade, uanset hvor de bor, og hvor de skal hen. Færdig. 

Så i stedet for at se surt på folk man tror bor tæt på eller bare lader fordi de synes det er sjovt at drille andre, så klag til Tesla over at der laaaangt fra er nok Supercharger i DK i forhold til antal biler der solgt. Der er solgt langt flere Tesla her i DK end der er i Tyskland, så Tesla bliver nød til at sætte Supercharger op rundt omkring.

gronkjaer
gronkjaer Feb 1 '16

Helt korrekt T3S7A...

Flere superchargere. ja tak.. Og så lidt mere hensyn til folk, hvis der er kø, så lad da for guds skyld kun hvad man har brug for, for at komme til næste charger...

gronkjaer
gronkjaer Feb 1 '16

Helt korrekt T3S7A...

Flere superchargere. ja tak.. Og så lidt mere hensyn til folk, hvis der er kø, så lad da for guds skyld kun hvad man har brug for, for at komme til næste charger...

P85DK
P85DK Feb 1 '16
Citat fra T3S7A

Som skrevet tidligere.. Drop nu alt det snak om forbud, hvor man bor mm. Tesla har solgt deres biler på gratis strøm. De har reklameret med det. De har solgt den med det formål at alle kan lade, uanset hvor de bor, og hvor de skal hen. Færdig. 

Så i stedet for at se surt på folk man tror bor tæt på eller bare lader fordi de synes det er sjovt at drille andre, så klag til Tesla over at der laaaangt fra er nok Supercharger i DK i forhold til antal biler der solgt. Der er solgt langt flere Tesla her i DK end der er i Tyskland, så Tesla bliver nød til at sætte Supercharger op rundt omkring.

+1

KbhP90DL
KbhP90DL Feb 1 '16
Citat fra T3S7A

Kunne ikke være mere enig.

sjensen
sjensen Feb 1 '16

Mig bekendt har Tesla's officielle udmelding (fra tidligt i 2015) omkring brugen af superchargers været "free long distance travel".

Comeback
Comeback Feb 1 '16

Tesla's officielle udmelding har ændret sig mange gange, så stop nu den ynk, og vær glad for muligheden for SuC, som T3S7A skriver har Tesla solgt bilerne med mulig for fri strøm. men overhold den lade-etik vi prøver at skabe. så ville problemet ikke være der. 

DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '16

JesperRoedkjaer:

Jeg synes du har en sund holdning til tingene. Fortsæt som planlagt, du foruretter sgu ikke nogen.

Pharma
Pharma Feb 1 '16
Var også forbi Middelfart med bilen fuld af unger fredag kl. 16... 1 bil i kø, 6 tomme biler ved laderne. Taler med føreren i kø som oplyser, at der var én før hende ved ankomst... 15 min. tidligere. Ville blot have en top up i 15-30 min., men den blev så droppet. Den tidligere nævnte metallic gray havde nu fået en lille fin seddel med teksten "Fjols"... tja, budskabet er da klart. Vi burde have 3-4 "fast lane chargers" med max ladetid på 30 min., hvor der altid var 110 kW til rådighed, men kun i 30 min. Så kan langtidssutterne hygge med de andre.
LennartG
LennartG Feb 1 '16
Jeg forstår egentlig ikke, at Tesla ikke blander sig i diskussionerne, eller oplyser lidt mere omkring SuC planerne, samt foranstaltninger til at undgå hyppige ventetidssituationer.
Situationen med hyppig ventetid, gør elbil konceptet aldeles ubrugbart for mange - tålmodighed eller ej.

Der har været mange gode løsningsforslag fremme - herunder en app der viser belastningen, webkamera, udbygning af kapacitet m.v.
DeaconWP
DeaconWP Feb 1 '16

SuneH i nummer 62:

Den der tur til Ystad, med overnatning. Hvorfor taber man strøm ved en overnatning? Der er da masser af tid til at lade, når man overnatter. Ved din bekendte ikke det? Man skal da bare medbringe sit ladekabel, og sætte det i et stik.

Ham fra Odense fandt da og så ud af, at han bare skulle lade sin 70'er undervejs.

Er der nogen der stirrer sig blinde på, at der kun findes Superchargere?

Teslatomorrow
Teslatomorrow Feb 1 '16

Krabbe:

Enig. Det store antal Tesla'er i DK (i forhold til antal indbyggerantal,samt dét faktum at Danmark i vid udstrækning vel nærmest er transit-land for mange skandinaviske Tesla-ejere) -betyder SuC-konceptet nok skal justeres lidt. Som en anden foreslog, et par fast-lane løsninger med ekstra krudt i håndtaget ville gøre meget ved problemet :)

Kiefer
Kiefer Feb 1 '16

Teslatomorros: Nej, jeg tror desværre ikke en lader med ekstra krudt vil gøre udslaget, folk skal lære at når de når over 75-80% tager det en krig at lade resten af bilen op da ladehastigheden bliver sat ned automatisk. SuC er ikke beregnet til at lade bilen op til mere end netop 80% på ca. 20-30 minutter. Ville alle overholde denne regel ville der ikke være kø ved SuC'erne.

