Loading...
dk

SuperCharger etikette? | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Feb 11 '16
Men det er jo netop derfor at en simpel update, hvor man kan se hvor meget de forskellige stander bliver belastet ville hjælpe gevaldigt. Så kunne man jo vælge den stander hvor man kunne lade hurtigst. Kan slet ikke forstå at Tesla ikke længe har gjort dette... Men igen, kan jeg hellere ikke forstå at man vil sælge en Superbil ( dyr en i andre lande ), med så ringe navigation, så selv en 8 år gammel tomtom kan gøre det bedre. 
Teammortensen
Teammortensen Feb 11 '16
Apropos etikette...

Jeg havde en virkelig dårlig oplevelse i går. Kom ca. 16.45 til Middelfart på tomt batteri og skulle videre hjem mod Hjørring. Der var gudskelov lige en enkelt plads ledig, hvilket var meget heldig, da jeg ved, der kan være rimelig tryk på kedlerne på det tidspunkt ved Middelfart. I det jeg står ud af min bil kan jeg se at "naboen" har fuld grøn søjle på batteriet. (Man behøver altså ikke glo ind af vinduet for at se naboens ladestatus, når man holder dør mod dør). I det jeg sætter mig i bilen igen, kigger jeg en ekstra gang og kan se den står 472km. Det forager mig sgu en lille smule. Efter et par minutters opladning er der ankommet to mere, der gerne vil have strøm. De holder pænt i kø og venter. Jeg sidder 5-10min og overvejer om jeg skal banke på hos naboen... 

Jeg samler mig mod til, da jeg irriteres gevaldig over manglende solidaritet. Der er tilmed kommet skilte op ved Middelfart om max 40min ladning. Jeg banker pænt på og siger at det ikke er fordi jeg skal spille politibetjent, men jeg ikke kunne undgå at se, at han jo havde mere end rigelig strøm til at kunne nå næste lader og der jo holder to i kø, der gerne vil til. Det pisser den ældre herre af i sådan en grad og jeg bliver bedt om at passe mig selv. Da jeg fornemmer at han "vil skide" på dem der holder i kø, henviser jeg til max 40min ladning jf skiltene. De skilte, får jeg ligeledes at vide, at jeg kan stikke skråt op...

Jeg tog selvfølgelig et billede af hans nr.plade som jeg har pænt meget lyst til at smide op her, men det er vist under niveau. 

Kan vi ikke være enige om at udvise lidt mere solidaritet, såfremt der opstår kø? Det pisser mig af, at et fjols skal sidde og toppe op, velvidende hvor lang tid de sidste km tager, trods der holder nogle i kø. 

kps
kps Feb 11 '16
+1
DeaconWP
DeaconWP Feb 11 '16
Det er sikkert ham den pensionerede advokat fra Kolding, der kører til Middelfart for at lade, og så køre hjem igen.

Han har vist mere tid end empati, så kampen er sikret et bestemt udfald. Men lidt flere detaljer fra din negative oplevelse vil da være kærkomment.
(Bare tryk på den der papirclips lige over INDSEND knappen.)
Kiefer
Kiefer Feb 11 '16
Inden man begynder at hænge enkelte uheldige individer ud, ville jeg måske sende historien med billede til Tesla DK, så kan de måske starte med, at tage en snak med manden om hvad et 40 minutters skilt betyder.

Jeg vil helst undgå at teslaforum.dk bliver en gabestok.

/Martin

SuneH
SuneH Feb 11 '16
Sikke et fjols. Hvis man endelig vil sidde og fedtlade op til 100% for at spare en 20'er, skal man dælme da gøre det på et tidspunkt hvor der ikke er kø. Og som pensionist, er det jo fuldstændigt åndssvagt at gøre det midt i myldretiden for alle os, der arbejder.
Klaus_
Klaus_ Feb 11 '16
Rystende fortælling fra Mortensen. Det fjols må virkelig have haft den dårligste dag i et år... Helt klart send billede og info til Tesla, de kan jo nemt slå op og se hvor lang tid han holdte der, og forhåbentlig sende ham en mail.

Ellers må vi jo ha et parkeringsselskab til at adminstrere superchargerne, så koster det mindst 600 kr at holde der mere end 40 minutter...
Lund
Lund Feb 12 '16

Det  er simpelthen trist læsning, man giver +600.000 for en bil, og så sidder man og sutter strøm for 20 kr. Lad nu folk komme til.

Det er personligt mit skrækscenarie at sidde med små skrigende børn i bilen, og så sidder der én og nærmest lyser grønt. Det giver konen ikke ros for.

God weekend (og lad bilen anstændigt)

MVh Ole

Del din lader på: www.amppal.com

Klaus_
Klaus_ Feb 12 '16
Citat fra Mwn

Vi ender jo med at Tesla skal indføre at superladeren overholder 40 minutters reglen. De kunne jo i teorien programmere den til at overholde p-tiden på hver stander.

Det lyder til at fjolset i dette eksempel, havde fuldt batteri på. Så han holdte bare i båsen for at holde der... han var vel igang med at læse avisen eller spille smølfe-spil på telefonen. 

"Force Summon" efter 40 minutter kunne være sjovt... om man ville det eller ej, så trillede bilen simpelthen bare ud af båsen så en ny kunne komme ind :)

Nikolaj
Nikolaj Feb 12 '16
Hvis der er 40 minutters begrænsning jf. parkeringsskilte, så ligger det da lige for, at Tesla automatisk slår charging fra efter dette tidsinterval. Vil man så lade videre, er det om bag i køen, og vente på at man får tur igen. I tilfælde af kø vil de fleste nok køre videre efter første udløb, og er man afhængig af at kunne ladere yderligere op, har man stadig muligheden.

Forda
Forda Feb 12 '16

Enig med Nikolaj

Så undgår man at vi skal lege P-vagter og kigge hinanden skævt over skuldrene.

En kedelig udvikling som er debatteret vidt og bredt her. Hvem har retten....

ham der kører 75000 km om året...og lader hverdag...eller ham der kører 15000

og lader ind i mellem. Vi har alle betalt nogenlunde det samme....og desuden er

en del af servicepakken vel også til strømregningen.

De 40 minutter ladning vil kunne gøre det muligt at mindske køerne væsentligt.

Selv om man måtte forlade bilen og gå på shopping eller andet, gir det ingen

mening at lade den stå på pladsen længere.

Og har man behov for mere juice, så kører man ud og starter forfra på en ledig stander.

Hvis Tesla kan gøre dette....ligger den, som skrevet....lige til højrebenet

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 12 '16
Det er jo komplet uholdbart hvis scenariet skulle være at Tesla skulle slå ladningen fra efter blot 40 min. Prøv engang at tænke på en virkelig langtur ned gennem Europa, hvor man kun kan få lov at lade i 40 min. pr. gang. Kommer man frem til SuC, og eksempelvis kun kan aftage mellem 40 og 60 kW da man skal dele strømstyrken med en anden, bliver resultatet af 40 min. ladning måske noget der ligner 125-150 reelle km. I så fald kommer det til at tage dagevis at nå frem! Men mon ikke at det løser sig på sigt med flere SuC, og når det bliver hverdag, og folk finder ud af at det at køre for blot at oplade og spare max. 150 kr. på en god times tid måske ikke er så interessant alligevel...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 12 '16
DerHansi
DerHansi Feb 12 '16
Enig med Nikolai - og andre - hvorfor f... sætter Tesla ikke bare ind at der kun kan lades til 80 eller 90 % ( når eks. ladehastigheden er under 300 km/t). Det må jo være pære simpelt. Var i Gøteborg igår ; fed tur og kanon opladnings faciliteter undervejs (Løddekøpinge og Falkenberg). Svenskerne er søde - og på vej frem rent Teslamæssigt.
Imponerende oplevelse iøvrigt at hamre + 150 km/t ned ad Hallandsåsen og så se dyret rent faktisk regenererer :-). Strækningen Lund -Gøteborg er virkelig godt serviceret (man behøver absolut ikke tænke på wh/km. Når man så kommer "hjemad" til SuC Køge, så bliver man sgu deprimeret ; Kl. er 19.00 og der er enkelte ledige pladser. Jeg fanger en "langsom" grøn lampe , læs ; den står totalt stille - så selvfølgelig vælger  jeg at være "lademakker" med ham. Først tænker jeg  ; hold nu k.... hvor må må man have et fattigt fritidsliv, hvis det er toppen at sidde på SuC og tvangssutte de sidste kw ud af standeren, dernæst kigger jeg mig omkring : 5-6 af pladserne er optaget af nærmest stillestående , grønne ladeindikationer. Jeg er så inderlig træt af det der danske gen ; vi skal fa.... kne... tingene til den sidste 5-øre - for det har vi jo betalt for !!!Hvad f... sker der for jer ??- er det virkelig så vigtigt at I, fordi det er gratis, hellere vil sidde ekstra 20 minutter - for at suge ca 8,5 kwh ud af standeren = max 20 kr. ?? Jeg ved ikke hvordan I værdsætter jeres tid - men det må f.... være et sølle regnestykke.

Teammortensen : han skulle f.... være glad for det ikke var mig der henvendte mig. Jeg skal garantere for han kom afsted. Havde samme type fjols siddende på SuC Køge - ca. 14 dage siden. Fjolset sidder med konstant grønt lys og kagler lystigt i mobiltlf. (ældre herre iøvrigt). Jeg finder relativt hurtigt en plads - med begrænset opladning , men ok - og der holder 3 biler i kø. Da jeg ser problematikken - så banker jeg på mandens rude, han farer lidt forskrækket sammen, skynder sig ud og og trækker stikket ud. Jeg giver ham en "situationsrapport" som han godt forstår, gudhjælpemig om han så ikke vil til at drøfte vaskemuligheder; han har jo hørt at den skal vaskes i hånden. Jeg tæller til 10 og siger til ham at det vil jeg gerne delagtiggøre ham i, men han skal se at flytte sit l.... så andre kan komme til. Forfjamsket farer han videre. Hold nu k.... hvor folk lever i deres egen osteklokke !!

Fnys - god week-end til alle
krabbe
krabbe Feb 12 '16
Middelfart Update på SUC middelfart kl 14.45 ankom jeg og kl. 15.01 begyndte jeg at lade.
Var 3 i kø.

Jeg havde 17 % på og beregnet ladetid (for at nå Køge ) 40 min.
ladede i starten med 58 kw. Der nu kl. 15.23. 1 ledig plads, (ved siden af mig) Så ladesastigheden er steget til 68 kw 10 min mere, så er det mod Køge, hvor der forhåbentligt ikke er kø !

PS sidste plads er nu taget !
Bluecoffee
Bluecoffee Feb 14 '16
Ak ja, jeg har ikke lyst til at bidrage til den sure stemning, men det ville være rart med lidt mindre egoisme derude i junglen. Tag nu den Clever-stander, der lige er sat op ved Føtex i Kokkedal. Her er en kæmpe parkeringsplads med masser af ledige båse, men alligevel holder en Tesla og en Up på de to el-pladser - uden at lade, i hvert fald i de ca 45 minutter, vi er der. Der er altså ikke parkeringspligt for el-biler, fordi der står "el-bil" på asfalten. Ikke særlig sødt over for dem, der kunne få behov for at lade. Just saying.
T3S7A
T3S7A Feb 14 '16
Det er så dårligt at elbilejer bruger ladepladser som parkeringsplads. Desværre læser alle nok ikke med herinde, så det er ikke nok blot at skrive det her. Det burde ikke være nødvendigt at fortælle folk, at en ladeplads, er til når man skal lade. Ikke en super dejlig P plads nær indgang for de dovne elbilejer. 

koden
koden Feb 14 '16
I starten følte jeg mig lidt alene med min holdning til brug af suc.<br />
Men kan se det irriterer flere og flere.<br />
Da jeg ikke selv kommer der så tit så ved jeg ikke hvor stort problemet reelt er.<br />
Tesla kunne hvis de ville lave en undersøgelse. Men det gør de næppe.<br />
<br />
Men det er vel at sammenligne med en 3 sporet motorvej hvor der ligger en klovn i midterbanen.<br />
Skide irriterende men egentlig ikke noget reelt problem når venstre spor er frit. :-)<br />

Vi slipper aldrig af med fjolser som ham Mortensen mødte i Middelfart.<br />
Men er der for mange af ham bliver det surt.<br />
Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 14 '16
Niels
Niels Feb 14 '16
ro på, vi har alle brug for at lade på SC en gang i mellem, nogle gange til 90% og andre gange til 100%.
det var ikke mig som blev prikket på ruden, men det kunne det da godt have været.

jeg lader ca. 1 gg. per md og typisk til 80-90%, hvilket er nok.
i få tilfælde har jeg haft behov for at lade op til 100% på SC
det drejer sig f.eks hvor jeg ikke har oplade mulighed ved min destination.
her skal man have tilstrækkelig til at nå retur til SC.
f.eks. min tur til hvide sande, her havde jeg kun få km i tanken da jeg returnerede til middelfart - og det var til trods for jeg både sparede på varme og lå bag lastbiler....
der er altså tidspunkter hvor 100% ladning er en nødvendighed.
EivindTriel
EivindTriel Feb 14 '16
Ha - nu ved jeg hvordan problemet med kø i Middelfart skal løses.

Næste gang jeg kommer forbi tager jeg lige 3 plastik kegler, noget mine strimmel og et lamineret A4 skilt: "ude af drift" med. Så vil båsen foran stander A1 altid står klar til når jeg komme forbi ;-)

-Eivind

Raymond
Raymond Feb 14 '16
Niels: Skulle du have behov for 100% opladning og der er kø, så har du sgu bare at informere dem som står i kø - det er vel ikke for meget forlangt.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »