Loading...
dk

Brugtbilspriser | Tesla Forum

rolfmolk
rolfmolk Feb 16 '16
Jeg synes det kunne være interessant at høre fra personer, der har solgt deres Model S her i det nye år, for at få en ide om hvor priserne ligger henne. Et er hvad folk sætter dem til salg for på eks. Bilbasen, noget andet er hvad de rent faktisk sælges for. 

Det kan være interessant, selvom man ikke lige går med tanker om at sælge. Jeg tænker det kan være en hjælp til os alle. 

Så, hvis i har - eller kender nogle der har - solgt deres Model S, vil i så ikke dele følgende med os andre her på Forum :

Model, årgang, kørte km, evt. ekstraudstyr og selvfølgelig pris. 

(Eksempel; Model S 70D, 7000km, standard udstyr, 650.000 kr.)

På forhånd mange tak,

3450rbt
3450rbt Feb 16 '16
Hej Rolf
Jeg har netop købt Andreas S85 2014 med autopilot og alt udstyr minus luftundervogn, vinterpakke og børnesæder. Den blev købt til udbudsprisen på 675.
Mvh Ronnie
ODE90D
ODE90D Feb 16 '16
Det kan da godt være at markedet for brugte Teslaer er i købers favør for tiden fordi en masse mennesker troede de skulle gøre et kup, men Priserne kommer jo ikke længere ned end før afgiften satte ind, da man vil kunne eksportere dem til andre EU lande - altså modsat retningen da de blev importeret i stor stil mod slutningen after året.
lysmanden
lysmanden Feb 16 '16
Ode90d. Hvordan eksporteres vores biler og er der et markeds for det hvis vi danske Tesla ejere skal af med vores bil? Bruger man en agent eller hvordan .?
RobertJ
RobertJ Feb 17 '16
Det er rimeligt simpelt at eksportere. Omend det er nemmere at importere.

Bilen skal til syn og godkendes til export og værdifastsættes (dårlig/middel/god stand).Der er nu ingen afgift på de fleste DK teslaer så mon ik de springer den over.
Du udfylder en seddel via skat.dk og udfører bilen til din køber.Skat skal så have tilsendt (mail) afmeldingsblanketten når pladerne er afleveret.
Husk så at bilen nok skal betale afgift for at komme ind i landet igen, så det er jo en loose/loose situation at eksportere en tesla.

- R

rolfmolk
rolfmolk Feb 17 '16
Hilbert; overhovedet ikke, jeg er den glade ejer af en Model S 85D fra 2015 med autopilot og skal ikke af med min baby foreløbigt. 

Iøvrigt synes jeg ikke det tyder på at der er mange til salg, og dem der har været er mere eller mindre røget ret hurtigt - så det var af ren nysgerrighed + hjælp til dem på forum der rent faktisk overvejer at sælge. 

Hilbert
Hilbert Feb 17 '16
Jamen så er du jo medlem af klubben ;). Det synes jeg ikke jeg kunne se af dit (oprindelige?) indlæg. Beklager misforståelsen.
RD_85D_15
RD_85D_15 Feb 17 '16
Bemærk at dansk indregistrerede Teslaer inkluderer dansk moms der ikke kan refunderes ved eksport. Derfor er salg til det norske marked som er det mest likvide ikke en relevant mulighed. Tilbage er naturligvis resten af EU med det lille tab der vil være i momsdiffernce  til den værende markedspris. Men vil forvente at markedet finder sig en passende balance indenfor det kommende halve år - hvis det ikke allerede er tilfældet.
Renedyhr
Renedyhr Feb 17 '16
Priserne i Danmark er for lave i forhold til Tyskland. Den billigste P85D i Tyskland (mobile.de) koster 125.880 € = 940.000 kr. På BilBasen koster den billigste P85D 849.000 kr.
lysmanden
lysmanden Feb 18 '16
Rene: interesant. Spørgsmålet er så om der er et marked for det? Har du kendskab til hvor de kan afsættes henne? Overvejer at sælge min p90d da vi har fået ny leder i firmaet og jeg har svært ved at se mig selv i firmaet i mere end 2-4 mdr under de forhold ( tænker at chefen har samme tanke om mig ) 
Aner ikke hvad fremtiden bringer men vil ikke være "bundet" i et firma pga bilen. Han vil måske give os firmabil.
Så hellere skyde den af imens den stort set er ny og så tage den derfra. 

