Loading...
dk

Billigste finansiering? | Tesla Forum

drehmann
drehmann Aug 13 '14

Santander har finansieret vores ene bil herhjemme, en CLS350 CDI. De kunne tilbyde finansiering væsentligt billigere end min ellers så flinke og fornuftige bankmand.

Empty
Empty Aug 13 '14

Desværre tilbyder Santander kun finansiering gennem forhandler og ikke direkte til privatkunder.

Det samme gælder Nordea Finans.

Bianco
Bianco Aug 13 '14
Tag fat i Susanne K. 7020 7282 hos Santander. Vi er flere der har finansieret hos dem.
Skaarup
Skaarup Aug 13 '14
Hvad får I det til hos Santander?
SimonHN
SimonHN Aug 13 '14

Jeg financere nok min ved Diba med 40% udbetaling over 8 år. Så kommer renten ned på 3,5% og 4,3 ÅOP hvis jeg husker rigtigt.

Ellers bliver det nok i Nordea med 20% udbetaling til 5,65% i rente. Godt nok er renten en del dyre. Men man får det samme i rente på en anden konto. Så kan man spare noget op der. Så bliver renten jo ikke så slem. :)

tt
tt Aug 18 '14

Jeg går og overveje at købe en Tesla, for at spar penge.

Jeg er 26 år har en årlig indkomst på 350000 kr før skat.

Lig nu har jeg en Chevrolet spark.  1,2 bruge ca 4000 kr om måneder på benzin, køre Fra nykøbing sjælland og til Kbh. en tur på ca 204 km frem og tilbage. 5 dage om uge.

Mit spørgsmål er det en god ide at tænk den var for mig, ja 700000 kr er mange penge, men har det bare sådan et eller andet sted, at jeg kan spar penge på at købe en Tesla end at købe en ny bil på benzin eller diesel...

Skrive gerne hvad i synes.

Forummets indlæg er redigeret af tt Aug 18 '14
KS
KS Aug 18 '14

@TT: Det vil sige at du har et årligt kørselsforbrug på omkring de 50.000 km om året. I så fald vil du skulle bruge omkring 10-12.500 kWh om året til opladning af din Model S - og hvis du har et abonnement hos en godkendt ladeboksudbyder kan du få strømmen til ca 1,20 kr/kWh + 100 kr om måneden til en ladeboks.

Din omkostning vil i så fald (blot til kørsel) være 13-16.500 kr/årligt - altså en besparelse pr. måned på 2600-3000 kr.

Du vil spare vægtafgiften på 580 kr

Forsikringen ligger på omkring 10.000 (måske mere),

Så hvis man regner med at du kan spare ca 33.000 kr om året, så kan disse jo bruges til financiering, men der er endnu lang vej til at det bliver en god forretning - Tesla'en skal jo også afskrives m.v. Så med en indkomst på 350.000 kr. så ville jeg ikke syntes økonomien er til det - medmindre du har til en ordentlig udbetaling på bilen.

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

@TT: Min bank har altid sagt at vi skulle regne med at man maksimalt måtte bruge hvad der svarede til en årsløn på at købe bil, at vi så ikke overholdt det da min kone som nyuddannet arbejdsløs pædagog købte en spritny Mercedes ML, er så noget helt andet, så hvis du synes du har råd er det jo bare at springe ud i det :-)

Men som Ken skriver, det er nok begrænset hvor meget besparelse der er i en Tesla i forhold til en mikrobil til 90.000. Jeg har selv nogenlunde samme kørselsbehov som dig og bruger et sted mellem 500,- og 2.000,- kroner om måneden på strømmen, du ville formodentligt kunne spare lidt ved at holde ved siden af Hookmaker og læse et "dameblad" i Køge når den en gang åbner (ok, intern Teslaforum Joke) ;-), på den måde ville du kunne få strømregningen gevaldigt ned pr. måned.

Forsikring i forhold til en Spark, vi giver ca. 7000,- om året ved Danske Forsikring, og ser efter en hurtig beregning ved Tryg ud til at være det samme for mig på en Spark...?!

Jeg gjorde det, da jeg skulle lave en tilsvarende beregning at, jeg satte mig ned og lavede en række Excel regneark og stillede forskellige scenarier op som viste mig hvad det ville koste at anskaffe en Tesla, jeg vil anbefale at du gør det samme og ser om din Business Case kan holde vand, eller om du måske skal vente til 2017 hvor Tesla formodentligt kommer med Gen 3 bilen til under 300.000,-

/Martin

tt
tt Aug 18 '14

Tak for et par rigtig gode råd. Tro jeg prøve dit råd Kiefer og laver forskellige scenarier i Excel. 

men tror at jeg må vente til at der er spar lidt mere op!!!

det ville næste sige hvis jeg gik over at købet en diesel, ville jeg næste spar det sammen, min kæreste har en Kia Rio der køre 27 på lite. hun køre også fra Nykøbing sjælland og til kbh 5 dage om uge.

hun bruge omking 2000 - 3000 kr om måneder på det..

Haslund
Haslund Oct 2 '14

Er der nogen der har lyst til at dele deres Santander finanserings data. Er netop ved at undersøge financering i forhold til DiBa. 

priess
priess Oct 4 '14

Har selv lige brugt DiBa, og har svært ved at forestille mig at nogen kan være ret meget billigere: 4.77 ÅOP, variabel rente. Venlig og effektiv betjening.

gw
gw Oct 5 '14

@priess, og hvor stor udbetaling er der for at opnå den rente?

Har fået tilbud fra danske bank 6% åop ved 0% udbetaling.

Bianco
Bianco Oct 5 '14
Fik marginalt billigere fra Santander end fra DiBa, begge m 20% udbetaling.
priess
priess Oct 5 '14

20% ud hos DiBa, hvis man ikke skal op i næste rentekategori

Robert
Robert Aug 23 '15

Jeg har fået følgende tilbud fra Nordea: pris ca. 800.000, udbetaling 200.000, rente 3,95%, debitorrente 4,0%, månedlig ydelse 6.736, løbetid 10 år, plus omkost 2.100, og stempel og tinglysning12.110. Danske Bank kunne tilbyde en rente på 6,7% fordi jeg ikke har min konti hos dem. Hvis Tesla kan tilbyde ca. 6.700  med en rente på omkring 2,5% og med 240.000 i udbetaling over 8 år, så er det en 'low brainer'. Teslas egen financiering er markant billigere!

kr
kr Aug 23 '15

Hvis du har muligheden, så er det langt billigst at tage et realkredit lån med pant i huset i stedet for et decideret billån.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 23 '15

Evt. en F-kort med minusrente :-)

Jannik79
Jannik79 Aug 23 '15

Hvis man kan ligge 35% i udbetaling kan du få 2,25% fast rente igennem Tesla/jyske finans samarbejde.Hvis 20% er det vist 2,45% i fast rente. Under alle omstændigheder skal man over i et F1 eller lignende for at kunne gøre det billigere med realkredit. Jeg har selv det meste af mit realkredit lån i 2% fastforrentede, men jeg har stadig tænkt mig at betale huset af før bilen (2% plus bidrag på 0,6% plus kurs gevinst ved indfrielse > 2,25%)

fmm1000
fmm1000 Aug 23 '15
Realkredit er faktisk dyrere end lån gennem Tesla. Har undersøgt det og min egen bank rådede mig til at tage lånet gennem Tesla. Realkreditternes gebyrer er blevet alt for høje.
shan
shan Aug 23 '15
Jeg har også undersøgt hele markedet. Lånet som tesla tilbyder er det billigste medmindre du ønsker at finansiere det gennem friværdien.

Selv med danske bank personale vilkår kommer man ikke ned på tesla ÅOPen. Dog kan bankerne finansiere det over 10 år.

En af årsagerne til hvorfor teslas ÅOP er lav er på grund af at de ikke tinglyse hele låne beløbet
Sider: « 1 2 3 »