Loading...
dk

SuperCharger etikette? | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Feb 28 '16
Jeg tror vi alle kender følelsen når man bliver pissed.

Men bør du ikke sløre det foto lidt mere? 

ElPeter
ElPeter Feb 28 '16
Hvad var det for en hund?
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Feb 28 '16
Secondtoflying
Secondtoflying Feb 28 '16
David: Næh, det føler jeg egentlig ikke, han må gerne vide det ikke passerer ubemærket hen.

Har dog for ikke at støde dem med fine manchetter, slettet fotoet.
Kiefer
Kiefer Mar 11 '16
Jeg har netop fået det nyeste nummer af elbilmagasinet GO ind af døren i dag, her er der en artikel om en der synes han skal bruge en SuC som hjemmelader.

Men i artiklen lægger Tesla nu op til at det ikke længere nødvendigvis skal være gratis at bruge en Superlader. Citat fra artiklen:

"Derfor mener Tesla heller ikke, at man er blevet lovet gratis strøm til hverdag, da man købte en Model S - hvilket flere af deres kunder på teslaforum.dk ellers mener, at de er blevet lovet af sælgeren. 

- Vi har lovet at stille et netværk af superchargere til rådighed, som giver hurtig opladning til langdistancekørsel. Vi mener, at Superchargerne giver en unik mulighed for det, uddyber Even Roland"

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 11 '16
Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
Synes det erbi orden med foto, for det er mere end dårlig stil st holde på SuC så lang tid. Jeg kan ikke forstå hvordan nogen kan tro, at SuC er er en "hjemmelader". Man må jo godt overveje udbud/efterspørgsel og detmed regne ud, at den er til langfart - når det er sagt, så synes jeg det er fint man fra tid til anden bruger den i de øde timer
T3S7A
T3S7A Mar 11 '16
Tesla vil få meget svært ved at gøre det. Bilen er solgt på det grundlag. Der er rigtig mange som har købt den pga gratis strøm. Der kører Taxa i Århus, som har købt en Tesla udelukkende for at lade ved SuC i Århus. Der er et hav af pensionister som har købt en Tesla på det grundlag. Der er rigtig mange som har overskredet deres bil budget, for at købe en Tesla, hvor de har retfærdiggjort det, med at strømmen jo er gratis. 

Der er mange som kører mange km, men bruger tit den samme SuC som lader. 

Hvis de endelig skulle gøre noget, så skal de slå rigtig hårdt ned på dem, som ikke flytter deres bil inden for 1 min. efter en opladning er færdig. At man tror man kan lade og tage på shopping tur, fitness mm i flere time, det er simpelthen for dårligt. Der skulle Tesla bare komme med en advarsel, sker det igen, så vil der blive lukket for SuC. 

Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '16
Nej det vil de overhovedet ikke få svært ved. For det første kan de så let som ingenting let spotte hvem der bruger hvad, hvornår, hvor tit og hvor længe. Og de kan derefter sagtens agere ved at lukke for brugen på SuC tæt på ens bopæl, skrue ned for ladestyrken eller andet. Så det er ikke noget problem.

Desuden vil det være umuligt at overbevise en dommer, da teksten "til rådighed for langturskørsel" har været til stede siden dag. 1.

runeh
runeh Mar 11 '16
Jeg håber de laver en ændring på det. Jeg synes det er så småligt at de der skal sidde og optage suc for at spare penge. Og de der bor i lejlighed... tja, der er jo mange andre opladningsmuligheder, men der kan måske være behov for en overgangsordning for dem, hvis det passer hvad de har solgt dem på i københavn. Jeg købte min efter et besøg i Århus, og har aldrig, så meget som et sekund, været i tvivl om, at SuC var til langture og ikke til hjemmeladning! Det har stået tydeligt på hjemmesiden, og sælgere i Århus har aldrig givet udtryk for andet. 
Kiefer
Kiefer Mar 11 '16
Måske de skulle overlade håndteringen af de 40 minutters maks opladning til Carpark. De ville nok være rimelig sikre på at tjene nogle gode penge, og der skal jo blot et enkelt parkeringsgebyr til for at betale for 600kWh. 

Måske det var der Tesla kunne hente udgiften til strømmen hjem igen ;-)

/Martin

Kemikeren
Kemikeren Mar 11 '16
Jeg ved at mange større virksomheder har mulighed for at lade biler på parkeringspladserne. 

Den dag jeg flytter til Kbh, så er hjemmeladning nok slut. Men at bruge SC som alternativ kommer ikke til at ske. Det kommer til at blive E-on med "favorit-lade-pris" eller arbejdet. 

For det andet er både en røv-attitude - og mit liv for kort til. 

Jeg har hørt fra flere ved Aarhus SC at de lader der primært. Dem der lige havde købt en bil er det fair. Dem der gør det for at spare penge vil jeg tale et par borgerlig ord til hvis der er kø...

Forummets indlæg er redigeret af Kemikeren Mar 11 '16
DerHansi
DerHansi Mar 11 '16
jeg er, langt hen ad vejen, enig i betragtningerne fra Kiefer ; få defineret SuC som privat P-plads, sæt Euro-Park - eller andre af de dersens p-blodhunde - til at holde justits, til gengæld skal der nok være 1 times parkering - nogle kommer jo til at dele stander = pæn lav ladehastighed.
runeh
runeh Mar 11 '16
@T3S7A: Jeg synes egentligt det er ret sørgeligt at folk skal medregne fri kørsel for at kunne købe en bil. Man kan da sige sig selv, at intet er gratis, og at man når man køber en bil - om det så er el, brint, benzin eller diesel, vil der aldrig være gratis "brændstof", 100%, resten af livet, forever... De påstår der kan komme 1 mio km. ud af en elbils motor. Det sker nok ikke på en Tesla, men alligevel. Ikke usandsynligt en bil kører måske 300k til 400k km i sin levetid. Lad os sige 100.000 kwh forbrugt gennem levetiden. Selv hvis Tesla får afgift retur hele bilens levetid, lyder det så rimeligt, at Tesla skulle punge 100.000 kr. eller mere ud på hver eneste bil solgt, for at folk kan køre gratis? Dette såfremt alle havde samme attitude som hjemmeladerne. 

Så havde vi nok ikke et firma kaldet Tesla (i hvert fald i DK) meget længere.. 

Sithfury
Sithfury Mar 11 '16

Citat fra runehat SuC var til langture og ikke til hjemmeladning! Det har stået tydeligt på hjemmesiden, og sælgere i Århus har aldrig givet udtryk for andet. 
1 Da jeg bestilte min bil stod der 0 steder at SuC kun var til langdistance kørsel.

2 Jeg har oplevet både flere sælgere i Århus der har givet udtryk for at der selvfølgeligt med i bilen var alt det gratis strøm man kunne drømme om (lidt overdrevet), samt Mekanikeren da jeg fik fikset et vindue efter levering, der efter service, selv kørte min bil op til SuC'en og sagde nu skulle jeg huske at bruge den nu jeg var her, og det var gratis etc.

Når det så er sagt, så er det selvfølgeligt mega ufedt at folk "hjemmelader" på SuC i primetime, og endnu mere kolo ufedt, at folk smider deres bil på SuC og selv smutter hjem, så den står der i x timer eller en hel dag. Det er der ingen der kan være tjent med.

Men jeg har på ingen måde ondt i røven over at folk lader der fra tid til anden, jeg bruger den selv et par gange om måneden, når det lige passer ind, og er nemmest for mig, og evt. træner i Loop, men aldrig i primetime, der er der ingen ide i.

Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
Jeg er sgu' meget enige med jer = SuC er ikke ment som hjemmeladning, uanset hvad man er blevet lovet. Selv i Teslas regnestykker regner de med 10% på SuC. Fred være med dem som bruger dem uden for prime time, men jeg bliver sgu tosset, hvis der ikke er plads på gennemrejse pga "homecampere".

Hvis man kan købe en bil til 700+ så har man råd til at betale op til 1.200 pr måned for strøm ved 3000 km pr. Måned, undskyld - ellers har man slået større brød op end man kan bage og burde nok have købt en billigere ICE diesel.

Og ganske rigtigt - igen BETAL for din strøm, hvis du mangler derhjemme, personligt har jeg mulighed for at lade i mit p- hus på arbejde hos E-on - betaler 99 i abonnement + 49 for farvorit og lader til 1,60, men har aldrig forventet at strøm er gratis, næste skridt er hjemmelader med modstrøm med " gratis" el fra 24-6 ( 1,10 kr til staten)

Det virker lidt som om man blindt har troet på at strøm er gratis - staten sender ovenikøbet en guldbus forbi med gratis type 2 kabel og "Chad" adaptor - NOT!
DeaconWP
DeaconWP Mar 11 '16
Twin auto, du kan regne med 1,70 som et minimum for den strøm du får gratis. Og ee ekstra høj pris for det du bruger derudover.
Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
Interessant, hvorfor 1,7 - afgift er 1,1, hvad forklarer modstrøm forskellen med, hvis det er "gratis"? Ved du det? Har du haft modstrøm med særlig måler og det hele????

Twinauto
Twinauto Mar 11 '16
I så fald er det jo billigere for mig at lade på arbejde til 1,6 hos eon, omvendt, så er jeg ikke hysterisk, har kørt Cadillac CTS og Chrysler 5,7 hemi, så en divergens i kw pris kan ikke hidse mig vildt op;-) strøm til TMS er trods alt minimal.
Hookmaker
Hookmaker Mar 12 '16
@Sithfury: ad 1. Det er simpelthen ukorrekt det du siger. Der har ikke stået "kun" men der har fra dag 1 stået at SuC blev stillet gratis til rådighed til langdistance kørsel. Hvis du står fast må du fremvise skærmbillede fra den gang du bestilte.
larsenjan
larsenjan Mar 12 '16

Jeg fatter simplet hen ikke at folk gider sidde og glo på en s.... SuC.

Kunne Tesla da for fanden ikke bare lukke dem alle i DK, så vi slipper for denne tråd med nærige Tesla ejere der ikke vil betale for deres strøm.

Secondtoflying
Secondtoflying Mar 12 '16
Vil de der råber højest venligst læse HELE teksten i følgende link, og dem der råber lidt mindre højt kan passende læse den også.

At pege fingre er ikke pænt, og det hører med til en ordentlig opdragelse/etikette at lære dette.

https://www.teslamotors.com/da_DK/support/supercharging

Håber det kan afslutte netop den del af debatten én gang for alle, og vi herefter kan vende tilbage til det der, ifølge min opfattelse, var tanken med tråden: Ladeetikette, så vi alle kan få strøm på alugokarten.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »