P85DK: Ved der er nogle apps der beskriver lademuligheder såsom NEXT charge - det kan vel forhåbentligt blive et salgsparameter at spise et sted og så kunne lade gratis.
P85DK: Ved der er nogle apps der beskriver lademuligheder såsom NEXT charge - det kan vel forhåbentligt blive et salgsparameter at spise et sted og så kunne lade gratis.
Problemet med destination chargere, og Clever osv., som jeg ser det, er at man aldrig rigtig kan vide om de er ledige. Det kan man godt med Clever/EON via app, men hvis de er optaget, og der kun er to ladere, kan de potentielt være optaget i flere timer pga. langsom opladning, så derfor er det svært at planlægge efter dem og være afhængig af at få strøm på sådan et sted, for at kunne komme videre.
Og "mulighedsopladning", ala, hvis et supermarked tilbyder opladning og man tænker at man lige så godt kan få lidt strøm på imens man oplader, kræver det at prisen matcher ens hjemmepris, ellers tror jeg ikke folk synes det er sjovt at betale for at få mere på, end de kunne derhjemme.
Larsenjan: Du har helt ret.
hvis man bor i lejlighed nægter jeg at tro at man har købt for 700.000 kr +tesla ud fra at kunne lade den på SUC.. Så har man undersøgt om at få ladestander først.
Også kedeligt at blive ved med at læse om alt det brok. Har i det heletaget meget svært ved at forstå hvordan man kan have rigtig glæde af en Tesla, hvis den ikke kan lade om natten, eller på arbejde.
Og lader man om natten, så er det sjældent man har brug for SC, kun hvis man køre langt en gang i mellem. Har snart rundet 20.000 og har været på SC mindre end 10 gange tror jeg.
Også kedeligt at blive ved med at læse om alt det brok. Har i det heletaget meget svært ved at forstå hvordan man kan have rigtig glæde af en Tesla, hvis den ikke kan lade om natten, eller på arbejde.
Og lader man om natten, så er det sjældent man har brug for SC, kun hvis man køre langt en gang i mellem. Har snart rundet 20.000 og har været på SC mindre end 10 gange tror jeg.
Trip A bliver nulstillet hver måned. Så kan jeg se hvad bilen har brugt af strøm, og hvad bi-måleren siger jeg har brugt hjemme.
I dag når man kommer, og 4 andre lader på hver deres stander, tager man bare en. Er man uheldig at den som man "deler" med lige er kommet og er helt tom, så får man stort set intet. Imens kunne det være der var en anden som var på 70-80%, så der ville man næsten kunne have haft fuld lade styrke. Det vil gøre at man kunne komme hurtigere afsted = mindre risiko for kø.
Forstår ikke Tesla ikke kommer med de simpel og gode løsninger først, frem for selfpark og summon.
I takt med at den første får mere og mere strøm på, og hastigheden falder, så stiger den stille og rolig på den anden. Det er først når den første er på ca 60% hvor man lader med 65kW, at nr. 2 vil lade med samme styrke - eller at de deler lige over.
Håber snart at Tesla kommer med en update så man kan se hvilke kW de forskellige stander bliver belastet med. Tesla har i forvejen kommunikation med alle stander, så det er blot et spørgsmål om at det lige skal lave ganske lidt software. Det vil hjælpe meget på kø.I dag når man kommer, og 4 andre lader på hver deres stander, tager man bare en. Er man uheldig at den som man "deler" med lige er kommet og er helt tom, så får man stort set intet. Imens kunne det være der var en anden som var på 70-80%, så der ville man næsten kunne have haft fuld lade styrke. Det vil gøre at man kunne komme hurtigere afsted = mindre risiko for kø.
Forstår ikke Tesla ikke kommer med de simpel og gode løsninger først, frem for selfpark og summon.
Jeg tror simpelthen ikke kø er et( stort) issue andre steder, udover i DK. Norge havde vidst lidt det samme, men de er sidenhen blevet udbygget meget.
Selvom SuC er beregnet til langfart, så ryger ideen bare, når man lader så langsomt som fx Krabbe #118 gør. Man kan blive ved med at snakke om lade etikette, men lige nu er ladekapaciteten simpelthen for lille.
At Danmark har så høje el priser hjælper heller ikke. I Norge lader de endda pr minut på offentlige lade standere. Jeg mener dette er noget mere økonomisk end pr KW.
Jeg må indrømme, at jeg selv bliver irriteret over at holde i kø, for så derefter lade langsommere end Tesla har opgivet. Det var ikke de præmisser jeg købte bilen på. Men det kan man så også blive ved med at diskutere.