Mit gæt er, at hvis der er 8 ladepladser og alle 8 er optaget af biler der er ved at lade.  Så er minimum 3 og sikkert også 4 af bilerne på et hvert givent tidspunkt hele tiden ladet op til mindst 75-80%.

Hvis vi ser på antal SuC i forhold til landets størrelse, så har vi 7 og i Schweiz har de 10 og landet er ca. 3.000km2 mindre end i DK. Jeg tror ikke de har flere Teslaer pr. indbygger end vi har i DK, så man kan vel roligt sige der er plads til en 4-6 flere SuC'er på den baggrund i DK.

/Martin

Pharma
Pharma Feb 1 '16
Martin, det var jo netop det, der var meningen med fast-Lane, altså, tvinge et stop efter 30min. De 110 kW skulle være mulig allerede nu, hvis du er alene, så det er bare en omprioritering af energien. Jeg har sådan set ikke noget imod langtidssuttere, men det skal bare ikke som nu være på bekostning af fast-in fast-out kørerne. De 30min. giver selv en 70'er som undertegnedes godt 200 km, som rækker fint til "lynladning" på næste SUC... når der ikke er optaget her også, forstås. Men som skrevet før, har man da lov til at håbe på bedre kultur, forståelse, flere SUC osv.
Pharma
Pharma Feb 1 '16
Man kunne i øvrigt lege med tanken om, at begrænsningen på fast-Lane ikke er tid, men i stedet SOC... eks. Max 60-70 %, and off you go, mister.
ElPeter
ElPeter Feb 1 '16
Man skulle måske også kræve at man (fob) for at kunne benytte fastlane befinder sig lige ved bilen, for at undgå at forladte biler optager en ladeplads når de er færdige.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Feb 2 '16
Seppe
Seppe Feb 2 '16

I Middelfart er der sådan set allerede skiltet med at man kun må holde der i 40 min. der er bare ikke noget der kommer og deler bøder ud, det er om til folks samvittighed at overholde det.

I forhold til at forlade bilen, så er det jo ret nemt at stille et ønsket SoC på sin mobil og så får man jo en notifikation 10% før den er done og så er det jo bare med at komme tilbage og alternativt bare holde øje med den (kan man jo ik lade være med alligevel). Jeg har da selv sidet på McD med hele familien midt i maden, hvor jeg kunne se at bilen var ved at være klar til afgang, der smuttede jeg da bare selv over og hentede den og imens de andre spiste færdig. På en trafikkeret tankstation holder man jo heller ik ved standeren når man ikke tanker, der tager man p-pladsen ved siden af.

T3S7A
T3S7A Feb 2 '16

Ja da. Lad os da forlange at folk skal blive i bilerne. Når vi nu er igang, skal vi så ikke forlange at man hellere ikke må hører musik over lydnivue 2. Eller føre telefon samtaler. Hellere ikke lave computer arbejde, lyset gener om natten. Læse avis skal også forbydes, for så holder man ikke øje med skærmen. Stå ude for bilen og ryge. For slet ikke at tale om at ligge sædet ned, og hvile.!!! - Så har man jo nok ikke brug for strøm. 

Hvordan ser en person ud, som har brug for strøm? 

Slet ikke nogen der kan se hvor latterlig man selv lyder? Klag nu til Tesla i stedet for. Tesla har solgt bilen med FRI STRØM TIL ALLE. Så lev med det. Hvor mange ved I med sikkerhed, at de bare "sutter" strøm for sjov? Ved I hvor de skal hen, hvor de kommer fra? Om de har mulighed for at lade hjemme mm.? Tesla har solgt bilen, også til dem som ikke har ladestander hjemme. De har solgt det på det grundlag at man kan spare masser af penge på kørsel. 

Det er sjovt at se de selv samme mennesker som kan råbe højt her inde, være lige modsat når de kommentere artikler om hvor mange millioner regeringen er gået glip af i skat. Så kan de sagtens bakke op om alle de folk, som fortæller at havde de ikke købt en Tesla, så havde de købt en bil til 200.000kr. Teslaen var langt over deres budget. - Så når de har købt en bil langt over deres budget, så har de nok også medregnet en del frie km i deres regnskab for at retfærdiggøre dette køb. Lev med det. Klag i stedet til Tesla, over at der er så mange indreg. Tesla i DK i forhold til Tyskland og Schweiz tilsammen, at ladestander slet ikke hænge sammen. Lav i stedet læserbreve, eller youtube video'er - How Tesla Really works. Men lad da være med at beskylde mennesker man slet ikke kender, eller ved noget om, for ting som man kun selv tror. 

40 min. reglen holder hellere ikke. Det er fint når man har et sæt stander selv, men kommer man som 2'er kan man være uheldigt at man på 40 min ikke engang har strøm nok til at kunne nå til næste supercharger. Det er jo også noget Tesla har glemt at fortælle alle - at deres supercharger ikke er så super igen, når der er flere som bruger dem. 

Jeg har før skrevet at jeg gætter på den største ventekø når vi kommer til sommerferien 2016, i de mest interessante uger. Der skal man nok væbne sig med tålmodighed ned gennem tyskland, når der mange lade steder, kun er 4 stander.. 

Stone
Stone Feb 2 '16
+1 Fuldstændig enig
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »