Loading...
dk

Tysk Miljømærkat | Tesla Forum

oledole
oledole Feb 29 '16
Skal en Tesla (elbil i almindelighed) have tysk miljømærke ved kørsel i tyske byer (Berlin). FDM er i vildrede, og anbefaler at man køber for en sikkerheds skyld.
PM
PM Feb 29 '16
Ifølge FDM i Roskilde er det korte svar: JA
Tarrild
Tarrild Feb 29 '16
Det ser ud som om man kan få en specifikt til elbiler: http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=4&t=6811
griffel
griffel Feb 29 '16
Den hvide er ikke officiel - du skal have fat i den grønne.

http://www.miljø-mærker.dk/dk/miljoe-maerker.html


Hvis du tager din el-cykel med kan du nøjes med den blå... ;-)
Forummets indlæg er redigeret af griffel Feb 29 '16
Hank
Hank Feb 29 '16
Jeg har spurgt Tesla i Berln, og de svarer at mærkat ikke er nødvendig.
Docthomassen
Docthomassen Mar 1 '16
Jeg har lige været afsted i Berlin i vinterferien. Søgte en del på google og fra alle "troværdige" kilder lader det til at man skal købe det grønne miljømærke. Det giver ikke mening i mine ører, men vil hellere købe mærket fremfor at risikere en bøde.

http://www.deutsche-handwerks-zeitung.de/auch-elektroautos-muessen-die-umweltplakette-tragen/150/17925/243189
Du kan forøvrigt med fordel parkere i kælderen ved AquaDom/hotel Radisson blu, Karl-Liebknecht-Strasse 3. Du betaler 2 Euro i timen for parkering (dog med maks på ca 20-22 euro i døgnet - husker ikke helt det præcise beløb) men kan lade samtidig gratis. Der er en p-plads med type 2 stik, som er reserveret til ladning af elbiler. Der er desuden et 16A rødt CEE stik, lige indenfor når du kører ned i kælderen. Der står godtnok "out of order", men stikket fungerer fint alligevel. Ulempen ved det røde stik er, at p-pladsen ikke er reserveret til elbiler, så jeg måtte rulle 25 meter forlængerledning ud og holde omkring hjørnet for at få strøm på. Var nemlig ikke klar over at der var en reserveret plads med type 2 stik kun få meter derfra

TS70DMS
TS70DMS Mar 1 '16

Jeg sad I går og havde samme spørgsmål og skrev til Berlin Stad og fik denne besked.

Ja de giver ingen mening, men man kan købe det grønne mærke på dette link til 6€.


Dear Mr. XXX

 

every car within the low emission zone Berlin must have a green sticker. This rule applies as well for electric cars. The sticker has the function to identify vehicles with low emissions to simplify the control of the low emission zone. It is not a fee like a city maut. Of course, your Tesla will get a green sticker, but I cannot spare you the ordering of a sticker, e.g. online at

https:///...te/shop.86595.en.php

 

I hope, this information was helpful. Please do not hesitate to contact me in case of further questions.

 

Best regards

 

Mit freundlichen Grüßen

Im Auftrag

Dr. Annette Rauterberg-Wulff


Senatsverwaltung für Stadtentwicklung und Umwelt Berlin    
IX C 51 - Referat Immissionsschutz
Brückenstr. 6

10179 Berlin

griffel
griffel Mar 1 '16
6 € er da godtnok noget billigere end dem man man købe online hos FDM eller applus.


Jeg har lige bestilt et mærke via Berlin til 6 € inkl. porto. Det er sgu da billigt :-)

Scannede en kopi af øverste del af registreringsattesten, så må vi se om det er nok dokumentation.


Jeg vender tilbage når jeg får svar.


/Jakob :-)

KbhP90DL
KbhP90DL Mar 1 '16
Super, netop bestilt 1 også. Tak for link!
Knudsen
Knudsen Mar 1 '16
Hvor lang tid gælder sådan en mærke..? Der må vel være en gyldigheds-periode da kravene fra tid til anden opjusteres for at få grøn mærke.... eller..?


tintin
tintin Mar 1 '16
Mærket gælder i bilens levetid. Hvis mærket går i stykker, f.eks ved at forruden ryger så skal man købe et nyt. 
Forummets indlæg er redigeret af tintin Mar 1 '16
PRoFot
PRoFot Mar 1 '16
@TS70DMS Tak, - har lige bestilt :-)
oledole
oledole Mar 1 '16
Også tak for hjælpen her fra. Har også lige bestilt ( lidt under protest )
TT_Tesla
TT_Tesla Mar 3 '16
Hej

I må meget gerne melde tilbage når I har modtaget Jeres grønne mærker, jeg skal nemlig også have bestilt inden for den nærmeste fremtid, og er selvfølgelig interessent i at vide om processen virker og hvor lang tid der ca. går fra bestilling til modtagelse.

Vh Tim
KimT
KimT Mar 3 '16
Det grønne miljømærke kan altså hentes i enhver FDM butik/synshal eller online (på samme måde som Vignetter til motorveje i Østrig) : http://netbutik.fdm.dk/miljomaerkater.html
griffel
griffel Mar 3 '16
Ja, men ikke til 6€... ;-)
TeslaFreak
TeslaFreak Mar 3 '16
Er det så meningen at man altid skal have det grimme mærke siddende i sin forrude for de få gange man skal til en tysk by?
Jevi
Jevi Mar 4 '16
Umweltzone verkehrswidrig befahren (ohne Umweltplakette)80 €Det skal vist være en meget ivrig (eller ignorant) betjent der finder på at give en bøde til en Tesla, som efterhånden de fleste godt ved kun fremstiller elbiler. Men risikoen for at få en bøde på ca 600 kr kan nok ikke helt udelukkes. Det er en meget grimt mærkat og man fristes til at tage chancen dvs praktisere lidt civil ulydighed.
Seppe
Seppe Mar 4 '16
Jeg synes at have hørt at p vagterne er med til at udstede bøder pga de miljømærker... jeg ved ikke om det er rigtigt, men da jeg snart skal holde parkeret i 2 døgn i Berlin centrum, så har jeg købt et - overvejer dog at tape det på, for det er godt nok et kæmpe klistermærke.
ErikBH
ErikBH Mar 4 '16
Citat fra Seppeovervejer dog at tape det på, for det er godt nok et kæmpe klistermærke.
jeg har samme tanker, der er jo skrevet registreringsnummer på, så det er ikke fordi man ellers kan snyde med den.

/Erik

Sider: 1 2 »