Kiefer
Kiefer Feb 18 '16
Renedyhr: Det er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. I DK er der mange brugte til salg, i Tyskland er der knap så mange til salg. Så i DK vil det jo så også afspejle sig i prisen, måske når tyskerne får øjnene op for markedet i DK, og danskerne lærer at man godt kan sælge sin bil dernede.

Eller også er det bare et spørgsmål om at tyskerne har en unaturlig tro på at deres biler er langt mere værd end de reelt er...

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '16
Det er ikke kun i Tyskland er priserne er høje. Det gælder hele Europa. Der er en P85D til 881.000 kr. resten koster imellem 915.000 og 1 mio kr. Tror at priserne stiger igen når der er gået et par måneder
Fener
Fener Feb 19 '16
Priserne er lave i DK da regering er så energivenlige!!!!

De har givet utryghed for alle derfor er jeg bange for at priserne dykker længere ned

Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 19 '16
Priserne bliver bevaret i meget lang tid, vi kommer til at tabe langt mindre på vores biler end ICE biler. Vi har verdens bedste bil i forhold til prisen. Det var vi også til næste år og næste år.... 

Ingen grund til at sammenligne med Tesla 3 - I har alle en bil i luxus klassen. Jeg er slet ikke nervøs og sover ganske trygt. Personligt forventer jeg et tab på under 10.000 kr. per måned. Og det er f.. billigt at have en luxus bil for.  Cheers up og happy weekend :)
runeh
runeh Feb 19 '16
Det er da en tosset artikel. De sammenligner med nyprisen i dag, så vidt jeg lige kan se. Hvornår har en s85 kostet 1 mio? Og så kan man da ikke tale om prisfald og værditab. Men ja, jeg er ligeglad. Skal ikke sælge de næste mange år, og til den tid er der alligevel ikke mere end 20-30% tilbage af nyværdi. 
MartinPedersen
MartinPedersen Feb 19 '16

Som andre også siger, Teslaen taber langsommere værdi end andre biler, hvilket jo bare er fedt,

dog ikke for dem der har spekuleret i disse, men det er jo deres problem, som de selv er medskyldige i...

Jabba
Jabba Feb 19 '16
Hvem fanden læser Ekstrabladet? Og who cares? Om den ene artikel eller forudsigelse er rigtig eller ej, er fuldstændigt ligegyldigt i min optik

Dem der går og er nervøse over potentielt uventede værditab og afskrivninger, kan jeg virkelig ikke have sympati for - om man er velhaver, brugtvognsforhandler eller har spinket og sparet, gør ingen forskel. Dem der har købt over evne eller måske har regnet på det hele og så er hoppet på en bil der er mange gange dyrere at anskaffe end deres Ford Focus eller Toyota Aygo; lad vær hvis du kun kan tåle et positivt udfald.

Der er ingen garantier i livet, men som en del nævner i denne tråd, forventes prisfald og værditab ikke at være markante i forhold til andre biler i luksus segmentet. Men hvis det bliver tilfældet så er det sådan det er.

Kig på hvor meget en godt udstyret BMW 5/7-serie eller Audi A6/A8 med over 300HK falder i pris - hvadenten den er stort set ny eller brugt. I det perspektiv er der p.t. intet alarmerende ved Tesla prissætningen. 

Til dem der skulle være nervøse: Kom ind i kampen, mand op og nyd bilen som det dejlige legetøj det er - eller sælg bilen. Det er lidt ligesom aktier, selvom en bil som udgangspunkt langt kan klassificeres som en investering. Hvis du ikke har nerverne til det, så hold nallerne væk.

Klaus_
Klaus_ Feb 19 '16
@Jabba, tommel op!
Silent_Ghost
Silent_Ghost Feb 19 '16
Præcis hvad jeg mener, det skriver EB jo selv. At prisen på et en 90D har samme pris nu som før afgifterne CITAT: Indehaveren af forretningen i Sønderborg fortæller til Ekstra Bladet, at bilen står til salg til samme pris, som den havde før indførelsen af afgiften.

Overskriften er i den grand misvisende. Det er samme er deres regnestykke. Man har altså ikke et tab fra nyprisen i dag til hvad man har givet for bilen. Jeg er glad for min bil og tror fuld og fast på at den er en langt bedre investering end en tilsvarende 2.5 mill kr. anden luxus bil. (måske skulle man prøve at lave et regnestykke på 2.5 mill kronersbilen og sammenligne med en Tesla? )  ..så er jeg ihvertfald ikke i tvivl om hvilken der er "styrtdykket".  Men mig bekendt så har EB aldrig skrevet om styrtdykket ICE biler?

Tesla forever :)    .

Sider: 1 2 3 »