Men bør du ikke sløre det foto lidt mere?
Men bør du ikke sløre det foto lidt mere?
Men i artiklen lægger Tesla nu op til at det ikke længere nødvendigvis skal være gratis at bruge en Superlader. Citat fra artiklen:
"Derfor mener Tesla heller ikke, at man er blevet lovet gratis strøm til hverdag, da man købte en Model S - hvilket flere af deres kunder på teslaforum.dk ellers mener, at de er blevet lovet af sælgeren.
- Vi har lovet at stille et netværk af superchargere til rådighed, som giver hurtig opladning til langdistancekørsel. Vi mener, at Superchargerne giver en unik mulighed for det, uddyber Even Roland"
/Martin
Der er mange som kører mange km, men bruger tit den samme SuC som lader.
Hvis de endelig skulle gøre noget, så skal de slå rigtig hårdt ned på dem, som ikke flytter deres bil inden for 1 min. efter en opladning er færdig. At man tror man kan lade og tage på shopping tur, fitness mm i flere time, det er simpelthen for dårligt. Der skulle Tesla bare komme med en advarsel, sker det igen, så vil der blive lukket for SuC.
Desuden vil det være umuligt at overbevise en dommer, da teksten "til rådighed for langturskørsel" har været til stede siden dag. 1.
Måske det var der Tesla kunne hente udgiften til strømmen hjem igen ;-)
/Martin
Den dag jeg flytter til Kbh, så er hjemmeladning nok slut. Men at bruge SC som alternativ kommer ikke til at ske. Det kommer til at blive E-on med "favorit-lade-pris" eller arbejdet.
For det andet er både en røv-attitude - og mit liv for kort til.
Jeg har hørt fra flere ved Aarhus SC at de lader der primært. Dem der lige havde købt en bil er det fair. Dem der gør det for at spare penge vil jeg tale et par borgerlig ord til hvis der er kø...
Så havde vi nok ikke et firma kaldet Tesla (i hvert fald i DK) meget længere..
at SuC var til langture og ikke til hjemmeladning! Det har stået tydeligt på hjemmesiden, og sælgere i Århus har aldrig givet udtryk for andet.1 Da jeg bestilte min bil stod der 0 steder at SuC kun var til langdistance kørsel.
2 Jeg har oplevet både flere sælgere i Århus der har givet udtryk for at der selvfølgeligt med i bilen var alt det gratis strøm man kunne drømme om (lidt overdrevet), samt Mekanikeren da jeg fik fikset et vindue efter levering, der efter service, selv kørte min bil op til SuC'en og sagde nu skulle jeg huske at bruge den nu jeg var her, og det var gratis etc.
Når det så er sagt, så er det selvfølgeligt mega ufedt at folk "hjemmelader" på SuC i primetime, og endnu mere kolo ufedt, at folk smider deres bil på SuC og selv smutter hjem, så den står der i x timer eller en hel dag. Det er der ingen der kan være tjent med.
Men jeg har på ingen måde ondt i røven over at folk lader der fra tid til anden, jeg bruger den selv et par gange om måneden, når det lige passer ind, og er nemmest for mig, og evt. træner i Loop, men aldrig i primetime, der er der ingen ide i.
Jeg fatter simplet hen ikke at folk gider sidde og glo på en s.... SuC.
Kunne Tesla da for fanden ikke bare lukke dem alle i DK, så vi slipper for denne tråd med nærige Tesla ejere der ikke vil betale for deres strøm.