Jeg havde en virkelig dårlig oplevelse i går. Kom ca. 16.45 til Middelfart på tomt batteri og skulle videre hjem mod Hjørring. Der var gudskelov lige en enkelt plads ledig, hvilket var meget heldig, da jeg ved, der kan være rimelig tryk på kedlerne på det tidspunkt ved Middelfart. I det jeg står ud af min bil kan jeg se at "naboen" har fuld grøn søjle på batteriet. (Man behøver altså ikke glo ind af vinduet for at se naboens ladestatus, når man holder dør mod dør). I det jeg sætter mig i bilen igen, kigger jeg en ekstra gang og kan se den står 472km. Det forager mig sgu en lille smule. Efter et par minutters opladning er der ankommet to mere, der gerne vil have strøm. De holder pænt i kø og venter. Jeg sidder 5-10min og overvejer om jeg skal banke på hos naboen...
Jeg samler mig mod til, da jeg irriteres gevaldig over manglende solidaritet. Der er tilmed kommet skilte op ved Middelfart om max 40min ladning. Jeg banker pænt på og siger at det ikke er fordi jeg skal spille politibetjent, men jeg ikke kunne undgå at se, at han jo havde mere end rigelig strøm til at kunne nå næste lader og der jo holder to i kø, der gerne vil til. Det pisser den ældre herre af i sådan en grad og jeg bliver bedt om at passe mig selv. Da jeg fornemmer at han "vil skide" på dem der holder i kø, henviser jeg til max 40min ladning jf skiltene. De skilte, får jeg ligeledes at vide, at jeg kan stikke skråt op...
Jeg tog selvfølgelig et billede af hans nr.plade som jeg har pænt meget lyst til at smide op her, men det er vist under niveau.
Kan vi ikke være enige om at udvise lidt mere solidaritet, såfremt der opstår kø? Det pisser mig af, at et fjols skal sidde og toppe op, velvidende hvor lang tid de sidste km tager, trods der holder nogle i kø.
Jeg vil helst undgå at teslaforum.dk bliver en gabestok.
/Martin
Det er simpelthen trist læsning, man giver +600.000 for en bil, og så sidder man og sutter strøm for 20 kr. Lad nu folk komme til.
Det er personligt mit skrækscenarie at sidde med små skrigende børn i bilen, og så sidder der én og nærmest lyser grønt. Det giver konen ikke ros for.
God weekend (og lad bilen anstændigt)
MVh Ole
Del din lader på: www.amppal.com
Vi ender jo med at Tesla skal indføre at superladeren overholder 40 minutters reglen. De kunne jo i teorien programmere den til at overholde p-tiden på hver stander.
"Force Summon" efter 40 minutter kunne være sjovt... om man ville det eller ej, så trillede bilen simpelthen bare ud af båsen så en ny kunne komme ind :)
Enig med Nikolaj
Så undgår man at vi skal lege P-vagter og kigge hinanden skævt over skuldrene.
En kedelig udvikling som er debatteret vidt og bredt her. Hvem har retten....
ham der kører 75000 km om året...og lader hverdag...eller ham der kører 15000
og lader ind i mellem. Vi har alle betalt nogenlunde det samme....og desuden er
en del af servicepakken vel også til strømregningen.
De 40 minutter ladning vil kunne gøre det muligt at mindske køerne væsentligt.
Selv om man måtte forlade bilen og gå på shopping eller andet, gir det ingen
mening at lade den stå på pladsen længere.
Og har man behov for mere juice, så kører man ud og starter forfra på en ledig stander.
Hvis Tesla kan gøre dette....ligger den, som skrevet....lige til højrebenet
Næste gang jeg kommer forbi tager jeg lige 3 plastik kegler, noget mine strimmel og et lamineret A4 skilt: "ude af drift" med. Så vil båsen foran stander A1 altid står klar til når jeg komme forbi ;-)
-Eivind